Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

sh0rty^, jeg/vi kjører fra Skoppum/Horten ihvertfall.. tar ferja derfra. Men er litt usikker på klslett. Mulig vi må dra ganske tidlig siden jeg skal være med på arrangørsiden her..

Ja, da kan jeg eventuelt møte dere der borte. Og siden jeg pendler 4 timer om dagen til og fra kongsberg så tar jeg meg fri hele dagen, så samme egentlig for meg å tidlig vi eventuelt drar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har svart stiffy ang. det med andre bilmerker på PM.. men det som er saken er at vi ikke har lyst til å ende opp med å bortvise bimmers-medlemmer i døra fordi vi har fyllt opp med andre. En annen viktig sak er det egentlig at jeg helst vil ha folk vi har litt kjennskap til. Mange av oss har vel fått med oss hvordan det har gått med et par av treffene som har vært på Rudskogen i det siste - med utestengte arrangører og greier. Får vi masse folk med slitne gamle 240er som gir blanke i hvordan de kjører og oppfører seg har vi et problem. Det er tross alt Kjetil Sømme og jeg og mitt enkeltpersonsforetak som vil stå som ansvarlige her. At mitt enkeltpersonsforetak står som leietaker/fakturamottaker betyr også at jeg som privatperson står økonomisk ansvarlig for eventuelle ødeleggelser på Rudskogen.

Forøvrig er jeg klar over at vi allerede har et annet merke inne, men jeg er ikke redd for at han på noen måte skal skape problemer. Han er semi-slekt av en aktiv bruker her inne, og har ikke noen bil man gidder å herje med.

Så det jeg har foreslått videre er at vi ser hvor mange vi blir - klarer vi ikke få det til å gå rundt med BMW/bimmers-folk kan vi vurdere å ta inn andre. Da hovedsaklig kjentfolk av andre deltakere. Men dette blir noe vi må ta stilling til litt senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICE... :D :D :D :D

Mangler fortsatt noen som kan kjøre bil med henger jeg også. Har jo aldri fått orket å få meg det jeg... Men, finner vel på noe og er ikke verre enn at jeg kjører henger selv heller..

Hva skjer om man blir tatt a?

Jeg ville faktisk kjørt ned med BMW'n. Ta det rolig og ligg i fartsgrensene. Hvis du er såpass redd for motorhavari, så er det bedre å komme til treffet med motor/girkasse/diff som er gjennomvarm. Da smører olja mye bedre, og risikoen for havari er mye mindre. Så lenge du ikke "tester" ut bilen på vei nedover eller oppover, så er risikoen minimal for havari. Du kan sikkert bli tauet hjem/hjemover om det mot formodning skulle skje noe på banen. Da kan du evt hente bilen senere. I verste fall har jeg plass til bilen din i Oslo mens du venter på å få tak i henger og sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser an tilstanden som de ulike bilene er i når de kommer. Er jeg i tvil, så blir det kjørenekt evt prøvetur for å kjenne på oppførselen til bilen. Men da skal det være noe skikkelig galt (trafikkfarlige greier). Om bilen er trimma eller litt slitte dekk, så spiller ikke det noen stor rolle.

Jeg skal ikke nekte noen å ha det morro, men sikkerheten kommer først. Usosial oppførsel på banen kan også medføre svart flagg og utvisning. Bruk hodet, og møt opp med noe som tåler å kjøre gjennom en rask teknisk kontroll uten at man blir halshugd av Biltilsynet, så går dette bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG er ADSL-linja tilbake! :)

Her er oppdatert liste over påmeldte som er registrert med innbetaling:

1. Kjetil Somme (BMW E46 330Ci)

2. Gunnar (BMW E34 535i)

3. mAZE (BMW E36 328i Compact Kompressor)

4. Ellingsen (BMW Z3 2.8 Coupe Kompressor)

5. ///Magnus (BMW E46 320Ci)

6. [space] (BMW E46 320i)

7. bzzlink (BMW Z3 1.8)

8. R Andersen (BMW E30 M3)

9. pocket (BMW E36 325i)

10. kitta (BMW E39 520i)

11. SIG (BMW E46 320i)

12. Even S. (BMW E34 525i)

13. Cecilie S. (BMW E36 328i)

14. joris (BMW E30 325i)

15. _Ludde_ (BMW E?? 520i)

16. Leif L. (Ferrari F430)

17. Anders B. (BMW E34 M5)

18. Odde (BMW E46 318i)

19. Even Tveter (BMW E39 528iAT)

20. Glenn N. (BMW E30 323i)

21. BARCELONA (BMW E36 M3 3.2)

22. Rope (BMW E39 M5)

23. Foreløpig ukjent innbetaling..

24. DarkZun (BMW E36 M3 3.2 Compact)

Det vil bli sendt ut mail med informasjon til de påmeldte, men for de som har tenkt å møte i døra kan jeg informere om at møtetid og teknisk blir mellom 16:00 og 16:30, og at førermøtet vil bli avholdt 16:40, så vær der i tide! Uten førermøte får du ikke kjøre. Når dere kommer ber vi også om at dere tar hensyn til at det fortsatt kan være andre på banen, i depoet og ellers på området, i og med at vi egentlig ikke har banen før kl. 17. Vi håper vi får et lokale til å holde førermøtet i kl. 16:40, men det ordner seg nok på et vis uansett. Med såpass kort kjøretid må vi få effektivisert det med teknisk og førermøte før vi har fått banen.

Husk hjelm og førerkort!

Er også interessert i frivillige til flaggvakter og påslipp. De som står som flaggvakter får super fotomulighet og slipper selvfølgelig gratis inn, og ikke minst får o store creds fra alle andre. :-) Ønsker primært personer med bilsertifikat til disse oppgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke vil kjøre bilen nedover er som Kjetil sier her.. Utrolig kjipt å punktere/havarere eller hva enn som måtte skje og det er 3timer hjem. Orker ikke taue bilen så langt evt. Men får se. Kan hende jeg tar den på hjula om jeg ikke finner noen andre til å kjøre meg nedover.

Dette blir artige greier :) Dessverre får vi dårlig vær tror jeg, men vi får håpe på go'vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert være no flaggvakt greier jeg assa, om det trengs.. keen på å møte opp, økonomien står ikke i forhold til å brenne dekk på banen, men helt klart med på å møte opp.. om noen raskt kunne gitt en instruksjon der og da.. selvom jeg stort sett kjenner til det etter mye go kart kjøring som mindre.. hyl i vei..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert med nr. 23 som var ukjent betaling tidligere i dag..

1. Kjetil Somme (BMW E46 330Ci)

2. Gunnar (BMW E34 535i)

3. mAZE (BMW E36 328i Compact Kompressor)

4. Ellingsen (BMW Z3 2.8 Coupe Kompressor)

5. ///Magnus (BMW E46 320Ci)

6. [space] (BMW E46 320i)

7. bzzlink (BMW Z3 1.8)

8. R Andersen (BMW E30 M3)

9. pocket (BMW E36 325i)

10. kitta (BMW E39 520i)

11. SIG (BMW E46 320i)

12. Even S. (BMW E34 525i)

13. Cecilie S. (BMW E36 328i)

14. joris (BMW E30 325i)

15. _Ludde_ (BMW E?? 520i)

16. Leif L. (Ferrari F430)

17. Anders B. (BMW E34 M5)

18. Odde (BMW E46 318i)

19. Even Tveter (BMW E39 528iAT)

20. Glenn N. (BMW E30 323i)

21. BARCELONA (BMW E36 M3 3.2)

22. Rope (BMW E39 M5)

23. Christopher R. (BMW E30 325i)

24. DarkZun (BMW E36 M3 3.2 Compact)

Dette blir artige greier :) Dessverre får vi dårlig vær tror jeg, men vi får håpe på go'vær.

Er vel litt tidlig å tenke værvarsel allerede - sjeldent særlig sikkert en uke frem i tid.. og er jo meldt bra til helga. Men om det så skulle bli dårlig vær, så betyr det mindre slitasje på bilene, og da spesielt dekkene. Det skader jo ikke.. samtidig betyr det jo også større sjanse for utkjøringer, men folk får kjøre med vett om det blir glatt bane.

Kan sikkert være no flaggvakt greier jeg assa, om det trengs.. keen på å møte opp, økonomien står ikke i forhold til å brenne dekk på banen, men helt klart med på å møte opp.. om noen raskt kunne gitt en instruksjon der og da.. selvom jeg stort sett kjenner til det etter mye go kart kjøring som mindre.. hyl i vei..!

Supert! Trenger ikke erfaring fra før, da det vil bli gitt instruksjoner på stedet. Du trenger sannsynligvis heller ikke stå hele treffet, for selv om det ikke blir så lenge håper vi å få nok folk til å kjøre to skift.

Kan du ikke møte opp før førermøtet og melde deg for de som evt. måtte ta i mot deg i porten? Skulle du kjenne kjøretrangen melde seg får vi sikkert til en ordning med redusert pris eller noe sånt for noen runder før/etter tjeneste. Veldig fint om du kan gi beskjed til meg her inne før treffet dersom du ikke kan komme. Evt. på 913 00 261 på treffdagen. Det er fint å vite litt hva vi har å rutte med av ressurser på forhånd.

Trenger forøvrig flere flaggvakter, så det er bare å melde seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir neppe noe obligatorisk flaggvaktstjeneste på påmeldte deltakere, om det er det du tenker på. Jeg mener Kjetil sa at det blir 4 flaggvakter pluss en person i påslippet. Planen da var å ha to skift, altså 10 pers totalt, slik at vi kunne byttet midtveis. Men blir det nok folk som ikke skal kjøre selv som vil hjelpe til, så er jo det kjempeflott. Men det er klart, står vi der på banedagen uten nok flaggvakter, så MÅ noen melde seg frivillig til å ta et skift. Det er tross alt vår egen sikkerhet det handler om. Å kjøre med én flaggvakt slik det har blitt gjort på et par bajastreff er ikke aktuelt..

Men det er jo bare for oss å stille med bra lokkemidler. Tilskuere som vil hjelpe til som flaggvakt kan f.eks. få gratis inngang og noen runder i passasjersetet hos en av de flinkere sjåførene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres jo fornuftig ut.

På et "budsjett-treff" som det her, må jo alle regne med å hjelpe til litt.

På Huysman-kjøringa hadde vi en flaggvakt/påslipper i depot, en flaggvakt på langsiden og en i tårnet på øya. Alle med walkietalkie-forbindelse selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det blir kjøring fra 17-19 ? Siden du sier vi har banen fra 17...

Det blir kjøring fra 17 til så lenge vi får lov og/eller finner det forsvarlig. EOD.

Oppdatert betalt-liste:

1. Kjetil Somme (BMW E46 330Ci)

2. Gunnar (BMW E34 535i)

3. mAZE (BMW E36 328i Compact Kompressor)

4. Ellingsen (BMW Z3 2.8 Coupe Kompressor)

5. ///Magnus (BMW E46 320Ci)

6. [space] (BMW E46 320i)

7. bzzlink (BMW Z3 1.8)

8. R Andersen (BMW E30 M3)

9. pocket (BMW E36 325i)

10. kitta (BMW E39 520i)

11. SIG (BMW E46 320i)

12. Even S. (BMW E34 525i)

13. Cecilie S. (BMW E36 328i)

14. joris (BMW E30 325i)

15. _Ludde_ (BMW E?? 520i)

16. Leif L. (Ferrari F430)

17. Anders B. (BMW E34 M5)

18. Odde (BMW E46 318i)

19. Even Tveter (BMW E39 528iAT)

20. Glenn N. (BMW E30 323i)

21. BARCELONA (BMW E36 M3 3.2)

22. Rope (BMW E39 M5)

23. Christopher R. (BMW E30 325i)

24. DarkZun (BMW E36 M3 3.2 Compact)

25. AndersM3 (BMW E?? M3)

26. bmw-e36-e46 (BMW E46 318i eller E30 318i)

27. Disl (BMW E46 320dAT)

Nå snakker vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...