icc Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Tenkte jeg skulle ta å bestille meg ny kam med vippearmer +akslingene, oljerør, gummihalvmåner og en ny regreim. Det jeg lurer på er om jeg bør bestille et sånt kamsett som de har på schmiedmann eller gå for en trim kam 272grader eller 288grader? Har planer om å få slengt på effektanlegg, luftfilter og litt sånn trim senere. Trenger jeg å kjøpe nye ventiler? Er plaget litt med ventiltikking. Er det noe mer jeg bør bytte i samme slengen? Er det lurt med ny sånn strammer når man bytter regreim? Hvor på Schmiedmann har de simringene til kam og hva er ventildekselpakkningen? den helt øverste? Bil 320i e30. På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Du vil hente minimalt med trimkam på en 320i dessverre. Og skal du bytte anbefaler jeg deg ta av toppen-dvs du må kjøpe topp pakning også(evt slipesett) Man skal ALLTID bytte register strammeren ved register rems skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet August 22, 2006 Forfatter Share Skrevet August 22, 2006 Tenker det blir et sånt topp-pakkningssett.. har vært litt plager med olje lekasje. Takk propan. Hva med portet topp og trimkam? Bør jeg kjøpe ventilene i tillegg til kamsett og det som hører til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Har ventilene blitt slipt opp før?, det er ikke noe problem å slipe dem opp med ventilslipesett, ikke kjøp nye ventiler før du sjekker om de gamle er iorden, det står i haynes boka hvor mye kant det bør være igjen på ventilene. Det vil jo monne mer med portet topp og trimkam enn bare kammen alene. Mange professionelle mener at en portet motor uten kam, eller en standard topp med trimkam er for seg selv ikke verdt det, men kan gi mer økning sammen enn den samlede summen for hver enkelte oppgradering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet August 22, 2006 Forfatter Share Skrevet August 22, 2006 Tror ikke de har vært slipt før. Hvor kan jeg få tak i et slikt slipesett? Tror jeg holder meg til kamsettet + div. Skal motorn få seg en ordenlig litn oppussing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Fleste bilrekvisitaforretninger har slikt ventilslipeutstyr, tilogmed noen bensinstasjoner. Prøv thorshov eller biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå