hnrik Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Lurer på åssen det er å montere turbo på en M42 motor? Tåler den det? Og finnes det kit i det hele tatt? Henrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hnrik Skrevet August 16, 2006 Forfatter Share Skrevet August 16, 2006 bump:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Tja.. Usikker på om det finnes kit, men du kan jo sjekke turbo-fever sin prosjekttråd her Han har jo turbo i sin M42 318 motor Prosjkttråden hans: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=19206 Film av bilen med turbo: http://smg.photobucket.com/albums/v290/ ... ction=view¤t=Video1.flv (å han skrev i noen innlegg etter den med link til film i at den ikke gikk skikkelig, og/eller at han ikke turte trå på skikkelig grunnet at han ikke hadde føler på turbotrykk.) Men vil nok tro det skal gå ann å bygge turbo i en 318is. Men hvorfor ikke bare skaffe seg en 325 istedet? eller i det minste en 320, slik at du får seksermotor? Er da mye bedre det For ikke å snakke om den herlige sekserlyden du får! Og husk: De ekstra kronene det koster for bil med i utgangspunktet større motor sparer du fort inn med tanke på at du kanskje slipper billigere unna med trimmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Jeg har en m40 motor i min. Samme blokk, men anna produsent av stempel. M42 har smidd veiv. Annen topp såklart da:) Har ikke mosselmann eller hva det heter kit?? Fra autopower.no?? Koster en del men er så å si komplett det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Den burde tåle det bra. I sverige har dem kjørt på 1,32bars trykk etter hva jeg har lest på ppf sine sider. Finnest deler også til m42 motoren. Så er enklere å trimme. Ha på ei tjukkere toppakkning og tilleggsdyser eller større dyser så burde det vel gå bra. Bare for og få litt mer hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Sorry turbo-fever.. Min feil.. Men rettelse da: M40.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Lurer på åssen det er å montere turbo på en M42 motor?Tåler den det? Og finnes det kit i det hele tatt? Henrik Moderatoredit: flyttet til teknisk, der det diskuteres slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå