Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe ja er vel egentlig trykkende det heter ja, men var lettvindt og skrive blåsende ehhe. får forske litt på det med oljekjølern ja. jeg kommer til og montere den bak nyrene trur jeg. får se.

mvh

Thorbjørn R

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det med oljekjøleren er jeg ikke helt enig i Oddis. Jeg hadde 20 raders tror jeg på min s38 før, og med den gikk olja altfor varm. Over 130 grader. Den jeg har nå er 33 rader tror jeg, og det er fortsatt ikke god margin ved banekjøring midt på sommeren desverre.

Intressant, hva slags tykkelse og mål hadde du på kjølerne dine? Kan nok spille mye inn hvor du setter dem (i luftstrøm etc.). Som sagt, jeg har kontaktet endel folk med store seksere i E30, og ikke hørt en eneste si at de ikke klarer seg med 20-25 rader, før nå. Jeg vet en her borte i distriktet har problemer med dårlig kjøling fra radiatoren (lite luftstrøm/gammel radiator) og derav flyver også oljetempen til himmels. Skal forsøke å forske litt på dette området selv når jeg får treskeverket mitt opp og gå, og forsøke ulike plasseringer av kjøleren, samtidig som man logger oljetempen på gitte turtall og belastninger. Vet at en engelskmann i driftingserien (med E30) plasserte oljekjøleren sin under skiltet, utenfor fangeren, og da hadde visstnok oljetemp'n falt med 12-13 grader, om jeg minns rett (Fra opprinnelig orginal plassering under radiator).

det med vifta var hvilken vei den blåser ja. har noe som heter sugende også vettu.

Det var setningen som hørtes moro ut syns jeg. Det er jo en kjennsgjerning at en vifte BLÅSER (en av veiene), og det er jo det man forbinder med en vifte. Du ble bare offer for mine periodiske tørre humor :P Det du kaller blåsende vifte, kaller jeg trykkende, men jeg forstår godt at du kaller den blåsende.

Tykkelsen og bredde osv vet jeg ikke. Men på Kollevold sa de at den jeg har nå var den største fra Setrab, før spesialbestilling. jeg ser at den ligger stabil på rett over 115-120 grader på det varmeste nå. Det er vel ganske ok.

Jeg har montert den rett i luftstrømmen fra M535 fangeren så den skal få nok kjøling. se nærmere på det til sommeren.

Skrevet

er en e34 mellomaksel ja. har ikke gitt noe for den. sliter litt med og få den fra hverandre. splinsen sitter no jævelig. får prøve litt varme til helga tenker jeg.

Hvorfor bruker du så mye tid på å dele den? Skal ikke du bare ha feste foran mot hardy'n for å sveise på e30 mellomakselene din. Eller er det kanskje forskjellig diameter på dem?

Hilsen Trond

Skrevet

nja der har du et poeng trond. tenkte ikke over det engang jeg. har ikke målt diametern på den enda. men regner med den er lik. får kikke på det i dag. først en time på sofan hehe.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

har pusla litt mer denna uka. fått ferdig eksosen og mellomakselen. har hatt e36n på eu kontroll og da kom det to stykk 2er feil som måtte ordnes. håndbrekk og baksete belte virket ikke gitt.

litt mellomakselbilder.

donoraksel fra e34 525

vc3ouaxb16qnbcsrnqdd.jpg

sveisa på e30 325 akselen min

y7mp8inf7obqchq8nj82.jpg

2iwqydtmnyv7ytyk0ax0.jpg

litt maling så blei den fin.

d8xm9run2f5nvu8rzj2w.jpg

fikk pussa litt felger for sesongen også.

77weh7ztifu16ie7kgqw.jpg

eksosen ferdig.

zmiao8du27628n41p4sz.jpg

b3ly6uu6y0f9xoyckjo3.jpg

puemf9k6lfp3mz9n3mty.jpg

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

hehe det går nok fint trygve. ligger ei hylse inni somn er sveisa fast i hver ende. fylte glippa som ble igjen med svis og slipte den helt rundt og fin etter på. hadde den i dreibenken i dag og den var rett og slett snorrett så hadde flaks med sveisinga der hehe.

mvh

Skrevet

tøft ja. Men skulle ikke du ha eksosen ut baksjermen?

Skrevet

åssen hardy kobling bruker du+. bestilte original jeg og det var pinglete greier i forhold til det jeg hadde, den jeg hadde va fra e30 325ix men den var gått ut og erstattet med den jeg har nå, :o

Skrevet

jørgen: takk for det. jo var meninga det men fant ut at jeg går for denna løsningen foreløpeig da bilen må på eu kontroll i juni så sliter litt der. ikke for det. bilen er faktisk godkjent med uorginalt eksos. står faktisk det i vognkortet hehe. får se ossen lyden blir nå. kan jo hende den dukker opp der hehe. en annen grunn er jo at eksos på siden sier jo liksom turbobil med 600++hk, noe jeg ikke har så blir kanskje litt dumt?

trygve: nja flaks ve. evt litt skills hehe.

helge: bruker den store hardykoblinga som er på e28 528-535, e34 525-m5 osv. den holder ei stønn. har beregna at det kommer til og ryke en sånn iløpet av sesongen. veit "halllon" med s50 e30n bytta ett par ganger pr. sesong.

kommer mer oppdatering til helga. da skal giroverføring, oljekjøler og bensinsystem begynnes på.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet
åssen hardy kobling bruker du+. bestilte original jeg og det var pinglete greier i forhold til det jeg hadde, den jeg hadde va fra e30 325ix men den var gått ut og erstattet med den jeg har nå, :o

E34 M5 og E36,E46,Z3 og Z4 M-biler har en forsterka utgave som er litt tjukkere enn den som sitter på E28 og E30. Men den skal passe på din alikevel. Åssen går det med bilen din forresten? Sist gang jeg var med Rune ned til deg hadde du akkurat fått sammen bunndelen :)

Hilsen Trond

Skrevet

Eksosen ser bra ut den Thorbjørn, men ligger den ikke jævlig nære drivakslen? Ut fra bildene her så ser det ut som jeg måtte dra min mye lenger bak før den svingte opp for å unngå at akselen legger seg nedpå når den fjærer ut.

Hilsen Trond

Skrevet

den er nære ja trond, men går klar. hekta drivakselen innpå diffen til rune og lagde eksosen deretter. har ca 5mm klaring når den er helt utfjøra. det blir hvertfall ikke no problem når jeg kjører for da peker jo drivaksla oppover mot navet kan du si.

eru klar for pizza og bowling med kara i kveld a? Rune feiga ut pga dårlig sportsånd regner jeg med hehe.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

Okay, da går det nok bra da. Min har en tendens til å ligge nære når jeg jekker opp bilen, men kan jo være at Korni demperene mine er lengre enn din da.

Ja må vel prøve å få over 20 poeng i kveld da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...