e30 tic Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Du skriver: bilen godkjent med turbo i vognkort. ps gidder ikke mas om hvordan;)Er faktisk veldig nyskjerrig på hvoran du har fått til det!!?? er så mange som har e30 turbo nå at vi burde nesten gått sammen og fått igjennom noe. mange av di som er godkjent med turbo er vel kun vist med bremsepapirer som de orginale bremsene toler. (+15%) feks. i mitt tilfelle burde det gå greitt å få 323turbo i vognkortet på 325 understell og under 171hk... men dette burde selvsagt vert søkt om før bygging....
325ti Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Skrevet Mars 6, 2007 va og beskua nye føna i dag. denne kan bli fin i e30'n ja=)
325ti Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Skrevet Mars 13, 2007 da var ny turboen kommet i hus. er spent på åssen dette blir! litt forskjell på størrelse kan du si;P må nok til med en ny wg klokke for og stille ned litt trykk;P.. slik ser det iallefall ut
sornes Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 den bilen der har jeg drømt om siden onkel hadde den:) den er så sinnsykt fin:)
Vidello Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 åssn er fronten din festet? har samme front som dg, men min er limt fast i støtfangeren av tidligere eier...
325ti Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 åssn er fronten din festet? har samme front som dg, men min er limt fast i støtfangeren av tidligere eier... fronten min er bare skrudd i skjermene, men holdes litt på plass av coolern og trykkrøra- vil helst ikke lime den. sornes? onkelen din? albert? pils er viktig vettø=) kjøpte inn en del målere dag som skal inn. oljetrykk,olje temp og voltmåler. ellers er clutch fra krb bestilt i dag,type spec...(dyrt:( ) bredbåndslamda er på vei http://www.efmotor.no/wblambda/smafr.html noen som vet av a-stolpe holder til målere til e30???? også fått på ebc greenstuff klosser fremme. kommer flere bilder nå strax. skal begynne og sette sammen maskina igjen for bygging av nye grenrøret.så da kommer vell endel updates.
turbo_fever Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 her er link ti astolpe holder for e30 koster jo litt da. http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7740
e30 tic Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 åssn er fronten din festet? har samme front som dg, men min er limt fast i støtfangeren av tidligere eier... fronten min er bare skrudd i skjermene, men holdes litt på plass av coolern og trykkrøra- vil helst ikke lime den. sornes? onkelen din? albert? pils er viktig vettø=) kjøpte inn en del målere dag som skal inn. oljetrykk,olje temp og voltmåler. ellers er clutch fra krb bestilt i dag,type spec...(dyrt:( ) bredbåndslamda er på vei http://www.efmotor.no/wblambda/smafr.html noen som vet av a-stolpe holder til målere til e30???? også fått på ebc greenstuff klosser fremme. kommer flere bilder nå strax. skal begynne og sette sammen maskina igjen for bygging av nye grenrøret.så da kommer vell endel updates. hvilken clutch har du kjøpt? pris og spec? kan vertfall anbefale den lambdaen!
325ti Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 har kjøpt en spec clutch fra krb. holder 600nm. stumt senter fra (lamell) forsterka trykkplate. pris levert til meg kom på rundt 6 k. protrim hadde billigere men kunne ikke levere før etter påske mest sannsynlig. og det går ikke
325ti Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Skrevet Mars 27, 2007 ja... i dag skjedde det som absolutt ikke skulle skje. jeg reiv gjengen i blokka når jeg skulle montere toppen.. på ene hullet gikk gjengen på ca 70nm... BRENN. noen som har erfrainger med løsgjenger og masse moment? aternativa er.. ny blokk som ikke er bygget for turbo... lage en overdim stud,og skru denne me mutter oppe på toppen lage alle overdim og satse på at dette holder. tigge studs fast i blokka og gjør det på "dragcar" metoden skal sjekke opp litt angående løsgjenger i morra,og håper så inderlig at det kan brukes! dette skulle ikke skje!! planen var og få motor i i løpet av uka. fikk clutchen i dag også... faen altså! en smule fortvilet
e30 tic Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 dette var surt!! har ikke du arp bolter? kunne ikke finne dette i tråden din i farten. tipper dette ikke skjer med studs! si fra hvilken løsning du velger da!
325ti Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Skrevet Mars 28, 2007 det blir studs, bestilte de no nettop. så no blir det overdim hull i blokka. 12mm, custom 12,9 studs og 12,9 10mm muttre på toppen. utsetter oppstart en stund,men det for så vere. om vi får dette til så blir denne blokka enda sterkere. går de ille, er den bare og hive og starte på nytt. det vil jeg unngå. men har diskutert dette med div maskinister og de mener på dette skal bli gulle godt!. skal prøve og smelle inn bilder av selve jobben og hvordan det går id et store og det hele
325ti Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Skrevet Mars 28, 2007 fikk forska litt på det. bestilte 12,9 bolter i 12mm fra molde i dag og fikk de pina samme dag, sånt liker vi=) starta me den den bolten som i uutgangspunktet var gåen hullet på. borra, gjenga med to frskjellige tapper først h6 så h7 for og få trangere gjenger. putta bolten i dreiemaskina og begynte. gikk for såvidt greit. men tror at jeg får laga de 13 andre på et verksted med litt mere egnet utstyr. slenger inn noen bilder av dagens gjøre mål, samt clutchen og det modda gasspjeldet mitt.(ny sensor fra sierra is) gasspjeld sensor clutch fra krb (spec) blokk før maskinering i dreibenken en stk ferdi maskinert 12,9 stud fikkogså med muttre i 12.9 kvalitet. tenkte på og prøve med bare denne bolten,men tror jeg tar de alle sammen. da jeg må ha ny topp pakning for verdt forsøk som skjærer seg;P så det blir bestilt ny pakning i morra,og få sendt vekk resten av bolta til maskinering regner jeg med, utsetter alt noen uker dette. men nå skal dette holde så de suser! pokker heller:) stor takk til rune (rms) som hjelper meg me dette her rune i arbeid;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå