Gå til innhold

Riktig bruk av startkabler!


DrGreve
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Har flatt batteri på bilen,naboen kom over me startkabler for å hjelpe. Vi monterte minus først og pluss til sist of fikk ikke start på bilen min,startmotoren sto bare å tikket. Ser jo i ettertid at vi monerte kablene i feil rekkefølge. Pga av feilmontering at bilen ikke startet lr? Eller har det ingen ting å si? Vet jo at feilbruk kan føre til skader i bilens elektronikk,håper bare på det beste..Nån som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tom for strøm med min 530d. Den startet ikke på tross av startkabler. Bilen som kom med startkabler måtte stå en god stund og levere strøm til batteriet før bilen startet. Nå er kanskje dette spesielt for dieselbiler, men det kan jo være som en over her antyder at det ikke ble levert nok strøm til at du fikk start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme skjedde med meg.. først prøvde vi å starte den med en liten fiesta.. funka ikke, men så kom naboen med en stor chrystler, da startet den med engang =) så prøv og bruk en større bil.. Mye mulig dette bare er svada men.. :) funket her..! :) trodde også det var startern, men er vist bare et rele som ligger og tikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo litt mere til for å trekke iveien en dieselbil så om batteriet ikke leverer nok strøm er det jo dømt..
da har du nok forklaringa der. det er sikkert dobbelt så mange amp i bilen din enn i den golfen.

Av en eller annen grunn trodde jeg du hadde diesel bil.. hmm.. Men prøv en bil med litt større batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på nyere biler kan det være skadelig å bruke startkabler. dette pga når du bruker vanlige startkabler så resetter du hjernen på bilen, og i verste fall kan hjernen bli ødelagt. derfor skal du "koble" startkablene litt anderledes. begge bilene skal være av når du kobler startkablene. de selger også startkabler som er beregnet for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...