Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 296
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jess, ser på flere av stempla at der er på begynnende sprekker, så skjedd hadde det uansett! bare glad det skjedde nå=) men tilbake i action skal den ja=)

Skrevet

Hei.

Surt med slikt havari.

Har du fått ut de andre stempla?

Hadde vært greitt vite om noen av ringleiene er knekt på de andre stempla.

Det ” kan” tyde på tenningsbank.

Kan du ta bilde av en råde med stempel, om du har fått de ut.

Der har nokk vært et sykt høyt sylinder trykk som mest sannsynlig

har tatt knekken på et stempel, med påfølgende havari.

Har ikke lest gjennom tråden, men er det original stempel?

Flott prosjekt med stå på vilje…

Øyvind

Skrevet

ikke tegn til tenningsbank nei,og ja det er originale stempler som er dreia ned for dekomping. har tatt ut alle.

stemplet har hatt sprekk en stund,siden vi fant et oljespor innover i godset. har gått som turbo noen år denne bilen. så nok var vell nok tenke e.

stå på vilje ja. kan ikke gi meg nå;P

Skrevet

Hei.

Har du sett på ring leiene på de andre stempla om de er heile?.

Bruker å knekke stykke av de der stempelring ligger nedpå.

Er ikke altid det viser på toppen av stempel og i toppen at der har vore

tenningsbank..

Grunnen til at eg nevner tenningsbank er at eg har klart å kjøre sund en motor som var bygd på samme lesten som din, motor med ned dreide stempel osv.

Vart litt ivrig med tenning og pang sa det.

Sylinder trykket vart så høyt pga tennings bank at flere ringleier knakk,

og stempel låste seg liksom på vei opp, og råden ville forsatt opp, og da

vart resultatet omtrentlig slik som din.

Men mest sannsynlig så har du hatt så høy effekt at de dreide stempla ikke tålte de høge sylindertrykket.

Øyvind

Skrevet
Hei.

Har du sett på ring leiene på de andre stempla om de er heile?.

Bruker å knekke stykke av de der stempelring ligger nedpå.

Er ikke altid det viser på toppen av stempel og i toppen at der har vore

tenningsbank..

Grunnen til at eg nevner tenningsbank er at eg har klart å kjøre sund en motor som var bygd på samme lesten som din, motor med ned dreide stempel osv.

Vart litt ivrig med tenning og pang sa det.

Sylinder trykket vart så høyt pga tennings bank at flere ringleier knakk,

og stempel låste seg liksom på vei opp, og råden ville forsatt opp, og da

vart resultatet omtrentlig slik som din.

Men mest sannsynlig så har du hatt så høy effekt at de dreide stempla ikke tålte de høge sylindertrykket.

Øyvind

knustturbostempel-1.jpg

slik så alle mine stempler ut, mahle, ikke dreide, men usikker på hvilken type det var... m20b23 med 8 i komp og 1bars trykk...standard tenning osv :lol:

Skrevet

jess, skjønner hva du mener øyvind. men jeg har ungått den der=) er nok effekt som har tatt de ja. skal kakke litt på de 5 andre stempla i morga og se om de har samme sprekkene. har gått en stund med sprekk de stemplet som gikk. va noen olje rader som ikke hørte hjemme der. hehe

nå blir det bestilt en pakke me snop fra krb neste uke, samt jeg har funnet meg topp,diesel veiv og oljepumpe.

regner meg jeg tar en skjære topp pakning og fra krb. og arp bolter fra sylinderservice i trondheim.

så skal den nye blokka borres til 84 mm når stempla er på plass. så begynner monteringa. vurderer og få det gjort på motorverkstedet som skal borre. (da har jeg garanti på jobben)

men men, når er det natt!

• 3 weeks later...
Skrevet

da er innmat bestilt, det falt på billet råder og stempler til slutt, diesel veiva er i hus. og ny blokk er i hus. de første blir og borre blokka til oljeretur. når alle delen er på plass skal cylmo få ta siste finnish og montere short blokka. topp får jeg fra garasjen her på forumet. noen som har hanlda me han før? erfaringer?

forøvrig en 885 topp, mirafrest,porta og så skulle han få sveisa og planet den=) dette må bli bra!.

samt bestilt ny kjølevifte fra protrim. ny walbro bensin pumpe kommer. oljepumpe tas denne gang fra en m21,få opp trykket noen bar=)

så nå trenger jejg plutselig større dyser;P noen som har?

Skrevet

Stilig prosjekt. Ang. grenerøret ditt er det ikke særlig "gunstig" med så store glepper som du har ved skjøtene. Blir mye innv sveis og fare for innv. slagg og sveis som kan løsne. Nettop bygd grenerør selv til m3`n min. Sykt mye jobb. Æsj. Ang. dyser anbefaler jeg disse. Jeg kjøpte 1680cc Ethanol dyser derifra. Alle blir kalibrerte og flowmatcha.! knall service!

http://www.injector.com/fuelinjectors.p ... 17df6a26ed

Skrevet
Stilig prosjekt. Ang. grenerøret ditt er det ikke særlig "gunstig" med så store glepper som du har ved skjøtene. Blir mye innv sveis og fare for innv. slagg og sveis som kan løsne. Nettop bygd grenerør selv til m3`n min. Sykt mye jobb. Æsj. Ang. dyser anbefaler jeg disse. Jeg kjøpte 1680cc Ethanol dyser derifra. Alle blir kalibrerte og flowmatcha.! knall service!

http://www.injector.com/fuelinjectors.p ... 17df6a26ed

skal sjekke opp de dysene ja,har et sett med 780cc dyser på hånda som jeg skal sjekke opp.Ang grenrøret så er ikke jeg noen mester på rustfritt og tig sveis,så jeg kan ikke argumentere hverken for eller i mot ,en ting er sikkert, det fungerte knall;) skal forøvrig bygges om for og få turboen lenger vekk fra toppen, ble kritisk med ei pluggledning;P. få plukka av innsug og grenrør fra toppen i dag, samt skifta viskermekanismen da den fuska litt fra før.

vrossi, kommer med mere info ang innmat. kan vell si at det kosta litt!!

dårli med bilder for tiden da jeg er uten telefon som har kamera(mista svineriet på fylla) og ny er litt nede på pri lista. hehe.

tenkt litt på og kjøpe nytt svinghjul også, da et litt lettere et. noen som har noe innspill på det? event tips.erfaringer?

så når jeg plukka av at gamle svinghjulet var ikke helt me på nye clutchen, slite spor helt ute på puckene bare. så der må gjøres noe før jeg sliter den helt skeivt.

....out....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...