Dirty Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 hei. fikk målt min motor idag med sånn diagnosemåler eller hva det heter! det viste seg at tomgansregulatoren var gåen! så da lurte jeg på om min m40 318i tomgasregulator passer på min nye m44 318is maskin? vis ikke noen som har en på lur ?
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 Prøvd å rense tomgangsregulatoren med forgasserrens? Det kan hjelpe.... På koed.dk sin hjemmeside så har begge regulatorene samme delenummer. Dette så lenge du vurderer å ta fra en M40 motor
Dirty Skrevet August 22, 2006 Forfatter Skrevet August 22, 2006 satt på den gamle. men til ingen nytte :/ ble bare værre! og den funka på m40 motoren! noen tips`??`er ett helvette når den ikke sviver på tomgang
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 Hmm....lmm? Eventuellt lambdasonden som skal være kjent for å ryke på isbilene. Prøv å rense tomgangsregulator med forgasserrens først å se om det blir bedre. Kan også være lekasje i noen vakuumslanger. Du kan teste dem med startgass....
Dirty Skrevet August 23, 2006 Forfatter Skrevet August 23, 2006 henne sitter lambdasonen? er det den koblingen nede på ekosen? forresten ville ikke den testeren sakt at den var defekt da? har prøvd med forgasserresns
Mad Skrevet August 23, 2006 Skrevet August 23, 2006 Diagnosen vil ikke vise om det er feil med tomgangsmotoren på den bilen Jeg var på verksted med min for et par år siden, og sa at bilen er veldig rar på gassen og tomgang når bilen er kald. Så de tok den inn i varmen, og kobla seg på etter litt om og men, jeg la merke til at det sto noe om "lambda regulering" og spurte han om det, han sa, nei det må være en feil, for verdien på lamda er rett, og han mente det var tomgangsmotoren for den kunne han ikke sjekke via diagnosen, så derfor måtte det være den, så først rensa jeg den, og da det ikke ble bedre, kjøpte jeg en ny, og da det heller ikke ble bedre, skifta jeg lambdasonden, og da blei det endelig bra Og ja lambdasonden sitter på eksosen
Dirty Skrevet August 23, 2006 Forfatter Skrevet August 23, 2006 ok takker så du mener at lambasonden som sitter på min gamle eksos fra 318i passer på m44 eksos ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå