Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hehe ja. etter jeg er ferdig med modifiseringene på bærearma bak så skal det gå 5cm lenger ned enn den var i fjor. om det er kjørbart gjenstår og se. har heisa traverssen bak også, med 4cm for og kompensere litt for vinklene som blir der ved mye senk. og justerbar bakstilling så håper jeg det blir passe greit.

Skrevet

hehe ja blir sånn når jeg hverkan har kunnskaper innen stål eller sveis. blir ikke helcoilover bak enda, men har bygd tårnet slik at jeg kan gjøre det.

• 4 weeks later...
Skrevet

går smått om dagen men ting kommer seg. snart til linnerud for bur nå.

fikk no fine felger av ole til fin pris. org ac monoblock hjul i 8.5 et 13

jevweoh6yj9j421l9o5x.jpg

u6jzlhr37nzgwbxgr52p.jpg

tårna er ferdig.

e5ceh57r62grw5j2tdsa.jpg

medhjelpern er med i garasjen og inspiserer hehe.

mxdju78v97zcbeo31d19.jpg

Skrevet

Åssen bremser skal du kjøre da?

Hvor kjøpte du svinghjulet? Og hva var prisen på den? må ha tak i et letta svinghjul jeg også, Men går denne med den svinghjulssensor greia?

Skrevet

er k-sport 330 rundt om på vei. svinghjulet kjøpte jeg på koed. er krans på svinghjulet for svinghjulssensoren så dt er ikke no problem. kosta vel rundt 7500 uten frakt det svinghjulet mener jeg.

• 1 month later...
Skrevet
er k-sport 330 rundt om på vei. svinghjulet kjøpte jeg på koed. er krans på svinghjulet for svinghjulssensoren så dt er ikke no problem. kosta vel rundt 7500 uten frakt det svinghjulet mener jeg.

Har du hevet tårna bak kun for å bruke e36 fjærbein ??

Sykt grom motor og bra prosjekt :D

Skrevet

Har du hevet tårna bak kun for å bruke e36 fjærbein ??

Sykt grom motor og bra prosjekt :D

takk for det. grunnen til jeg heisa dem, var for og få senka litt mere siden den ser høy ut bak pga preface har høyere buer enn facelift, samt at dempern på e36 er 7cm høyere enn på e30. fjørene blir også nedsenka i bærebruene for mer senk. drivaksel-vinkler blir nok noe mongo, men har mange liggende hehe.

ellers skjer det lite her om dagen. har hatt så mye og gjøre etter vindværet vi hadde her i romjula og sliter enda med mye etterarbeid. men håper på litt jobbing når helga nærmer seg.

• 2 weeks later...
Skrevet

ja da skjer det litt her igjen da. bremsa har endelig kommet. bestilt i oktober og kom nå. ellers så er bilen snart ferdig slipt ner og klar for litt sveis og grunning. MrX skal også få bilen om 2 måneder for burbygging så da blire saker. ser ut til at den kanskje blir klar i midten av sommern hvis alt går som det skal. skal også begynne og bygge ny garasje til neste sommer så må vel planlegge litt til det også. 80kvm med løftebukk.

to dårlige bilder.

8 stempla 330 med raceklosser foran og 4 stempla 330 med raceklosser bak.

pfzpseyolz513br0dnh8.jpg

måtte handle en sånn vinge og se hvordan det kommer til og se ut mednye breddera og diffuserne.

7w0x5yrrrgzn020xfjym.jpg

stor takk til jens kristian på GS bbilderler for knallpriser på deler. :D

mvh

• 1 month later...
Skrevet

lite med oppdateringer her, men er lite vits da ting går tregt om dagen. bilen skal ikke stå klar før neste år så stresser ikke. motorn skal få en overhaling samt trimkammer og full portejobb og nye grenrør. ellers har jeg kjøpt meg en e30 til som jeg kjapt skal bytte for/bakstilling på samt helakkere og få senka i bakkem med dassrull hjul slik jeg liker de. måtte ha en sommer bil litt tidligere i år enn det ble i fjor. kommer noe bilder av den etterhvert.

Skrevet
Har ikke lest hele tråden, men gromt motorvalg!

Du må space ned traversen for at det skal gå med s62, da kan du sikkert bruke de motorputene du har.

har spaca den ner 20mm, men suns den ligger for høyt enda da jeg vil ha tyngdepunktet lengst mulig ned. space mer blir bare tull, men får prøve det sånn nå, så får vi se hvordan den blir og kjøre.

Spacer du ned traversen så ødelegger du geometrien til PEE BEE bruene så kjør heller med PEE BEE motorfester og panser uten stivere på midten slik som både jeg og PEE BEE gjør. :0)

Skrevet

hmm kanskje det. har motorfester fra 300mm nå. kjørte med senka travers med s38n oppi også og suns det var helt greit og kjøre med det jeg. klart geometrien blir noe rar, men har senkere til styrestaga så er kun bærearmen som ikke blir helt på linje. har ikke handla arma fra peebee enda heller, men hva kommer et sett sånne motorfester på da?

Skrevet

Sponsoren min Datasprut.no er nesten ferdig med sprutet på min motor MED styring av vanos og kommer til å selge plug and play Adaptronic sprut til s62. Motoren min skal til Vidar Strand og bremses straks. Både han og Datasprut.no mener motoren nesten er ødelagt uten vanosen selv om jeg vet du kan få den til å gå bra uten. Det er verdt å vurdere. Letta svinghjul på s62 har jeg blitt frarådet av flere,bla ESS da den motoren fungerer best med orginal vekt ( ikke orginal svinghjul :D ). lykke til med kult prosjekt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...