Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir det muligheter for å dra en liten sladd i ny og ned så lenge man tar hensyn? Regner med at banen ikke blir stapp full med såpass fornuftig antall deltakere.

Hilsen Trond

Det er mulig at vi kjører et eget heat med "alternativt sporvalg", men på de vanlige heatene vil ikke drifting/sladding være tillatt. Og vi ser forskjellen mellom uhell/førerfeil og overlagt drifting...

Hvis du kun er ute etter å drifte, så kan det bli lite kjøring på deg. Men et og annet heat skal vi nok få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering!

1. Kjetil Somme (BMW E46 330Ci)

2. Gunnar (BMW E34 535i)

3. mAZE (BMW E36 328i Compact Kompressor)

4. Ellingsen (BMW Z3 2.8 Coupe Kompressor)

5. ///Magnus (BMW E46 320Ci)

6. [space] (BMW E46 320i)

7. DarkZun (BMW E36 M3 3.2 Compact)

8. bzzlink (BMW Z3 1.8)

9. R Andersen (BMW E30 M3)

10. pocket (BMW E36 325i)

11. kitta (BMW E39 520i)

12. SIG (BMW E46 320i)

13. Even S. (BMW E34 525i)

14. Cecilie S. (BMW E36 328i)

15. joris (BMW E30 325i)

16. ipsk (BMW E?? 530dAT)

17. _Ludde_ (BMW E?? 520i)

18. bmw-e36-e46 (BMW E30 318i eller E46 318i)

19. Leif L. (Ferrari F430)

20. Anders B. (BMW E34 M5)

21. Odde (BMW E46 318i)

22. Glenn N. (BMW E30 323i)

Dette er meget bra, men jeg har kun mottatt 16 innbetalinger, så det betyr at vi fortsatt mangler 6 stykker før vi booker banen (på 22), og selv om det går i boks vil vi allikevel gjerne ha de 30 vi trenger for at treffet skal gå rundt, så kom igjen nå folkens!

Hvor blir det av alle med tastaturdiaré her inne? Dette er GØY nær sagt samme hvilken bil man kjører - ihvertfall de første gangene, og dette er en perfekt anledning til å få prøvd seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteffenM2:

Hvordan er det egentlig med forsikring?

Være seg materielle og enda værre, personskader.

Siden dette er et førerkurs med ferdigshetstrening, så gjelder veitrafikkloven. På samme måte som f.eks. et glattkjøringskurs i regi av NAF.

Men dette innebærer også en maksfart på 80 km/t. Vi har dog ikke noen form for fartsmåling på banen.

Veitrafikkloven gjelder IKKE ved hastighetsløp eller trening til slike løp. Da er det bilsportforbundets egne regler som gjelder, med lisens, bur, bekledning osv osv. Sjekk vilkårene som står i forsikringsavtalen din. Men så lenge veitrafikkloven gjelder, så er du forsikret.

I teorien gjelder de samme regler som om du og jeg skulle kjørt rundt garasjen min mange ganger. Hvis vi kjæsjer og forsikringselskapet mener vi har kjørt uforsvarlig, så kan de avkorte erstatningen. Hvis de ikke finner bevis for dette, så blir det oppgjør på vanlig måte med bonustap for en av oss osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring gjelder vel ikke på bane.. Vis du kræsjer, må du selv betale..

Så lenge banen ikke er "lukket" etter bilsportforbundets regler, gjelder veitrafikkloven. Den gjelder overalt, tilogmed her på soverommet mitt!

Som tidligere nevnt blir dette et førerutviklingskurs, intet hastighetsløp eller trening til dette. Det er ingen organisert tidtakning eller premiering av hastighet etc.

Jeg skal grave opp litt paragrafer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...