Gå til innhold

dyrt å bytte ventilløftere ?? ( tikking)

Anbefalte innlegg

Skrevet
og til ham som f... ikke gir seg på en dritt av det jeg sier: for det første så snakker jeg om m42 og m43 BMW 318IS utgavene og som sagt så har begge motorene 140hk, 175Nm. m42 er en DOCH 16 VENTILERT og m43 er en SOCH 8 VENTILERT MED 140HK OG 175Nm. har m42 318is motoren selv, og kompisen min har m43 motoren. og tenk det at BEGGE har nøyaktig samme bil foruten av m42 ISèn er en 1992 modell og m43 ISèn er en 1995 modell! rart ikke sant? men om det er flere typer m43 motorer har jeg ikke peiling på.

Kan du finne M43 DOCH 16v for meg!? Dette har jeg spurt om flere ganger nå. Jeg klarer nemlig ikke å finne den. Du sier ved gjentatte ganger m43 is motor.

Kan du også finne den M43 SOCH utgaven med 140hk. Denne klarer jeg heller ikke finne.

Bare svar meg på dette du, så er saken løst :)

Dritt?

Skrevet

E36 318is ble levert med M42 motor med 2-stegs innsug. Senere (02/1995) ble en videreutviklet motor på 1,9 liter til E36 318is, nemlig M44.

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... g=L&arch=0

M44 har samme effekt, men litt mer dreiemoment. Den har som M42 16 ventiler og to overliggende kamakslinger.

M43 er en videreutvikling av M40 motoren, hvor man også fikk rullende vippearmer og dermed fjernet problemet med den store belastningen mellom vippearmene og kamakslingen.

Eksakt det samme jeg også har fått opplyst, derfor stusser jeg veldig på at BMW 318is påstår at at M43 kom ut i IS utgave. :? M44, da er jeg med ;) Venter spent på info omkring M43 IS-motoren.

Skrevet

så vidt jeg vet så har kompisen min 95 mod 318 is med en m43 motor. finnes ikke m43 som is da? nå sjønner jeg ingenting. så det du sier er at han da må ha m44 motor? men vis det er slik så er det vel slik. jeg trodde, eller var igrunn ganske sikker på at han hadde m43 motor jeg!

og til han som alltid lurer: har vel ikke sagt at m43 var en doch motor og jeg trodde som sagt at den nyere utgaven( også kalt videreutvikling) altså m44 var m43. eller noe sånt!? :roll: og jeg kan ikke si hvor jeg vet dette fra fordi jeg bare antok at han som eier bilen vet hva slags motor han har! så det så :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...