Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fra kl 16 var litt sent synes jeg....kl 14 må da være bedre, hvis folk skal ta seg fri fra jobb osv uansett. Førermøte tar jo gjerne en halvtimes tid og teknisk tar tid (hvis det skal være like nøye som på BMWCCN med sjekk av bremsevæske osv) Så ca. 3 timer med kjøring fordelt på alle sammen, blir litt lite.

Vi får ikke kjøre før klokka er 17 uansett, så da må vi har et heldagstreff fra 09:00 til 17:00. Og da er det enda dyrere. Da vil vi trenge minst 60-70 betalende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mye er det snakk om her a Kjetil?

For både heldagstreff og fra 1700 ->

Må bilen være EU godkjent evt? Har ikke hatt det på min enda, men skal egentlig iløpet av august. Venter på at de jeg skal godkjenne hos skal få lov å godkjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir alt for lite tid på banen med 2,5 time Var på bilmekaniker kjøring der den 22 juli. Hadde bare ein mann med flagg, samme mann som slapp utpå biler. Var da bare maks 5 biler på banen samtidig. Hadde ikke førermøte, bare leste gjennom et par ark med informasjon om banen og så var det teknisk kontroll. Tok ikke meir enn 20 min tilsammen det.

Var ikke så dyrt dette heller, betalte 400. Var vel ca 30 totalt som betalte.

Men mulig de har noen avtaler med Rudskogen ang baneleie og får en bedre pris. Må selvfølgelig bruke hjelm på banen.

En gjeng fra bimmers får sikkert ikke den beste prisen, adde sikkert gått an å forhandle litt på prisen. Trur de er litt forsiktige med å leie ut banen til "nye" folk, vil vel ikke ha bare grisekjøring der.

Men kan bli litt seint med kjøring der nå, går jo ann å ha et litt tidlig på våren isteden? Siden eg skal på Våler så hadde eg vært meir klar for det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare ein mann med flagg, samme mann som slapp utpå biler. Var da bare maks 5 biler på banen samtidig. Hadde ikke førermøte

Da kjører ikke jeg iallefall. Jeg kommer ikke i 150 uten å vite om det er klart rundt svingen. Har vært passasjer på noen treff hvor det er et under at det har gått bra. Idioter på banen og ingen orden. Livsfarlig.

Jeg tror uansett at det er bedre å drøye det til våren ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare ein mann med flagg, samme mann som slapp utpå biler. Var da bare maks 5 biler på banen samtidig. Hadde ikke førermøte

Da kjører ikke jeg iallefall. Jeg kommer ikke i 150 uten å vite om det er klart rundt svingen. Har vært passasjer på noen treff hvor det er et under at det har gått bra. Idioter på banen og ingen orden. Livsfarlig.

Jeg tror uansett at det er bedre å drøye det til våren ja..

Synes ikke det var noe problem igrunn, når det bare er 5 biler utpå i slengen så er det god plass der, så blei du også spurt i forkant om du skulle kjøre spor eller drift. De ville helst skille ut driftegutta i egne heat. Stort sett de som lager problem. :D Var ingen som skulle kjøre drift og da er det som regel lite problemer.

Kom en luring i en Nissan 200 utpå dagen. Ganske modifisert å med et ukjent antall hester, han lagde litt krøll der, snurra mer en han kjørte. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil kjøre mer enn 5 biler på banen samtidig. Det er mulig dette var pga at man manglet flaggvakter elns, men vi vil kjøre opp mot maks av det banen er godkjent for, som vel er 15-18 biler samtidig. På et kveldstreff med sportsvognklubben med oppmøte på rundt 30-45 personer, så er det nok plass og tid på banen til at alle for kjøre så mye de vil. Svært få kjører 2 heat rett etter hverandre pga varme på motor og bremser, samt utslitt sjåfør. Med maks uflaks vil man måtte kjøre hvert 3. heat, men erfaringsmessig blir det omtrent hvert andre heat. hvert heat er på 10 minutter, og med nedkjølingsrunde så kan man regne 4,5 heat pr time. En hardhaus vil da rekke rundt 27 runder på en time, eller rundt 70 runder på hele kvelden. Hvis pågangen blir liten, så flagger vi ikke av heatet men kjører en ny bil utpå når en kjører inn. Da kan man kjøre mange runder kontinuerlig.

FYI: Jeg logger alt jeg gjør med bilen, og på BMWCCN-treffet sist hadde jeg 42 runder tilsammen på lørdag og søndag...

Får vi stemning for det, blir det også "alternativt sporvalg" i et par heat.

Teknisk kontroll blir som på BMWCCN:

-kokepunkt bremsevæske

-klosser og skiver

-batteri fastspent

-ingen (!) løse gjenstander i bilen

-kjørelys og bremselys samt blinklys skal virke

-hjelm

-ingen prøveskilt (pga forsikring)

-evt støymåling hvis vi bli pålagt det, men det pleier vi å fikse ;)

-evt ting med bilen som er helt på trynet (ting som kan dette av, store feil etc)

EU-kontroll og godkjent motor osv er ting vi ikke kan sjekke, det går på eget ansvar.

Når kjøringa er over etter solnedgang er det tid for litt sosialt, kanskje litt felles grilling elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør ha rundt 30 biler på treffet til 350 kr hver. Og da har vi fått litt rabatt siden kvelden blir litt kort.

Et heldagstreff koster det dobbelte, men det spørs om vi blir nok folk til å dekke inn det økonomisk. Særlig på så kort varsel, men det er jo en tanke til neste år da.

Skal vi rekke noe i år, tror jeg nesten det må bli et kveldstreff, men jo tidligere vi kan ha det, desto mer kan vi kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle som vet det, men vi har fått mulighet 18 eller 19 september til en liten kveldsøkt på rudskogen, men vi må avbryte kjøringa rundt 19:30 pga solnedgang... Men hvis vi avholder førermøtet og teknisk kontroll fra klokken 16.00, så får vi endel tid på banen allikevel.

Hvorfor må vi avbryte 19.30? Trackday holder på til kl 21. De har treff 20 september..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder min interesse for dette her.

Hvor mye koster en hjelm? Skjønner det blir litt det samme som å spørre om hvor mye en bil koster, men jeg mener en helt OK hjelm til dette bruket. Og hvor kjøper jeg dette på Østlandsområdet?

Er vel halvhjelm som er vanlig?

Kjørte med helhjelm på Huysman-kjøringa på banen der, var veldig i veien egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt greie til noen hundrelapper hvis du treffer på riktig tilbud på riktig sted nå og da. De duger hvis du bruker den sjelden. Div. motorsport-butikker har, pleier vel selge bra av halvhjelmene til rundt tusenlappen, sjekk f.eks Gundersen Motorsport.

Fordelen med helhjelm er at den også kan brukes til f.eks go-cart, noe jeg har funnet ut at kunne vært kjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg også anbefaler halvhjelm, ihvertfall for de som har airbag. Antar det er litt verre å smashe trynet i rattet med halvhjelm.. men kjører med halvhjelm selv, så... lettere og mer behagelig å ha på.

Men dropper hele gjengen ut bare fordi det blir litt kort tid? 2.5 time mer eller mindre kontinuerlig kjøring er da en del... skal like å se den som kjører konstant i 2.5 time..

Når det gjelder avslutning 19:30, så er det altså om vi vil ha kjøring 18-19. september. Dette fordi det da er solnedgang. Jeg forstod det slik på Kjetil at det var Gatebil som ønsket det avsluttet da, så det er vel litt rart om Track Day får holde på lenger. MEN det er jo uansett ønskelig for oss som sjåfører OG arrangører at det er lyst nok til å se både flaggvakter og andre biler på banen, også de som kan ha problemer og stå midt i banen rett rundt en sving uten et eneste lys (strømtomme el.lign.).

Personlig synes jeg det er litt synd at vi havner så "oppi" Gatebil/BMWCCN dersom vi tar treffet så fort som mulig, samtidig som vi da får mer kjøretid.. tror Kjetil snakka om 20 minutter tapt per uke fremover.

Ellers synes jeg et slikt kveldstreff på et par timer hadde vært en bra og uformell måte å samles til en skikkelig banekjøring første gang i bimmers-historien, og ikke minst en glimrende mulighet for alle de av dere som ikke har prøvd dere på bane før, til å få prøvd både seg og redskapen på bane på en uformell og rimelig måte. Jeg vet selv at det kan være litt småskummelt på et større treff første gang.. tenker da type BMW-dagene hvor halvparten kjører som om de hadde satan bak seg.

Beklager ellers at jeg er litt lite deltakende i denne diskusjonen, men jeg er uten nett, og nettleverandøren ser ikke ut for å ha noen hast med å løse problemene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...