thorbis Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Skrevet Juni 14, 2008 ja da kommer den en liten oppdatering igjen da. har handla meg en diffbrems da lagra i den sveisa 3.91 diffen min takka for seg. værre uling skal en leite lenge etter. diffen jeg handla har sitti på en 91 520 og passer da rett over i e30 bakstillinga da det er samma hus osv. det som er problemet var utvekslinga og sperre prosenten. denne diffen hadde 3.46 i utveksling, noe som kommer til og bli litt tregt for bilen min er jeg redd da jeg ikke har 300 gamp og rive den løs med. konklusjonen blei da en ombygging til 3.91 samt og shimse opp diffbremsen til ca 75%. kommer til og bestille nye lameller(hvis dem enda er og få tak i) også legge på ett 0.7mm shims for og få den strammere. har også bestilt alt av pakninger og o-ringer til oljefilteradapter og bunnpanne pakning da jeg fikk en bemerkning fra tronrud om lekajse. (klarte og lage rift i pakningen da jeg bytta bunnpanne dagen før jeg skulle vise den på tronrud. men her er bildene føreløpig av diffombygginga. mest demontering enda. etter ca 10 min i verksted så det slik ut under bilen. her er alt pelt ut av diffhuset alt lagt slik at det går ann og få det sammen igjen. ganske enkelt bygd opp når man har alt fra hverandre og ser det slik vil jeg si. den sveisa 3.91 utvekslinga som må bøte med livet og monteres inn i diffbremsen. godt sveisa av mister Trond.S. ikke en sprekt sveis og finne her etter all missbruken denna har fått. tomt diffbremshus klart.. beviset på at det er en ordentlig diffbrems hehe. hyggelig pris av 2000kroner for hele diffen suns jg var bra. mvh Thorbjørn R
Rune B. Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Skal du ikke si at du har kjøpt deg motor som kommer til å gi bakdekka enda kortere levetid da Thorbis?
thorbis Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Skrevet Juni 25, 2008 hehe joa. har handla en m5 s38b36 så da kommer vel dekka til og ryke enda litt bedre enn nå hehe. mvh Thorbjørn R
Spiritus Sancti Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Kødder du? RÅTT!! Hehe, mye måtte du gi for den?
thorbis Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Skrevet Juni 25, 2008 hehe er nok sant det ja, blei ikke nok med småtrimma m20 hehe. den går riktignok jævelig bra, men bilen er jo nesten ferdig så da var det jo på tide med endringer og bedringer hehe. jeg ga 30k for motorn med omtrent alt rundt motorn, mangler girkasse da, men bruker kasse fra en gammal 5 er med m30 motor. funker som fy det. den kommer antagelig ikke til og bli montert før i vinter(med mindre jeg sprekker og må sette den i:p hehe) kommer med bilder osv av den i morgen når jeg har henta den. må sku endel på bilen til runemann her også i morra så vi får prøvd ut doningen hans skikkelig på skogen til fredan. mvh Thorbjørn R
Bmweee Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 er det 17 eller 16 toms de oz felgene? valsa hjulbuene bak?
thorbis Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Skrevet Juni 25, 2008 er 9x16" rundbaut. har kun falsa inn kanten på alle buer. er et 14 så bygger mye ut. subber ikke. ca 120mm senk. D2 coilovers som står i bunn. mvh Thorbjørn R
Rune B. Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Blir gøy å se på motoren din i morra! Blir jammen stas å få velta mann med hatt limmoen min utpå banen på fredag også . Hvis vi spør pent, så kanskje vi kan få lov til å kjøre en runde på slutten av dagen med litt bredere kjørestil. Lengter etter å legge igjen litt røyk i slakteren nå
thorbis Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 ja da kommer det en liten oppdatering her igjen da. har fått lamellene til diffbremsen samt begynt og lage shims. mangler kun olje. den klommer i morra. ellers så har jeg jo handal ny motor da. her kommer noen bilder av den. skal settes inn i vinter når bilen er godkjent forhåpentligvis. kommer oppdatering på diff ombygginga på slutten av helga. mvh Thorbjørn R
AndersM Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Hei Blitt rå den bilen din nå! skulle gjerne hatt en slik 325 i motorrommet mitt og.. Beklager OT, men har du ET14 forran også? med 51mm fjærbein? I følge det jeg har regnet ut på min e30 touring så vil jeg subbe i det justerbare med 9x16 et 15.. er KW jeg har hvis det har noe og si..
thorbis Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 takk for det. m20 kommer vel til og bli solgt etterhvert tenker jeg. så det er muligheter hehe. har et 14 foran ja. det som er med d2 coiloversa er at der settes gjengehylsa oppi den gamle fjørskåla på det orgianle fjørbeinet. er ekstremt korte fjører på dette settet, er derfor det går med et 14. jeg kommer til og bygge om fjørbeina og sveise fasthylsa på fjørbeinet for og få senka den litt mer foran. er ca 120mm senk nå, kunne tenkt meg litt mer foran. 10mm til kanskje hehe. legger ut no bilder i morra når diffen er på. Rune B og jeg har drivi og rydda i garasjene og kasta masse drit vi hadde liggende. par m50b20er, en m20b25 bla 535 bakstilling noe eksos og masse anna drit som var klart for dynga hehe. mvh Thorbjørn R
AndersM Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 ok, kanskje jeg må følge med når du legger den for salg hehe har du 2-delt fjær? Hvis du har det så er det bare å ta vekk den lille hjelpefjæra.. Gjorde det når jeg hadde golf 1 for å få den lav nok Blir ALDRI lav nok, så 1cm i år, blir 1 til til neste år hehe
thorbis Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 hehe ja. nei er ikke hjelpefjør på mine coilovers. er veldig lett bygd egentlig, med det funker som fy!! er veldig positiv til dem. har fått testa dem endel og dem tåler mye skrell og alt som har med stepping på bakhjula på e30 blir borte med de coiloversa hvertfall. mvh Thorbjørn R
thorbis Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Skrevet Juli 9, 2008 ja da kommer en oppdatering igjen da. bilen er nå godkjent hos bt med alle endringer skrivi inn i vognkortet. alt som står igjen nå er eu kontroll(time i mora hos fatter:P ) så ere bare og bestille nye skilter. ser ut som det blir tysklandstur på meg i sommer alikevel hehe. blir gøy og få prøve seg så smått på ringen. mvh Thorbjørn R
thorbis Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Skrevet Juli 13, 2008 ja da har bilen fått skilter og den er nå bygd om litt igjen til slik den var før godkjenning med annet senkesett og felger. ellers har jeg begynt og demontere vannpumpa da den trenger ny pakning håper og være klar til tirsdag med det og klar for litt kosekjøring igjen. jeg kommer også til og sette på den sveisa diffen min igjen da 25% lamellbrems ikke funka no særlig til mitt formål så da blire sveisa intil jeg får bestilt en 75% eller 90% fra koed. kommer til og kjøre med 3.91 utveksling på den diffen også da det funker veldig bra. blir 3.91 når s38 havner oppi e30 skallet også hehe. har også ordna meg med oljetrykk, tem og vanntemp så en kan ha litt oversikten. mangler og koble opp alle følere enda. her er noen bilder. her er demonteringa gjort, venter på ny pakning nå. nye målerne mine. blei no autogauge fra mekonomen målere da det blei ett innfallskjøp hehe. jeg skal også debutere for første gang på bane den 27 juli hvis alt er iorden med bilen til da, noe jeg regner med. har finni fram en hang med dekk som jeg skal se om den gamle m20 driten klarer og dra rundt så vi får litt røykutvikling rundt svinga på rusleskaugen hehe. mvh Thorbjørn R/MONKEYBOYZ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå