Gå til innhold

E36 318i -> 320i


Mr_Sunde
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge ut litt info om mitt prosjekt.

Har en 92 mod 318i som jeg har litt planer for fremover.

Bilen har tuslet 311 000km, så den er snart innkjørt:)

Det som er gjort med bilen foreløpig er:

Powerflex foringer i travers bak og fremre del av svingarm bak.

Byttet til ventilerte skiver foran.

Byttet det meste av foringer og kuleledd ellers på bilen.

Stabstag fremme byttet til 6 syl. type.

Apex Sport 60/40mm senkesett

Som dere ser så gjenstår det litt arbeid.

Planer fremover er som følger:

Bytte svingarmer bak så jeg får skivebremser bak(Blir gjort i løpet av denne uken.

PKK

Motorbytte(M50B20 fra en E34)

Bytte girkasse, mellomaksling, diff og drivakslinger(Fra en E36 325)

Bytte førerdør og kanal(Etter et ublidt møte med et skilt for et par år siden)

Montere turbo. Er vel her utfordringene kommer da jeg er helt(nesten) blank på dette:)

Bytte interiør(Er på utkikk etter komplett sort sportsinteriør. Stoff eller delskinn.)

Blir muligens litt lakk på bilen også. Blir sannsynligvis Boston grønn metallic sånn som den er nå. Har vurdert org. farge som er Sjøgrønn med tanke på rep. og flikking.

Kommer til å slenge ut litt bilder underveis.

Kommentarer og tips mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giroverføringer er ingen problem.

Har en E36 325 kasse som jeg plukker overføringer fra. Den må muligens modifiseres noe for å passe, men det er ikke noe prob.

Det jeg engentlig lurte på er om det kan bli noe problem med mellomakslingen. Har ikke fått målt nøyaktig, men det kan se ut som 520 kassa er litt lenger enn 325 kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var jeg endelig komt i gang.

Fikke byttet svingarmer bak for en stund siden sånn at jeg fikk skivebremser bak også.

I går så vart bilen parkert i verkstedet og satt på bukker. Fikk tatt en liten inspeksjon av undersiden på bilen og kan ikke si jeg vart ovverrasket over å finne noen blanke fine slipespor etter diverse nærkontakt med asfalt :)

Plukket av støtfanger, grill, radiator og LMM/filterboks så i kveld blir det å begynne å plukke av motor + resten av drivverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hvordan fikk du bremskraften bak når du byttet til skivebrems? Kan vel ikke bruke samme opplegget til trommelbrems

Går fint å bruke samme opplegget som til trommelbrems.

Jeg trodde det kanskje var en reduseringsventil på min i og med at jeg hadde trommelbremser bak, men i følge en del folk på forumet her er det ikke det. Har ikke noe problemer med bremsevirkning da jeg hadde bilen på EU rett etter bytte av bremser foran/bak og fikk ingen merknader på bresevirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...