Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tøft :)

Men vil absolutt anbefale å beholde powerflex foringer i travers og diff. Et rent h.. kjøre med fastmontert diff. Jørgen hadde det en stund, kjentes ut som om du skulle ødelegge hele drivverket om du clutcha den løs på snøføre. Så lagde han nytt oppheng på diff, som brukte 2 gummiforinger, fremdeles stivt som fy, men kunne clutche løs på tørr asfalt uten å få dårlig samvittighet overfor bilen :wink: Bare et tips

Skrevet

hmm. powerflexn blir jo helt herpa da. de er kast liksom. prøver alu først jeg siden jeg har laga de alt. har kjørt med nylon diffforing i 2 sesoinger og den var ikke slit, men går over til stumt alle steder. blikke så my rivstarter lenger da den blir bygd for litt rundetider denna gangen. men takk for tipset. ser VAC motorsport seller jo helgromme alu foringer til e30 m3 så det funker sikkert. hakke den effekta dere opperer med jeg vettu, hehe.

Skrevet

det veit jeg ikke yngve, men sku da tru det. har kjørt med de lilla powerflexne 2 sesonger og de er bare filler. alle boltene til bærearma hadde løsna bak pga foringene hadde gitt seg så det blei slark. prøver alu jeg også får jeg heller bytte hvis det blir for jævelig. alu foringene koster meg ikke noe så kan prøve.

Skrevet

nja, mener ikke at det nødvendigvis er drit, men at det er noe kort levetid ved banekjøring er vel mer riktig. nå har den jo gått endel runder på bane både her i norge og nurburgring og det tar nok endel mer på enn normalt, men er litt skuffa over at de ikke holdt 2 sesonger engang. ang. stum diff jørgen, jeg har jo kjørt med nylon i difforinga og da sto den børr, merka ikke no av de symtomene som anders prata om på min da. utifra matrialtettheten så skal jo alu være mykere enn nylon.

Skrevet

ja det er litt dårlig syns jeg og.hm.. Jeg prøvde og kjøre med diffen rett i karrosen. var helt ubrukbart på min ja. Vil tro det er like stumt montert med nylon.Men jeg hadde tremec kassa da og den har ikke hardykobling, så kjørte jeg med tilton kluts og så kan være det som gjorde att det hørtest helt sinnsykt ut under bilen min=)

Skrevet

Venter på bur, og det kommer ikke før om ca 1 mnd, så den bilen blir nok kansje klar til Gatebil i mai. Ikke mye før, det er helt sikkert.

Så skal begynne å pelle ned bakstillnga og shine og lage 3.91 utv i M3 diffen, så lage den om til V ratt osv. Så nok å finne på ja. Masse annet å gjøre også.

Skrevet
hehe kjenner til problemet. driver så smått og samler inn deler til bilen så den er klar til 2012 jeg. pusse opp huset litt først hehe.

Skal bygge M3 turing, M3 bane bil og ny 70kv garasje, og helst før mai er omme. Går nok ikke alt, men en del MÅ jeg bare få til. :D

Skrevet

På min e30 kjørte jeg med nylonforiger i hele bakstillinga uten noe som helst problem med hverken bråk eller utslitte foringer. Ei stund hadde jeg også et alufeste stumt montert i en gammel e28 diff som ikke bråka noe mer det heller. Diff med dårlige lagre derimot hørtes greit :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...