Lien Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 Jeg opplever risting ved nedbremsing fra 100 km/t+. Det kan ikke være bremseskiver siden disse ble byttet for bare et par måneder tilbake og de er ikke varmkjørte. Kan det være ubalanserte hjul? Hva annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 sikker på alt alt ble satt ordentlig på plass igjen da? og at alt ble skrudd ordentlig til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 hei, hadde samma problem på min e21 etter skivene fram ble skifta, viste seg å være den lille skruen du fester skiva med som hadde rista løs.. veit ikke om det er samma på din men ble no bra etter nye va på plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 20, 2006 Forfatter Share Skrevet August 20, 2006 hei, hadde samma problem på min e21 etter skivene fram ble skifta, viste seg å være den lille skruen du fester skiva med som hadde rista løs..veit ikke om det er samma på din men ble no bra etter nye va på plass.. Jeg får sjekke dette. Samtidig skal jeg prøve å skifte til vintehjul for å prøve da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWgutt19 Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 Hmm.. jeg håper du også bytta klosser? hvis ikke kan disse slå kast i skiva di veldig fort. Veit ikke hvordan klossene er opphengt på BMW, men hvis det finnes monteringsett/rep. sett til bremsene bør du ta med dette og. Har bare skrudd volvo og Audi så jeg veit ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 Hvis du har ubalanserte hjul så hadde det ristet uten bremsing også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 Sikkert en bærekule eller to som er gåen. Har hatt risting ved nedbremsing i høy hastighet på både e30 og e36 grunnet dårlige bærekuler. Om skivene er skeive skulle du sannsynligvis kjent risting i bremsepedalen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slet'n Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 vist du har kjørt skivene skikkelig varme og ikkje kjølt ned bremsene så kan skivene bli skeive.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 Jeg har ikke kjørt de varme og ja jeg har byttet bremseklosser.. Kan nok hende at ei bærekule eller to er gåen ja.. Får se på det en dag jeg har tid .. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Hva med castor armenes bakre foring?, er stort sett samme forhjulsoppheng på e28 og e23, vet at disse foringene ofte blir slitt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 Hva med castor armenes bakre foring?, er stort sett samme forhjulsoppheng på e28 og e23, vet at disse foringene ofte blir slitt opp. Hvordan undersøker jeg at disse er utslitt? Slark når jeg bryter i en retning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Kasterstags foringer ja. Bytt hele staget da får du med ny bærekule og. Veit ikke med e23, men til e34 får du kjøpt forsterkede foringer fra e32 750il. Hadde samme ristingen selv, ble helt borte etter jeg byttet kasterstag/momentstagene. Er ikke noen spesielt god måte og sjekke de så vidt jeg vet, untatt å se etter sprekker, samt legge press på de med et brekkjern o.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Enig med Pjukern om hvordan å sjekke slitasje, du kan også se om de er slitt, det vil være masse sprekker i gummiet, nesten som de har blitt opprevet. Schmiedmann har nye foringer, både vanlige og Powerflex, sistnevnte er hardere og varer lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 Og hvordan sjekker jeg at bærekulene er slitt da? Slark på samme måten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå