Gå til innhold

Risting ved nedbremsing igjen!


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

hei, hadde samma problem på min e21 etter skivene fram ble skifta, viste seg å være den lille skruen du fester skiva med som hadde rista løs..

veit ikke om det er samma på din men ble no bra etter nye va på plass.. :wink:

Jeg får sjekke dette. Samtidig skal jeg prøve å skifte til vintehjul for å prøve da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg håper du også bytta klosser? hvis ikke kan disse slå kast i skiva di veldig fort. Veit ikke hvordan klossene er opphengt på BMW, men hvis det finnes monteringsett/rep. sett til bremsene bør du ta med dette og. Har bare skrudd volvo og Audi så jeg veit ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en bærekule eller to som er gåen. Har hatt risting ved nedbremsing i høy hastighet på både e30 og e36 grunnet dårlige bærekuler. Om skivene er skeive skulle du sannsynligvis kjent risting i bremsepedalen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med castor armenes bakre foring?, er stort sett samme forhjulsoppheng på e28 og e23, vet at disse foringene ofte blir slitt opp.

Hvordan undersøker jeg at disse er utslitt? Slark når jeg bryter i en retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasterstags foringer ja.

Bytt hele staget da får du med ny bærekule og. Veit ikke med e23, men til e34 får du kjøpt forsterkede foringer fra e32 750il.

Hadde samme ristingen selv, ble helt borte etter jeg byttet kasterstag/momentstagene.

Er ikke noen spesielt god måte og sjekke de så vidt jeg vet, untatt å se etter sprekker, samt legge press på de med et brekkjern o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...