Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har pusset ned en del overflaterust i karroseriet.

men det er jo fremdeles litt i porene i metallet som jeg ikke kommer til, hva kliner man på dette før man skal sparkle, så rusten ikke kommer tilbake?

Skrevet

Jeg ville nå brukt enten Corroless, eller noe annet rusthindrende og rustBINDENE midler. Her i Hallingdal anbefaler vi mye Owatrol Penetrerende olje. Den penetrer inn til rent metall og binder rusten fast.

Skrevet

ville sandblåst stedet hvos det har vært rust før jeg klinte på noe som helst jeg , sånn at du blit kvitt alle de små svarte prikkene..får kjøpt punktsandblåser og sand billig på biltema.

Skrevet

Biltema tar for lang tid.

skal lakkere bilen nå på onsdag.

Men har jo kompressor, så jeg skal ta meg en runde hos Mekonomen og slikt i morgen å sjekke.

Har prøvd med et produkt som heter 'zerobet' elnos?

men ble ikke kvitt alt.

Skrevet

jeg har ikke troa på sånne stoffer som gjør rust om til stål. det jeg tror er best er å slipe/sandblåse til stålet er blankt, så bruke noe rusthindrende stoffer.

Skrevet

På flater ville jeg prøvd å slipe vekk mest mulig av rusten og ha på noe grunning som stopper og binder rust.

Owatrol er helt genialt i falser sånn som nedkant av dørene på grunn av at det pentrerer bra og forsegler godt. Kan også overlakkes når det har tørket godt, men det er lang tørketid(1-2 døgn).

Skrevet

andbefaler rustbullet (http://www.rustbullet.no

produktet har fått mye skryt på bilforumet.net...

har ivertfall kjøpt inn 4 liter selv som jeg skal ha under bilen etter sandblåsing...

det beste av alt at fargen er grå\hvit aktig.. så om du ikke har vært nøye nok med sandblåsing\pussing elller påføring av rustbullet så ser du rusten rimelig kjapt..

skal vist være enormt sterkt..

dette kan også lakkes over uten problem.

Skrevet

kjøp deg noe som jei kaller melkesyre det ligner på melk... du pusser først å det du ikke får ta helt vekk tar du å kliner på lit "melkesyre" med en pensel å venter te det blir blåaktig (det er et teiken på at det funker).

så tar du på grunninga før en hall time eller noe. jei bruker to komponenta grunning som er veldig bra. jei bruker det for da trenger du ikke lakke bilen din før en måned for eksempel.

jei skall ikke lakke bilen før om et år ca så så da er det to komponenta gruning som er best.

det er min måte. skal du pusse rust med falsene er det helt jævlikt å pusse rust da er det like greit å sære ut å sveise eller bruke glassfiber till erstatning :wink:

Skrevet

Prøvde å bruke rusthemmende lakk, hammerslagslakk ovenpå slike små svarte porer, ikke f,,, om det holder, her må det slipes ned til metallet er helt rent og blankt, uten sorte porer.

Lærte denne leksa grundig etter å ha måtte gjøre rustjobber om igjen noen ganger på samme plasser :evil:

Rent blankt metall, rustgrunner, el, arcanol ovenpå, så filler og lakk til slutt.

Rustomvandlere fungerer jo stort sett som den grunnbehandlinga metallet får fra fabrikken av, det etser bort jernoksid og legger et lag av det oksid fra rustbehandlingen ovenpå stålet, slik at det er allerede oksidert, og kan ikke oksidere og ruste ytterligere, ihvertfall til denne hinnen bilr skadd av stensprut.

Skrevet

Hva mad sink-spray?Det har alltid jeg brukt på det jeg har sveiset ihvertfall.Men denne må lakkes/tectyleres fort,for den har meget god evne til å trekke til seg fuktighet.Blir vel nesten som kald-galvanisering.Eller aluminiums spray,denne har jeg hørt at er bedre enn sink-spray,men har ikke prøvd den,så dette skal jeg ikke bekrefte helt sikkert.

Skrevet

Går fint å lakkere over arcanol, men gi det en stundt til å tørke først, er litt seigt å slipe i, går litt fortere hvis du blander det opp med lynol eller white spirit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...