Gå til innhold

trenger hjelp til cd-spiller kobling, *newb spørsmål alert*


 Share

Anbefalte innlegg

heisann karer.

driver og knoter med en gammel cd-spiller, jeg har koblet på pluss og minus på de stikkerene på venstre inni det røde feltet, er ikke det riktig? skal ikke dritten slå seg på da?

bilde:cd-playa001.jpg

takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig snøring på stereo. men har du kobla 12v direkte fra batteriet?

Som du kanskje vet så skal spillern ha 12v konstant, får å huske radiokanaler du ha lagret etc. Å for at spillern skal skru seg på må du koble 12v når du vrir om nøkkelen (eller en hvilken som helst annen bryter om du ønsker det), er du sikker på at du ikke har koblet strøm på hvilestrøm inngangen? Det pleier å stå på ledningene fra ISOkontakta hva som er hva. Gul er ofte hvilestrøm (12v constant) rød er bryter (12v switched).

I tillegg må du være sikker på at jordinga er god, hvis ikke vil ikke spilleren skru seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et batteri i kjelleren, så jeg har bare koblet det rett innpå det batteriet så det får konstant 12v.

og da tok jeg og satte minus på den stikkeren øverst til venstre, og plussen på den stikkeren nederst til venstre. den skal da vel egentlig slå seg på da? bare med to ledninger, pluss og minus?

jeg har ikke den kontakta som skal sitte på baksiden på cd-spilleren skjønner du :P også tror jeg at spilleren er ødelagt, etter en røff og våt vinter/vår i en jordebil, men det er jeg ikke sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikring på spilleren, men den er hel!

hnrik: jeg kjørte også minus på jordtegnet. også pluss på pluss.

så dere kobla altså bare til 2 ledninger da? så funka den?

jeg har da brukt og koblet på denne spilleren selv, i fjor. jeg TROR at jeg bare kobla minus på jordtegnet og pluss på pluss.

men, jeg lurer på om jeg bare skal bruke kasett spiller, fordi jeg kjøpte en sånn kasett som settes i kasettspilleren, også er det ledning fra kasetten som går på mp3 spilleren. det funka veldig bra det! elendig lydkvalitet. men det funker bra på jordet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...