Trond.S Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Åssen bor trenger du da Trond ? Hei Trenger 18mm betong borr til en sånn halvstor Metabo maskin. Veit ikke åssen størrelse det er på innfesting i "tjåkksen" jeg Tror min farsa skulle skaffe i dag. Eller har du maskin med 18mm borr til? Hilsen Trond
Harald e30R Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 haha jo sant det. til sommern blir det fight hehe. åh jaaa.. melder meg på den fighten jeg
thorbis Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Skrevet Februar 14, 2009 liten opdatering. har bestilt litt deler fra kimmit-sport i dag. blei ny bensinpumpe, 30raders oljekjøler,16" kjølevifte og trykkmeter til bensin trykks overvåkning. har også begynt på eksosen. mangler en 30 grader så er det ferdig. neste på lista da er kjølesystem som skal gjøres ferdig. ingen bilder nå men det kommer sikkert:P mvh Thorbjørn R
thorbis Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 litt bilder av dela som har kommet fra kimmit i dag. fikk også gjort ferdig eksosen i dag. mangler kun og sveise inn hull til lambda. ny 16" elvifte.(blåsende) 30 raders oljekjøler k-performance 044 bensinpumpe bensintrykksmåler det var alt for nå. skal få gjort endel i helga med kjølesystem og mellomaksel som skal moddes litt. mvh Thorbjørn R
Trond.S Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Se her ja. Må ta en titt på den oljekjøler'n en dag. Tror jeg trenger noe av det samme selv. Så det lå en mellomaksel som minna om e34 del i garasjen i går. Har du klart å skaffe noe rimelig? Hilsen Trond
Harald e30R Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Ojj.. mYE SNACKS DER ;0) Litt av en bensinpumpe også der :0) Men trenger virkelig s38 en så grov pumpe da?
ole anders Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Kjøpte en sånn olje kjøler jeg og, var din også lakkert sølv Thorbjørn?
thorbis Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 ja er sølv min også ja ole. er greit og ha nok benisn hvertfall som funker. lager jo alt nytt i bensinsystemet så da måtte jeg jo ha en ny pumpe siden orginalen min sittern gijen på en sierra rasabil. er en e34 mellomaksel ja. har ikke gitt noe for den. sliter litt med og få den fra hverandre. splinsen sitter no jævelig. får prøve litt varme til helga tenker jeg. håper på og drive av endel denne uka og helga. til uka må jeg ordne e36n så den går igjennom eu kontrollen, sa da blir det ikke så mye tid til e30n. er bare småpirk på den heldigvis. mvh Thorbjørn R
oddis Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Den oljekjøleren kommer til å holde i massevis! Har hørt med flere som aldri får over 105-110 grader på oljen under banekjøring med 25 raders, så det burde funke fjell! Det som er litt dumt er at tilkoblingene bygger fryktelig mye ut, og gjør den litt vanskelig å plassere. Hadde jeg valgt om igjen hadde jeg skaffa meg to 15 radare i serie, da passer i veldig bra foran i hvert hjørne i fronten. Skal man også trykke inn en intercooler der så blir det etterhvert fryktelig trangt. ny 16" elvifte.(blåsende) Ja, det er normalt.. høhø
Rune B. Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Ser bra ut detta thorbis! Klar rundt påske denna. Men det var vel det du sa også=)
Rune B. Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Den oljekjøleren kommer til å holde i massevis! Har hørt med flere som aldri får over 105-110 grader på oljen under banekjøring med 25 raders, så det burde funke fjell! Det som er litt dumt er at tilkoblingene bygger fryktelig mye ut, og gjør den litt vanskelig å plassere. Hadde jeg valgt om igjen hadde jeg skaffa meg to 15 radare i serie, da passer i veldig bra foran i hvert hjørne i fronten. Skal man også trykke inn en intercooler der så blir det etterhvert fryktelig trangt. ny 16" elvifte.(blåsende) Ja, det er normalt.. høhø Det med oljekjøleren er jeg ikke helt enig i Oddis. Jeg hadde 20 raders tror jeg på min s38 før, og med den gikk olja altfor varm. Over 130 grader. Den jeg har nå er 33 rader tror jeg, og det er fortsatt ikke god margin ved banekjøring midt på sommeren desverre. Det thorbis mente med vifta var nok hvilken vei den blåste.. hehe..
thorbis Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 jeg er litt skeptisk til oljekjølern jeg også, men får prøve. er ikke værre enn at jeg setter på den andre vifta jeg har liggende. så på oljekjølern din i går rune og den er 33 rader, men var det den du fikk så var temp med eller var det den gamle? det med vifta var hvilken vei den blåser ja. har noe som heter sugende også vettu. men det har jeg ikke plass til mellom motor og radiator så da blir det blåsende. til påske bør jeg vel kanskje ha klart og få den igang ja. skal styre litt mer med kjølesystemet i dag. ellers blir det vel og prøve og få fra hverandre mellomakselen fra e34n etterhvert. sitter som fy!! mvh Thorbjørn R
oddis Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Det med oljekjøleren er jeg ikke helt enig i Oddis. Jeg hadde 20 raders tror jeg på min s38 før, og med den gikk olja altfor varm. Over 130 grader. Den jeg har nå er 33 rader tror jeg, og det er fortsatt ikke god margin ved banekjøring midt på sommeren desverre. Intressant, hva slags tykkelse og mål hadde du på kjølerne dine? Kan nok spille mye inn hvor du setter dem (i luftstrøm etc.). Som sagt, jeg har kontaktet endel folk med store seksere i E30, og ikke hørt en eneste si at de ikke klarer seg med 20-25 rader, før nå. Jeg vet en her borte i distriktet har problemer med dårlig kjøling fra radiatoren (lite luftstrøm/gammel radiator) og derav flyver også oljetempen til himmels. Skal forsøke å forske litt på dette området selv når jeg får treskeverket mitt opp og gå, og forsøke ulike plasseringer av kjøleren, samtidig som man logger oljetempen på gitte turtall og belastninger. Vet at en engelskmann i driftingserien (med E30) plasserte oljekjøleren sin under skiltet, utenfor fangeren, og da hadde visstnok oljetemp'n falt med 12-13 grader, om jeg minns rett (Fra opprinnelig orginal plassering under radiator). det med vifta var hvilken vei den blåser ja. har noe som heter sugende også vettu. Det var setningen som hørtes moro ut syns jeg. Det er jo en kjennsgjerning at en vifte BLÅSER (en av veiene), og det er jo det man forbinder med en vifte. Du ble bare offer for mine periodiske tørre humor Det du kaller blåsende vifte, kaller jeg trykkende, men jeg forstår godt at du kaller den blåsende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå