TCCW Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 uler det når du kjører? Hjullager? Kan du lokalisere lyden til en av hjula, eller kommer lyden fra motor?
Mack10 Skrevet August 15, 2006 Forfatter Skrevet August 15, 2006 Tror ikke de kommer fra et hjullager i og med at lyden stopper umiddelbart når jeg slipper gasspedalen.. Tror den kommer fra motorrommet.. Men er ikke 100% sikker.. Er forresten automatgir om det kan ha noen betydning..
NSS Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Høres litt ut som problemet jeg hadde på min E34, og da var det kardangen som ikke hadde fått olje...
Bjørner Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 Det er både tappe og fylle skru på selve kardange, du ser den viss du løfter bilen opp og ser bak på kardagen. Fadern har en E34 535 som hadde merkelig ule lyd i bilen når man kjørte. Det viste seg at det var lagret på mellomakslingen som var utslitt.
frodekrs Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Jeg har akkurat samme på min bil. høres ut som lyden kommer bake en plass, er dette typisk hjul lager eller kardangen? 320bensin, automat. 2000mod. 150000km. uler når jeg kjører, men så fort jeg slipper gassen så blir det stillt.
S.Hafsmo Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Siden det bare er under pådrag vil jeg tippe på at det kommer fra kardang, men det er alltid vanskelig å si når det kommer til lyder osv. Hjullager vil og ha endret belastning ved pådrag, men de gangene jeg har vært borti hjullager har dette som regel vist seg i form av en brummelyd i svinger.
Azeton Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Kan også være girkassen det, lager gjerne mer lyd ved belastning. Min gjør ihvertfall det.. og jeg har gåene lager på kassa.
hao Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Tror på Azeton jeg. Tydelig det er i driverk når det uler kun når bilen drar. Da har du jo kasse aksling og diff. Hvis det er diff ville han jo hørt lyden bakfra og uavhengig av turtall. Ta en service på kassa. Noen her inne som snakket om 4000.- for fullstendig oljeskift og flush
frodekrs Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Det høres ut som lyden kommer bakfra. men ikke lett å sei siden jeg bare har hørt den når jeg sitter inni bilen. Hadde det vert en ide og begynt med å skifte olje på diffen? Jeg har nettopp kjøpt bilen, den har gått 150000km og vert eigd av ei gammel dame siste 6 åra så den skal ikke ha vert hardkjørt i følge forje eiger. Hvor ofte bør man bytte olje på ei automat kasse?
Azeton Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Kan også legge til at det låter så mye så det høres ut som skrukompressor i det jeg gir på..!
frodekrs Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 Azeton: ja det er ca slik lyd, ulelyd. men den kommer fra 60km og opp til 110ca. over 110 så hørte ikke jeg den igjen. det er samme hvilke turtall jeg har. men så fort jeg slikker gassen så blir det stillt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå