Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vil det bli noen klasseinndeling? Ser det er mye motorsterke biler her...

Jeg ser ikke noe poeng i det når vi er så få - uten at jeg har kjørt på Rudskogen selv, så vil jeg påstå at det er gode forbikjøringsstrekk der, da selvfølgelig primært langstrekka. Der kan man jo ligge mange biler side om side uten fare for platekontakt.

Så sant det går an å få det til ønsker ihvertfall jeg at vi kjører kontinuerlig, dvs. starter opp med maks antall samtidige på banen og slipper ut en og en etter som folk kjører av/vinkes av. Men det får vi se på..

Uansett gjør det jo ingenting at det er en del motorsterke biler.. jeg kommer til å kjøre forsiktig både pga. dekkslitasje og underdimensjonerte bremser, så det er ingen fare for å bli frakjørt av alle.. ;)

I tillegg dukker det nok opp flere normalt motoriserte biler etterhvert. Som sagt en til her i Hortensområdet som sannsynligvis blir med, i original E36 318i.

Til alle som har LYST til å prøve seg på banen: Vær så snill å ikke bli skremt av at det vil dukke opp biler med mye mer hester enn deg - det er moro uansett! Hele poenget med treffet er at det skal være fint mulig for alle som vil, uansett motor, å prøve seg på banen uten å drite seg ut foran 2000 tilskuere..

Jeg lurer på når siste innmeldingsdag er? Er nemlig avhengig av at jeg får penger inn på konto og det gjør jeg ikke før fredagen før. Er det for sent?

Hvis du kan garantere for meg at du er med, så sender du inn påmeldingsskjema og betaler i inngangen eller den fredagen du får penger. MEN - melder du deg på forventer jeg at du betaler uansett om du dukker opp eller ei (ihvertfall hvis vi blir akkurat rundt 30). Vi er avhengige av pålitelige påmeldinger for å vite at treffet kan gå rundt - derfor forhåndsbetaling.

...Mangler bare hjelm nå.

Tror du ikkie den er grei den de har hos Gundersen Motorsport til rett over 500,- da? Tror jeg kjøper den.

Stikker uansett oppom der en dag, jobber like ved.

Helt sikkert en helt greit hjelm. Vurderte slik selv, men endte opp med en jethjelm til 300,- (!). Men nå kan jeg jo fortsatt ikke garantere kjøring, så du handler utstyr på eget ansvar! ;)

Men selv baserer jeg meg på at det blir kjøring, så det blir olje og bremsevæskebytte nå en av de nærmeste dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Kjetil Somme (E46 330Ci)

2. Gunnar (E34 535i)

3. mAZE (E36 328i Compact Kompressor)

4. Ellingsen (Z3 2.8 Coupe Kompressor)

5. ///Magnus (E46 320Ci)

6. [space] (E46 320i)

7. DarkZun (E36 M3 3.2 Compact)

8. bzzlink (har mottatt betaling, men mangler påmeldingen din)

9. R Andersen (E30 M3)

Nå er vi nesten 1/3 på vei etter 1 døgn. Dette klarer vi vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart klarer vi dette Gunnar.. Det kommer til å bli mer enn mange nok..

Og hjelmen er nok helt grei. Skal handle den jeg vil jeg tro. Men skulle kanskje prøvd den først pga størrelse, eller hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall ikke velg for liten... det er fælt.., men heldigvis ikke like ille med halvhjelm som med helhjelm. Halvhjelmer utvider seg mer. Du får finne frem et målbånd og måle deg selv rundt skallen (over pannen) - målene oppgis normalt i cm. Måler jeg på meg stemmer ihvertfall det ganske bra med hjelmstørrelsen min, men +1cm skader kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var to forskjellige størrelser på den hjelmen til 500,- XS og XL eller noe.. :D Men da får jeg prøve å måle huggu da. Såpass mye sagflis inni så blir det vel digert ja.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et fantastisk størrelsesutvalg... ;)

Vel, min hjelm er ikke Sparco, men den er gradert størrelse XL, og den er 61 cm.. kanskje Sparco opererer med tilsvarende? Kanskje greiest å bare ringe og høre med Gundersen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om jeg også blir med :D Begynnte å bytte bremsevæske i dag, og klarte selvfølgelig å brekke den ene lufte nippelen på en calipper :evil: Tar en tur innom GS i morgen og ser om jeg får tak i en ny.

Jeg har heller aldri kjørt på bane, og har derfor ett par spørsmål: Hvordan er det med dekk slitasje på en slik kveld? (kjøpe nye 18" i vår og har ikke lyst til å slite dem helt ut)

Er det nødvendig å ta olje skift, når det ikke er mer enn en måned siden sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mAZE:

Du får den i str fra XS til XL.

Jeg kan dra opp der å prøve, så se hva som passer i forhold til hodestørrelse.

Kan godt kjøpe med en for deg også, om ikke du vil kjøpe den over nettet. Så tar jeg den med til Rudskogen.

Står BTW Jet på den hjelmen også, men den ligger under Sparco... :?

jet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om jeg også blir med :D Begynnte å bytte bremsevæske i dag, og klarte selvfølgelig å brekke den ene lufte nippelen på en calipper :evil: Tar en tur innom GS i morgen og ser om jeg får tak i en ny.

Jeg har heller aldri kjørt på bane, og har derfor ett par spørsmål: Hvordan er det med dekk slitasje på en slik kveld? (kjøpe nye 18" i vår og har ikke lyst til å slite dem helt ut)

Er det nødvendig å ta olje skift, når det ikke er mer enn en måned siden sist?

Kommer helt an på kjørestil, men etter noen runder begynner vanlige gatedekk å smelte. Du vil merke at du får verre veigrep. Sliter ganske mye dekk, spes på Rudskogen med såpass grov asfalt.

Oljeskift trenger du ikke ta sidne du tok dette så nylig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pocket, knall!

Jeg ville ikke bytta på ny om jeg var deg, men det er nok av "ekstreme" som bytter både hver banekjøring, 3.000km, 5.000km, osv., så det blir jo nesten noe du må bestemme selv. Er det grei olje bør det ikke være noe problem..

Når det gjelder dekkslitasje, så har jeg hørt at Rudskogen er hard på venstre fordekk på tunge biler, men det går jo an å kjøre med vett, og viktigst av alt ikke kjøre for mange runder i strekk. Det er som oftest det som ødelegger dekkene. Inn og ut i korte stint sliter minst på bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...