maartn Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Har lest litt om personer som har byttet til shortshift, men vil likevell ha noen konkrete svar om noen orker 1. Er z3 spaken optimal for meg? BMW 318i E36 / M40 2. Trenger jeg bytte alle ringer osv? Hørt at det skal være litt av ett liv 3. Noen ellers store problemer med å bytte den? Som er vanskelig for en ikke "bilmekaniker" ? Litt usikker på om jeg skal tørre å prøve meg på det nemlig. Takk på forhånd om noen svarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 3: På min måtte det lange staget bøyes littegrann, slik som vist på DIY her. Kan være ganske kronglete å demontere staget i girkasse enden pga kardangen som er i veien. Hvis man ikke har biiiiiiiittesmå eskimohender og fingrer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpinweiss Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 er OK og skifte.ta v skinntrekket,dra av gummibeskyttelsen,vri rundt hvite plast greia som kula som stanga sitter i og dra den opp.1 clips holder girstanga fast i et stag som styrer giringa,ikke vanskleig.problemet mitt er at short shiften (girstanga ble så jævli fremover lent liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Ingen problem å montere shortshift, det fikser du lett. Eneste som kan være litt tricky er å få av den hvite plast-ringen som stanga sitter i, men med litt jobb så går det Jeg måtte ikke tilpasse noe som helst på min, den passet perfekt og hadde herlig tight giring. Kjøpte den på scmiedeman Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Hvis du bruker Z3M spaken må staget inn i girkassa bøyes litt ellers tar den borti drivakslingen. Ellers kan du kjøpe fra schimedmann. Jeg hadde en slik derfra på min E36 og det fungerte veldig bra! Ellers har du jo versting utgaven: www.uucmotorwerks.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 bare kjør som en honda eier i kr.sand. var gatebil i kr.sand i fjor tror jeg vis jeg ikke tar feil'/ mulig jeg gjør. men uansett . han hadde bare kappa av og sveist på haha:P gikk en 2 timer så knakk hele shitten herregud å mi lo. vi lo i mange dager etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 bare kjør som en honda eier i kr.sand. var gatebil i kr.sand i fjor tror jeg vis jeg ikke tar feil'/ mulig jeg gjør. men uansett . han hadde bare kappa av og sveist på haha:P gikk en 2 timer så knakk hele shitten herregud å mi lo. vi lo i mange dager etterpå Hvis du gjør det ordentlig så skal det holde det... Men han hadde åpenbart ikke gjort det ordentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Den schmiedmann selger er vel bare z3 1.9 spaken. Den er helt grei den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet August 18, 2006 Forfatter Share Skrevet August 18, 2006 Ingen problem å montere shortshift, det fikser du lett. Eneste som kan være litt tricky er å få av den hvite plast-ringen som stanga sitter i, men med litt jobb så går det Jeg måtte ikke tilpasse noe som helst på min, den passet perfekt og hadde herlig tight giring. Kjøpte den på scmiedeman okey, tnx.. ser du bor i ålesund.. får komme å hjelpe meg du da :PP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Forresten.. ja, bytt alt av plastringer og dill og møkk under der. Delene koster omtrent ikke noe og da har du iallefall gjort det du kan for å unngå slark. Det er omtrent ikke noe mer jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet August 18, 2006 Forfatter Share Skrevet August 18, 2006 ja, leste det der.. følger ikke med i noe "shortshift sett" det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Anbefaler absolutt evo 3 og dssr staget fra uucmotorwerks. Den er den beste av de beste! Da får du også med nye foringer. Lett å skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå