Kong1 Skrevet August 11, 2006 Share Skrevet August 11, 2006 virker som den er fri for strøm, men batteriet er 12 volt, å på tomgang er d 14:) men dauer ut vist jeg kjører å drar inn clutchen... Noen som har peiling på va jeg kan sjekke? vist jeg har av lysene å cd spilleren på tomgang går den så vidt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lilla Coupe Skrevet August 11, 2006 Share Skrevet August 11, 2006 Sjekk at pluss og minus kabelen er skrudd helt fast til batteriet. Hadde problem en gang med at bilen stoppa å kutta under kjøring, da hjalp det å skru fast ledningan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong1 Skrevet August 11, 2006 Forfatter Share Skrevet August 11, 2006 oki. skal teste d. men virker som di sitter:D Kan d være mulig at d er tomgangs regulartoren som er litt tullete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong1 Skrevet August 12, 2006 Forfatter Share Skrevet August 12, 2006 hmm var ikke d som var problemet... ingen som har noe peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 Prøv å sjekk alle jordtilkoblingene, sjekk dynamoen. Når den er på vei til å gå vil bilen ikke kunne ta i pga manglende strøm til coil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong1 Skrevet August 12, 2006 Forfatter Share Skrevet August 12, 2006 oki. skal sjekke d, men tror d er noe med batteriet. fordi den starter heller ikke med en gang. ingen ting går rundt når jeg vrir nøkkelen. men vrir jeg flere ganger starter den til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 høres ut som en overledning en plass.. nesten garantert faktisk.. Jeg hadde en gammal opel for 10 år siden med akkurat samma problemet. Der var det en dårlig kontakt bak på instrumentpanelet som gjorde at det ble feil, men disse feilene kan være hvor som helst og kan være vanskelige som faen å finne ut av.. ville satt knappen på et bilelektro firma jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lilla Coupe Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 Kan være dårlig kontakt mellom batteri polene og kabelskoene. Sjekk at de er helt rene. Batterit kan å være ødelagt. Har du målt det når bilen ikke går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong1 Skrevet August 13, 2006 Forfatter Share Skrevet August 13, 2006 ja. målte rett etter jeg hadde kjørt. å da var d 12 ett eller annet. men skal gå å sjekke nå. kan hende d var siden jeg nettopp haddde kjørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 jepp, og så kan du sjekke en ting til, dersom det er opphoping av uregelmessigheter på komunatoren i dynamoen så kan det få børstene til å hoppe i fart noe som i praksis gjør at den ikke lader, mål derfor også ladespenningen ved litt turtall, et analogt multimeter er bedre enn et digitalt til dette formålet da en analog viser vil reagere raskere på impulser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong1 Skrevet August 13, 2006 Forfatter Share Skrevet August 13, 2006 batteriet var på 14 volt når den har stått en stund. har målt på forskjellige turtal med digitalt. å d var ingen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrossi46 Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Trur du skal ta å prøve å låne deg ett batteri.. å prøve d.. har du målt spennings droppen når du kjinner..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warsteiner Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 plages også med at bilen går veldig dårlig på tomgang.. spesielt når lysene står på. slår jeg dem av, stabiliserer tomgangen seg noe, men tomgangen er ikke slik den skal være. jeg kan derimot slå på stereoen uten at bilen reagerer på det. mystisk. og en ting til.. - prøv å bytte lambdasonden i forhold til at den dør ut mens du kjører hvis du trykker inn clutchen. det hjalp hos meg når det gjaldt den biten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong1 Skrevet August 15, 2006 Forfatter Share Skrevet August 15, 2006 oki. men jeg skal prøve å få lånt et batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Det er ikke batteriet ditt, det er rimelig sikkert. Ville anta at ledningsnettet ditt er noe rufsete ett sted. Kjørelys og normal spilling av stereo trekker ikke fra batteriet ditt, men fra dynamo. Siden du i tillegg har problemer med start, men nok strøm, "frikjenner" dette egentlig batteriet, og til en viss grad dynamo. Jeg ville blitt meget overasket om batteriskifte hjelper. Kjenner ikke ledningsnettet ditt så godt, men sjekk alle strømkabler fra starteren. Her har du grove kabler inn og ut, som relativt ofte kan skape problemer. Dette skjer da som regel ved overslag i starteren eller defekte terminaler bak på starteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå