Gå til innhold

E36 318i -> 320i


Mr_Sunde
 Share

Anbefalte innlegg

Har spekulert litt på hvordan det blir med 520 kasse og 325 diff på bilen min.

Har er litt teoretiske hastigheter på 6500rpm:

1 gir: 66km/t

2 gir: 116km/t

3 gir: 176km/t

4 gir: 236km/t

5 gir: 288km/t

Tror kanskje den blir litt lat med M50B20 motor, men hadde tenkt å prøve allikevel.

Noen som har noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å hive en 6er (320 motor) på en 316 kasse? Burde ikke det bli litt morsomt?

Kassen passer ikke, men tror det er samme utveksling på disse kassene så det har ikke så mye for seg..

Femte gir er i allefall direkte 1:1 på både 4firer og sekser kassene på E36. På E34 kassa så er det overdrive på femte gir(1:0.82 eller noe sånt) og direkte(1:1) på fjerde gir. Blir litt langdistanseutveksling. Er lei av å ligge på 3000 rpm i 100km/t.

Med den utvekslingen jeg skal ha så kommer jeg til å ligge på ca. 2000rpm i 90km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den har stått uten motor en stund nå:) Men ser du vil bruke motor fra e34, hvorfor det? Ville heller fått tak i fra e36, så slipper du å bytte bunnpanne og oljesil på motoren, e34motor passer ikke rett oppi e36. Og siden du først eer i gang, vil jeg anbefale å hive oppi en 2,5l siden det ikke er stor forskjell i pris på disse. Blir nok bra etterhvert det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel stått uten motor siden oktober 8)

Grunnen til at jeg skal hive i en E34 M50B20 motor er rett og slett på grunn av at jeg har en sånn stående :)

Har E36 bunnpanne, oljesil + div.

Er på utkikk etter en M50B25 som jeg skal bygge turbo på, men det blir ikke med en gang.

Var jo planen å ha denne bilen ferdig med M50B20 i desember, men siden jeg fortsatt venter på diffbrems og motorfester så står den fortsatt på stedet hvil :evil:

Kjøpte meg en E36 316i med 10 2'er feil og 5 1'er feil som jeg bruker som arbeidsbil nå, så det blir vel litt skruing på den fremover.

Skal godkjennes i Januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Slavesylinderen fra den andre kassa passer på S5D250G kassa, men det er jo ikke noe hjelp i det når den er defekt.

Hadde uansett tenkt å prøve å få i Getrag 260 kassa, og der passer nok ikke samme slavesylinderen.

B20 blir nok bare en midlertidig motor da jeg har planer om å skaffe en M50B25 som skal turbokonverteres, men det blir litt frem i tid.

Går fortsatt og venter på noen deler fra en her på forumet, men har akkurat sendt en forespørsel til KOED, så kanskje det ordner seg så jeg får begynt på bilen nå.

Fikk endelig godkjent arbeidsbilen min forrige uke, så da får jeg konsentrere meg om prosjektet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jippi!

Fikk endelig motorfestene på fredag, så da skal jeg begynne å skru i motoren så snart jeg får tid.

Har gått en del tid på andre biler i det siste og har i tillegg tatt på meg å sveise rust på en russebil, så det går nok noen dager til før jeg får noe fortgang i prosjektet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...