Gå til innhold

Traction Control på e36 316i


Superbeetle
 Share

Anbefalte innlegg

Regner med det er ASC+T du har på den, finner info om den her http://www.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=10 på BMW's side.

Har samme greia på min, gleder meg til vinteren så man får testet hva denne er god for :)

Se her ja! Takk :D

Gleder meg til vinteren, har ganske vrien vei hjem til huset med mye bratt bakke. Blir spennende å se de to bilene mot hverandre. Må ha nye vinterdekk til begge, får prøve å ordne like dekk også da.. Dette ska forskes på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige eier av min hevdet at dette ikke var særlige greier for å ta seg fram med, da den senker motorturtallet for å hindre hjulspinn. Han mente at det var enklere å ta seg fram med den avslått.

Tror dette systemet er mer et anti-sleng system, enn et anti-spinn. Men bli spennende å se til vinteren, regner med at det blir avslått av og til også... er jo en grunn til at man ville ha bakhjulstrekk igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig bra, bremseklossene bremser hjulet som spinner. Du må ikke gi på så mye at motoren kutter ned, da mister du fart. Du vil finne ut av hvordan du bør gjøre ganske fort. Om du kommer bedre opp med ASC av : NEI !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig bra, bremseklossene bremser hjulet som spinner. Du må ikke gi på så mye at motoren kutter ned, da mister du fart. Du vil finne ut av hvordan du bør gjøre ganske fort. Om du kommer bedre opp med ASC av : NEI !!!!

Som sagt, dette var noe tidligere eier av bil sa til meg. Håper virkelig du har rett, da det skal bli godt å ta seg litt bedre fram med RWD :D (min forrige hadde vektfordeling 90/10 tror jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...