Gå til innhold

goodbye gamle bmw?


BMW520ia
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..jeg har en gammel 520 med automat. Den er gått 200000km og er fra -87. Det virker som der er en sluring i clutsjen. Særlig i bakker kan jeg merke at turtallet stiger litt før jeg får effekt ut på hjula, eller før bilen "tar" liksom. Tror den har vært mer eller mindre slik siden 140000km men er kanskje blitt litt verre. Ellers yter den bra og akselererer bra i lange slake oppoverbakker ved kickdown. Girer ellers ganske mykt og fint. Men det med turtallet tyder på sluring sant?

Er det slik at når den har bynt å "slure" så kan jeg når som helst få en ødelagt automatkasse? Det er jo håpløst å byne å fikse på verksted. Tenkte å vrake den om ett år ved neste eu. Håpet er at den holder frem til da.

Noen som vet hva jeg kan forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en clutchpakke som er på vei til de evige jaktmarker. Jeg opplevde det på min gamle -83 520iA. Når den først begynte å glippe, så gikk det fort. Det tok 5 km fra jeg merket en forverring i tilstanden, til den kun virket i 3. gir og tilslutt bare sto og ruset seg når jeg prøvde å kjøre fremover.

Men ikke bli overrasket hvis den går til helvete straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..hm..får bare kjøre den til jeg står der da. Kjipt å bli stående da :o

Og så finne noe ok billig brukt igjen. Kanskje en japansk bil med manuell kasse? Hehe. Når man er student må man tenke på utgiftene dessverre.

Kassa har vært slik (litt slurete) uforandret så lenge jeg har kjørt den (ca. 10000km) og antagelig før det også.

Uansett, takk for svar!

Mvh 520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...