Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har ikke jeg noen lang banekarriere bak meg men har vært på Rudskogen 6 ganger i år.Men har aldri tatt langsvingen i 2.gear,er det vanlig att M3 E36 gjør det?Noe å hente på det?

Da jeg kjørte der med min E36 M3, så testet jeg begge deler, og kan ikke si at jeg tjente så mye på å ligge i 2. gir. Det vanligste er nok å bruke 3. gir der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fart klarer man gjennom breisladdsvingen og slakteren?

Mistenker at giringen min ikke passer særlig godt på bane.. bør nok få meg litt annen utveksling.

Slaktern er vel 50-70 km/t, breisladden er vel 70-90 km/t (men her sliter man mye dekk når man pusher, demp farta med 10 km/t og spar 40-50% av venstre framdekk).

Hva er toppfarta på bilen din i 2. gir nå Gunnar?

Edit: Post nr 1000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig med forsikring?

Være seg materielle og enda værre, personskader.

Siden dette er et førerkurs med ferdigshetstrening, så gjelder veitrafikkloven. På samme måte som f.eks. et glattkjøringskurs i regi av NAF.

Men dette innebærer også en maksfart på 80 km/t. Vi har dog ikke noen form for fartsmåling på banen.

Veitrafikkloven gjelder IKKE ved hastighetsløp eller trening til slike løp. Da er det bilsportforbundets egne regler som gjelder, med lisens, bur, bekledning osv osv. Sjekk vilkårene som står i forsikringsavtalen din. Men så lenge veitrafikkloven gjelder, så er du forsikret.

I teorien gjelder de samme regler som om du og jeg skulle kjørt rundt garasjen min mange ganger. Hvis vi kjæsjer og forsikringselskapet mener vi har kjørt uforsvarlig, så kan de avkorte erstatningen. Hvis de ikke finner bevis for dette, så blir det oppgjør på vanlig måte med bonustap for en av oss osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på et gatebil-treff gjelder også trafikkloven? Men politiet bryr seg vel kanskje ikke om slikt. :)

Kun 80km/t ja, den er i orden.. Skal prøve å holde meg over det.. :lol:

Gatebil har noen heat som er for lisensierte biler. I disse heatene gjelder bilsportforbnudet sine regler. Men i de andre heatene er det vanlige biler som får kjøre, så da gjelder veitrafikkloven. Det er kun bilsportforbundet som kan godkjenne løp og treninger som fraviker veitrafikkloven i Norge. Dette er regulert i en forskrift jeg faktisk greide å grave frem på lovdata for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka akkurat nå, jeg når ca 88 km/t på annet gir før sperra slår inn på 6500rpm. Så da har du nok en bra baneutveksling ;)

Er redd jeg må kjøre 3. gir i svingene andre her sier de har 2. i.. men det er jo ikke sikkert det er negativt. M30en drar ok selv om jeg kommer ned på 3000rpm, og da slipper jeg den ekstra giringen, som går irriterende tregt på denne bilen. Uansett blir det nok ikke noe konkurransekjøring på meg denne gangen..

Det jeg er mest spent på, er om jeg kommer meg hjem igjen fra treffet. Har fått en sånn "kneppe"-lyd høyre bak (ihvertfall bak) når jeg drar i gang i 1. eller 2. fra lav fart. Er akkurat som om noe slipper litt. Kan det være noe utslitte tannhjul i diff/nav som gjør slikt? Det er jo tross alt greier som er beregna for 129 hester og 175Nm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert liste:

1. Kjetil Somme (E46 330Ci)

2. Gunnar (E34 535i)

3. mAZE (E36 328i Compact Kompressor)

4. Ellingsen (Z3 2.8 Coupe Kompressor)

5. ///Magnus (E46 320Ci)

6. [space] (E46 320i)

7. DarkZun (E36 M3 3.2 Compact)

8. bzzlink (Z3 1.8)

9. R Andersen (E30 M3)

10. pocket (E36 325i)

11. kitta (E39 520i)

12. SIG (E46 320i)

13. Even S. (E34 525i)

14. Cecilie S. (E36 328i)

15. joris (E30 325i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...