Bimmerlars Skrevet August 23, 2006 Skrevet August 23, 2006 Hvilken turbo anbefaler dere til en M10 motor som skal ha +-350hk? Rask spoolup er alltid en fordel
stian329 Skrevet August 23, 2006 Skrevet August 23, 2006 Garrett gt28rs, nydelig spool up med dual ball bearings. Svært utbredt blandt S13/S14 -200SX folka! Ingen over, ingen ved siden -til det formålet
stian329 Skrevet August 23, 2006 Skrevet August 23, 2006 Garrett gt28rs, nydelig spool up med dual ball bearings. Svært utbredt blandt S13/S14 -200SX folka! Ingen over, ingen ved siden -til det formålet
Bimmerlars Skrevet August 23, 2006 Forfatter Skrevet August 23, 2006 Takker! Vet du hvem som forhandler den? Og pris? Søkte på navnet på kvasir, men fant ikke noe.
stian329 Skrevet August 23, 2006 Skrevet August 23, 2006 Har en her i stavanger som skaffer til bra pris, han porter dem også! http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 Har en her i stavanger som skaffer til bra pris, han porter dem også!http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT Hvordan kommer jeg i kontakt med han? Vet du prisen?
turboxs Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 syns nå ikke den turben er så rå jeg men. ca18 jeg prøvde den på. 1kg på 4000 er ikke så rått som du skal ha det til
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 Det var dårlige greier egentlig..... Hadde håpa på å klare rundt 1,5 bar på 3500-4000. Er det bare ønsketenking`?
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 Så prisen på turboen på siden nå. Overså det i stad
turboxs Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 nå er ikke jeg så jævlig god på turbo men jeg ville prøvd en turbonetics fra krb.
Iver Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Garrett gt28rs, nydelig spool up med dual ball bearings. Svært utbredt blandt S13/S14 -200SX folka! Ingen over, ingen ved siden -til det formålet Enig med stian... Har sett denne i action på en scooter, den er helt værst på spool up... Ring Tore på Turbopower han skaffer billig, og er jævlig grei å handle med! Iver
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 Hmm.. noen sier den er utrolig bra og andre liker den ikke noe særlig. Hvordan er turboene fra Turbonetics? Kai Roger Bakken (KRB) er vel en seriøs fyr?
stian329 Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 syns nå ikke den turben er så rå jeg men. ca18 jeg prøvde den på. 1kg på 4000 er ikke så rått som du skal ha det til Vel, da har du hatt et dårlig oppsett i såfall Kammer? Porting? Grenrør? Porta gasspjeld? Eksosanlegg? Intercooler? Og hvilket eksoshus hadde du, 0.64 eller 0.86? Det er ca 400rpm forskjell i spool up mellom disse husene, og hvis du har hatt det største huset kombinert med et dårlig oppsett så kan det tenkes at du hadde 1bar på 4000rpm. Han som skaffer turboene har selv en gt2871 på sin ca18det(S13) og han har ca 1,3 bar på rett over 4000rpm. Den turboen er en del større enn rs'en. På dette nivået(350+hk) er det stort sett ingen som turboer som kan konkurrere, du har jo HKS gtrs men da er du i en annen prisklasse igjen. Gjør litt research du bimmerlars, så skal du se at du finner svært mange som er fornøyde med gt28rs. Du bør nok gå for det minste eksoshuset siden du ikke kommer til å dra 8000rpm. Hvor stort motorvolum blir det? På en 200SX S14 gir rs'en omtrent lik respons som med originalturbo. En herfra var oppe hos Bjørnstad med sin S14 og målte 330hk på hubbene på 1,35bar og det er BRA! Så det er viktig å få ting til å fungere i sammen, det er enkelt å klusse det til slik at det ikke fungerer bra, faktisk det enkleste 9500,- for en gt28rs ferdig porta. Eller du kan jo kjøpe en på nettet selv og se om du klarer å få det billigere, neppe.
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 syns nå ikke den turben er så rå jeg men. ca18 jeg prøvde den på. 1kg på 4000 er ikke så rått som du skal ha det til Vel, da har du hatt et dårlig oppsett i såfall Kammer? Porting? Grenrør? Porta gasspjeld? Eksosanlegg? Intercooler? Og hvilket eksoshus hadde du, 0.64 eller 0.86? Det er ca 400rpm forskjell i spool up mellom disse husene, og hvis du har hatt det største huset kombinert med et dårlig oppsett så kan det tenkes at du hadde 1bar på 4000rpm. Han som skaffer turboene har selv en gt2871 på sin ca18det(S13) og han har ca 1,3 bar på rett over 4000rpm. Den turboen er en del større enn rs'en. På dette nivået(350+hk) er det stort sett ingen som turboer som kan konkurrere, du har jo HKS gtrs men da er du i en annen prisklasse igjen. Gjør litt research du bimmerlars, så skal du se at du finner svært mange som er fornøyde med gt28rs. Du bør nok gå for det minste eksoshuset siden du ikke kommer til å dra 8000rpm. Hvor stort motorvolum blir det? På en 200SX S14 gir rs'en omtrent lik respons som med originalturbo. En herfra var oppe hos Bjørnstad med sin S14 og målte 330hk på hubbene på 1,35bar og det er BRA! Så det er viktig å få ting til å fungere i sammen, det er enkelt å klusse det til slik at det ikke fungerer bra, faktisk det enkleste 9500,- for en gt28rs ferdig porta. Eller du kan jo kjøpe en på nettet selv og se om du klarer å få det billigere, neppe. Den prisen var ikke gal! Hva gjør han når han porter den egentlig? Blokka skal sendes av gårde til borring nå snart. Får høre litt med de hvor mye det er forsvarlig og borre. Er 1,8 orginalt. Så blir det smidde Mahle stempler fra dalhems, SPM h-profil råder, megasquirt datasprut med styring av både bensin og tenning. Ellers en full overhaling av motoren. Porting av toppen blir det ikke enda, så den blir urørt bortsett fra selvfølgelig nye slitedeler. Tenkte litt på o-ringing av blokk med det samme, men har jo allerede kjøpt stålforsterka toppakning, så får se hvor lenge den holder. Noen anelse om hvilken effekt jeg kan regne med å oppnå på en slik motor? Kjiper jeg litt på stempla? eller er de helt ok? Når gir den snurra seg med minste eksoshuset da, sånn ca?
Yngve Skrevet August 25, 2006 Skrevet August 25, 2006 Satt på med en nissan s14 2L i dag med Garret gt 28bb Hks.(har ik peil på ex mål)den skulle gi max ca 420hk v 1,5bar. Og den eg var med var justert til 1,4bar, Og eg kan bare si fy faan for en herlig turbo. Extremt tidlig spol opp, og effekt nokk til å rive løst i HØY fart på 3 gear.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå