Gå til innhold

m535i med nye planer


mOMOe
 Share

med eller uten m3 vinga??  

136 stemmer

  1. 1. med eller uten m3 vinga??

    • ja i kombinasjon med dtm leppe forran
      42
    • nei blir litt for jalla
      94


Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

spennende prosjekt. Morsomt å se bilder. Også gøy å se hvor mange flinke initiativtakere det er her inne på forumet. Lykke til videre!

takker å bukker..

projektet står for tiden litt stille siden jeg jobber skift, og er midt i jobbeperioden nå..

men 16 september går jeg på langfri igjen.

håper da på å få understellet ferdig glass/sandblåst lakkert og montert.

med alt av nye polyurethan foringer, nye dempere, fjærer, skiver, klosser, sensorer +++

for da kan jeg nemlig begynne på den morsomme biten av projektet, som er motormonteringen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa har blitt noe bra deler nå..

og ingen skal få komme å si at bmw er dyrt.

for m5 skiver, m5 klosser, abs sensorer, alt som finnes av poly foringer til e28, bilstein sprint bakdempere, overhalingssett til m5 caliperene og sikkert noe til som jeg har glemt i farta, så ga jeg 12400kr..

og dette er jo ikke akkurat biltema deler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså du ja. du driv og skrur litt og slekt :lol: godt du skal på langfri 16 september da for det skal nemlig jeg også :D da blir det vel litt skruing og banning og fort en film da kansje :D hehekan bli grom den bilen din etterhvert ja.. bilen min står på stedet hvil i hvertfall. men men sånn er det nå med den saken. i dag skal jeg til biltrangsynet og hilse på de jævla idiotene som ikke kan en dritt.. huff. skal vi sette på grenrøret på caben min når jeg kommer hjem eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orjan: takker så meget

dj_maz: ja du får ta grenrøret med så smeller vi det på imens vi tar noen øl, sparker litt i dekkene å juger litt. kanskje til å med se en film.

har forresten kommet over en sprell ny kkk k26 turbo for 3500kr nå, så da tenker jeg det kan bli liv i 518 igjen også.. må jo ha en litt mer ordentlig bruksbil klar før nyttår. da leverer jeg inn skiltene på 316/325'n å bygger meg bilcrossbil..

så det blir mange jern i ilden fremmover :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helvete, den turbo'n gikk rett forran nesa på meg.. jaja ingen hast..

ting går fremmover, men veldig sakte på m535i'n også.

fikk glassblåst diffen her om dagen

picture070ar9.jpg

ble litt hastverksjobb så resultatet kan diskuteres. men tar en runde med sand på den også så tenker jeg at den blir finfin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope.. koster vel omkring 2000kr tror jeg..

ja motoren som henger på elefanten på bilde er jo akkurat samme som 745 motoren din det bmw_728i, bare uten turbo..

så det går veldig fint...

Hmm.

Ja, det stemmer nok når du sier det.

Jeg så etterpå på bildene at det var snakk om en elefantjekk.

Trodde først det var snakk i sånn bukk man henger motoren i, og som man kan snu og vende på motoren i mens man skrur.

(altså noe helt annet enn en elefantjekk)

Men 2000kr for en elefantjekk er slettes ikke ille det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope.. koster vel omkring 2000kr tror jeg..

ja motoren som henger på elefanten på bilde er jo akkurat samme som 745 motoren din det bmw_728i, bare uten turbo..

så det går veldig fint...

Hmm.

Ja, det stemmer nok når du sier det.

Jeg så etterpå på bildene at det var snakk om en elefantjekk.

Trodde først det var snakk i sånn bukk man henger motoren i, og som man kan snu og vende på motoren i mens man skrur.

(altså noe helt annet enn en elefantjekk)

Men 2000kr for en elefantjekk er slettes ikke ille det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. ja den motorbukken tror jeg ikke koster mer enn noe i underkant av 1000kr...

skal handle meg en sånn jeg også tror jeg, blir jo sååå mye lettere å holde på med motorer da. og de bukkene skal vist være nokså bra også, til biltema å være :lol:

må forresten takke min beste kamerat kristoffer for en sinnsykt bra bursdagspresang, som var et fullstappet album med bilder fra tyskland turen vår i sommer.. satt i rekkefølge og med komentar til hvert eneste bilde, :wink:

edit: nye priser på delene jeg har til overs da jeg trenger penger fort fort fort!!

men nå selges motoren med alt, gearkasse +++

m30b34'n hbo 8000kr

komplette m535i bremser hbo 3500kr

alt sammen samlet 10000kr

dette er billig da mye av dette er nye deler!!!

perfekt for en som vil bygge om f.eks sin 520 til 535i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vil ha deler til e28 her el?? :lol:

men litt oppdateringer her:

var et par timer på verkstedet i går og fikk surra meg til å få gjort traversen og svingarmene bak klar for sandblåsing..

dvs at jeg fikk ut de gamle traversforingene, fikk av håndbrekkvaierene og bremseskjoldene, og fikk pressa ut de gamle bakhjulslagerene..

men siden jeg er veldig blakk for tiden, og jeg drøyer sandblåsinga til Rust Bullet lakken er i hus, så må det vente til enten lønning, eller til noen vil ha noe av det jeg skal kvitte meg med..

bilder kommer senere i dag når jeg kommer meg hjem fra jobb.. har liksom ikke så fryktelig mye bilder liggende her ute akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da var det på tide med noen bilder til teksten ovenfor..

spa0847zr4.jpg

om disse skjoldene skal byttes ut?? ja tror nok kanskje det ja

spa0848uc9.jpg

da var de nesten klare til sandblåsing

spa0849zn5.jpg

måtte bare få boret ut skruene til festing av bremseskjoldene da disse var rustet istykker. bare for å være prikete så boret jeg likegjerne opp de på den andre også, sånn at det ikke blir forskjellige skruer her når skjoldene skal monteres igjen..

spa0850xd9.jpg

et lite tips til de som ikke har verkstedpresse og skal bytte traversforingene bak, skjær ut midten av foringa, skjær så to spor gjennom stålringen i foringa, da fjærner du spenne i foringa og du kan lett ta de ut med bare fingrene.

enkelt å greit..

spa0852jg9.jpg

alt klart til sandblåsing. bare venter på rust bullet..

spa0853ag6.jpg

har også pussa litt på toppdekselet og innsuget, gjenstår polering og lakkering så blir det som nytt..

innser nå at noen av disse bildene var litt kjedelige, men vil ha de med sånn at jeg bare kan skrive ut disse sidene senere å få et komplett overblikk over hva som er gjort inkl. tekst og bilder..

blir det for mye så si ifra folkens :D:D

edit: gamle motoren selges nå heller med gearkasse og alt som trengs ellers til førstemann med 8000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...