Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja..

Usikker på om det finnes kit, men du kan jo sjekke turbo-fever sin prosjekttråd her :)

Han har jo turbo i sin M42 318 motor :wink:

Prosjkttråden hans: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=19206

Film av bilen med turbo: http://smg.photobucket.com/albums/v290/ ... ction=view¤t=Video1.flv

(å han skrev i noen innlegg etter den med link til film i at den ikke gikk skikkelig, og/eller at han ikke turte trå på skikkelig grunnet at han ikke hadde føler på turbotrykk.)

Men vil nok tro det skal gå ann å bygge turbo i en 318is.

Men hvorfor ikke bare skaffe seg en 325 istedet? eller i det minste en 320, slik at du får seksermotor?

Er da mye bedre det :wink:

For ikke å snakke om den herlige sekserlyden du får! :bmw:

Og husk: De ekstra kronene det koster for bil med i utgangspunktet større motor sparer du fort inn med tanke på at du kanskje slipper billigere unna med trimmen.

Skrevet

Jeg har en m40 motor i min.

Samme blokk, men anna produsent av stempel. M42 har smidd veiv.

Annen topp såklart da:) Har ikke mosselmann eller hva det heter kit?? Fra autopower.no?? Koster en del men er så å si komplett det?

Skrevet

Den burde tåle det bra. I sverige har dem kjørt på 1,32bars trykk etter hva jeg har lest på ppf sine sider. Finnest deler også til m42 motoren.

Så er enklere å trimme. Ha på ei tjukkere toppakkning og tilleggsdyser eller større dyser så burde det vel gå bra. Bare for og få litt mer hk..

Skrevet
Lurer på åssen det er å montere turbo på en M42 motor?

Tåler den det? Og finnes det kit i det hele tatt?

Henrik

Moderatoredit: flyttet til teknisk, der det diskuteres slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...