g4ndersen Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Jeg kjenner en kar som fikk bilen sin ripet opp og bulket pga hærverk. Må han koste på alt av reparasjoner selv? Må man ha full kasko for å få dekt av forsikringsselskapet?
Betakaroten Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Dette går under delkasko ja vil jeg påstå. Alikevell kjipt å miste bonus pga hærverk Trenger ikke nødvendigvis å lønne seg å ta det på forsikringa, med egenandel og bonustap.
R.E.H Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 hehe.l. slikt lønner seg som oftest ikke å ta på forsikringa vil jeg si... d tar jo en stund før han får samme antall % igjenn,,, men svir jo i lommeboka siden han må betale hele skaden selv på en gang.. men trur d er d lureste?
alpinweiss Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 uff,jeg hadde bynt og grine vis det skejdde meg
Arild G. Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 visst du har bare delkasko så tror jeg hærverk blir dekt bare visst det er i forbindelse med inbrudd
Zap Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 Hadde en Audi cab som ble skåret opp taket samt skinninteriøret og sterioen ble stjålet. Hadde full kasko, betalte ikke egenandel og mistet ikke bonus heller. Ikke sikker på om dette var pga jeg hadde full kasko.
Tommy Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 Hadde en Audi cab som ble skåret opp taket samt skinninteriøret og sterioen ble stjålet. Hadde full kasko, betalte ikke egenandel og mistet ikke bonus heller. Ikke sikker på om dette var pga jeg hadde full kasko. Dette var pga at det blir regnet som innbrudd, så lenge noe (i dette tilfellet stereoen) blir fjernet fra bilen. Hadde en kjenning, som opplevde det samme med en golf cab, der take ble skåret opp, og bilen var herpet innvendig, men det var ikke fjernet noe fra bilen, å dermed så kalte forsikringsselskapet det for herverk å han måtte bruke kaskoen. Hadde han derimot f.eks. savnet noen cd'er fra bilen så hadde det blitt regnet som innbrudd, å han hadde fått dekket alt, uten bonustap.
Stonescream Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 Tapte ikke bonus på bilen til faderen når han hadde innbrudd i sin bil. Da ble 2 ruter knust og spilleren tatt. Nesten så det er fristende å ta ut cd spilleren selv... Har delkaso selv med egenandel på 4000 så tror jeg nesten skal melde av den delen siden det skal veldig mye hærverk til før jeg kommer over egenandelen... stripete og ikke helt vakker er lakken uansett + ett par ruter på huggeren er ikke så dyrt når en kan gjøre arbeidet selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå