Gå til innhold

Forbannet, hva gjør jeg !

mhane
 Share

Anbefalte innlegg

Syns det er uakseptabel oppførsel uansett jeg.Best å anmelde uansett,selv om det garantert blir henlagt.Kan hende han gjør det samme med en annen bil en annen gang,og da med et mye værre resultat.

På hvilket grunnlag mener du han skal anmelde?

Det er helt klart uakseptabel oppførsel, men anmeldelse synes jeg blir litt fjernt.

Ja blir litt voldsomt når det bare er snakk om noen riper som jeg ikke engang vet om var der fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja blir litt voldsomt når det bare er snakk om noen riper som jeg ikke engang vet om var der fra før av...

Hvis de er godt synlige ville jeg vel kanskje gjort noe utav det, men er det snakk om vanlige slitasjeriper blir det vel vanskelig. Kan forøvrig tenkes at en flink lakkerer kan si om det er nye riper eller ei.. noen av de kan si det utroligste om lakken på en bil bare ved en rask kikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde en liknende episode selv en gang jeg skulle parkere bilen utenfor en butikk. Sto en kar midt i det eneste ledige parkeringsfeltet, og jeg rygget veldig rolig inn mot dette, regnet med at han ville flytte seg når han så at jeg skulle parkere. Men nei da, istedetfor nektet han å gå et steg til siden, og dundret hånda i bagasjelokket på bilen min. Faan ass, jeg holdt på eksplodere, hoppet ut av bilen og sa ting som ikke var spesielt pent til han. Dette var også en voksen kar i 50 årene...

Du tror ikke han i parkeringslommen holdt av plassen for noen (kona/sønn/kamerat eller whatever?).

Regner med du hadde bedt den du hadde med i bilen om å gjøre det samme hvis du hadde sett en ledig plass på et fullt område og måtte ha kjørt en omvei for å komme dit...? Det har iallefall jeg gjort et par ganger, og jeg hadde også blitt irritert hvis noen "dyttet" meg bort med bilen (iallefall uten å sveive ned ruta og spørre om det er ledig plass først). Litt folkeskikk må man da ha...?

Man står vel ikke og blomstrer midt i parkeringslommen uten grunn...?

Forøvrig kan du dessverre ha litt rett i at BMW hos noen kan virke provoserende (men er ikke det også litt av den imagen man ønsker også? :wink: ).

Til trådstarter;

Hør på bmwE9 og Gunnar... De har begge hatt fornuftige råd...

Verden er full av drittsekker og det blir bare flere av dem. Bare pass på at du ikke senker deg ned til det nivået selv.

Synes forresten det virker som om flere her inne har tendens/lyst til å legge opp til bråk også :roll: - med mindre det da bare sitter i kjeften :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ha en dårlig dag, med litt kortere lunte enn ellers. Jeg kan noen ganger irritere meg over den minste filleting, og i tillegg irritere meg over det lenge etter filletingen er over og burde vært glemt. Skulle ønske jeg hadde mer å gjøre i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det ble en direkte skade på bilen din ville jeg ha roet meg ned, tatt en øl og minnet meg selv på at verden er full av drittsekker og at slik har det alltid vært. Hvis det er en direkte skade på bilen din ville jeg i det minste ha anmeldt ham til politiet og meldt fra til forsikringsselskapet om at du vet hvem gjerningsmannen er og at du har levert inn en anmeldelse på vedkommende til politiet. En eller annen form for selvtekt er hverken klokt eller godt for din personlige trivsel... med andre ord glem episoden hurtigst mulig.

Er ikke vits å anmelde sånne småting hos politiet, det blir henlagt på kortere tid enn det du bruker på å anmelde det...

Jeg ville gjort lik skade på bilen hans dersom det hadde blitt skade på bilen min, men om det ikke ble det, ville jeg bare kjeftet på han hadde blitt skikkelig sinna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har du ingen sjans...anmelder du, kan han bare nekte, og påstand mot påstand blir henleggelse - om du ikke har det på film + pluss vitner til hendelsen.

Politiet driter i sånne saker. Sånn er det bare.

Ja det blir vel å kaste bort ressurser. Virker uansett ikke som han prøvde å nekte akkurat, han mente vel i stor grad at jeg fortjente en smell... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter;

Hør på bmwE9 og Gunnar... De har begge hatt fornuftige råd...

Verden er full av drittsekker og det blir bare flere av dem. Bare pass på at du ikke senker deg ned til det nivået selv.

Synes forresten det virker som om flere her inne har tendens/lyst til å legge opp til bråk også :roll: - med mindre det da bare sitter i kjeften :?:

Ja kommer ikke til å gjøre mer ut av det, tror forøvrig at de fleste her er relativt snille (les: har det mest i kjeften :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det skjedde med noen som kan holde roen, jeg hadde blitt en smule mere irritert :lol:

Tja, det handler vel mer om å ikke falle ned på samme nivå som en lengre opp her nevner.

Kan i visse situasjoner være vanskelig, men til syvende og sist lønner det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tror ikke han i parkeringslommen holdt av plassen for noen (kona/sønn/kamerat eller whatever?).

Regner med du hadde bedt den du hadde med i bilen om å gjøre det samme hvis du hadde sett en ledig plass på et fullt område og måtte ha kjørt en omvei for å komme dit...? Det har iallefall jeg gjort et par ganger, og jeg hadde også blitt irritert hvis noen "dyttet" meg bort med bilen (iallefall uten å sveive ned ruta og spørre om det er ledig plass først). Litt folkeskikk må man da ha...?

Man står vel ikke og blomstrer midt i parkeringslommen uten grunn...?

holde opptatt? nei her er det første BIL til mølla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en helt uakseptabel oppførsel, spesiellt til en mann i 50-årene :evil:

Hadde du vært meg, eller jeg deg, så hadde jeg sperret inne bilen hans, ringt til politiet og tipset om fyllekjøring pga. hans oppførsel!

Regner med politiet kommer rimelig kjapt, og han får seg en kjedelig opplevelse :)

For hvem oppfører seg vel slik til sine medtrafikkanter??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i slike situasjoner selv, sto i et lyskryss en gang og en fyr i en nyere peugot kjørte RETT inn på hengerkroken med frontlykta og plastikkstøtfangeren hans, deformerte hele fronten hans, fikk bare en liten bule i støtfangeren min.

Han mente jeg RYGGA, i et lyskryss og ville ha meg til å betale, men jeg nevnte at brekket mitt var på og at han sannsynligvis hadde skadd en dyr del under bilen, han hadde all skyld og fikk jo selv svi, så vi ble enige om å gå hver til sitt.

Jeg tror at det ofte er fordommer mot Unge menn i bmw, men ikke fordi vi alltid grisekjører,

opplever at mange "godtar" grisekjøring fra 18 åringer i f,eks volvoer, mens hvis en kjører lovlydig i en bmw blir "sortelistet" og svertet som en morder med våpen i hånden.

Ble forresten anmeldt for fyllekjøring en glatt vinterdag fordi hjulene mine spant når jeg kjørte ut fra en parkeringsplass, politiet rykket ut med blålys og sirener, den karen så litt medtatt ut når alko testen viste falsk anmeldelse.....

Det vil jo alltid være idioter som har fordommer mot det meste, også for de kanskje er sjalu på folk mer bedre, raskere biler...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...