Yngve

Members
  • Content Count

    529
  • Joined

  • Last visited

About Yngve

  • Rank
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Interesser:
    Tysse

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Yngve

    Typ 188 LSD 75%

    FYI , bmw motorsport diffs have this setup on their S75 - 4 plate and 45deg.. The MS S90 diff had 4 plates and 30 deg :)
  2. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Ja, JE fra Top end. Redusert C/R til 11,1-1 denne gangen. Ja «bygger» / komponerer alt sjøl, men mapping og maskinering setter eg vekk Kan sikkert hjelpe dersom du holder til nærheten. Men er fullbooket noen mnd fremover.
  3. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Da er vi på gang med montering etter full gjennomgang og nytt 2,66L «street» oppsett :) kanskje det blir litt prøvekjøring på isen i vinter 😀
  4. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Påan igjen, en liten service skulle vise seg å balle på seg. Åpnet opp for å bytte ventil tetninger og bytte kam.. men forskrekkelsen var stor når eg oppdaget sprekker i flere stempler. Plukket ned hele motoren, og heldigvis ser lagerbaner / sylindre topp osv fortsatt strøkent ut. Det ser rett å slett ut for at stemplene er feil designet/ maskinert . Det er mindre en 1 mm fra bunn av ventil lommer til topp ring. Så da er det bare å bite i det, å bestille nye deler 🤮 Om noen har en org S14 til overs så gi meg et vink. Er det noen som har våte drømmer om å bygge stroker s14 så er det rette øyeblikket til å melde sin interesse. Litt lei 😅
  5. Yngve

    NilsP`s never ending E30 M3 story.

    Ja, som en collektor.. En X er vel kompromi for å få ekstra bakkeklaring som du ikkje klarer med en Y? Ekstraktor/venturi effekten du prøver å oppnå med en X vil jo alltid være bedre i en Y kontra X forutsatt at dimmensjonen er rett.. Ser du på tidlige DTM eksos versjoner der de fortsatt kjørte med 4-2 manifoil så gjorde de nettopp dette. Hadde vert morro å sett en test på da iallefall Blir bra iallefall
  6. Yngve

    NilsP`s never ending E30 M3 story.

    Morro med litt testing , lang og fin kurve.👍👍 Utfordringen er vel alltid å få kjørbarhet før den går « På kam» når alt er dimensjonert og timet for høyere turtall - Har du vurdert testa med å bytta ut X med 2 Y med rør mellom?
  7. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Ja, dette er 4-2-1 manifoilen Køhler, KK og motorsport 24 de selger. De bruker disse på race motorene de bygger, og er utprøvd på 350hk motorer. så den er nok ikkje «kastet» tilfeldig i sammen :). Kjøpte den av køhler i 2004 for 6k., nå ser eg motorsport 24 selger de for 1380 Euro 🙉 Kan få målt til deg når eg kjem meg heim fra havet.
  8. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Nei det blir nok ikkje så drastisk , en liten gjennomgang & service får holde
  9. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    M50 next 🤭
  10. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Utvendig er bilen nå bortimot akkurat sånn som den forlot samlebåndet i 1986, unntaket er DTM speil, Evo nyrer og DTM stusser på bakpotta. Det er vel vanskelig å kalle en E30 M3 en sleper, mtp at den har det mest vulgære designet som var å oppdrive på 80 tallet , men det er iallefall morro å ha en tilsynelatende original bil- med prestada utover normalen Ble stoppa i teknisk kontroll her om dagen, de hadde kontroll motsatt kjøreretning - men fikk helt blod på tann når denne kom brummende - og en kontrollør sprang over veien for å få stoppet meg 😅 Er denne bilen original slik som den fremstår? Lyder det fra kontrolløren (Her var han tydligvis sikker på at dette var noe hjemmestyla greier) Ja Fikk vist vognkort der det står» Motorsport M3» som type, roa seg betyldig ned då.. men mente det var mye lyd av den. Ikke noe elbil dette sier eg. Ha en fin dag videre avslutter han etter en liten titt på bilen 😅
  11. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Morro å høre Har endelig fått lufta den litt igjen, og det er helt utrolig hvor mye bedre bilen er å kjøre med originale hjul (ja det kan diskuteres hvor bra det ser ut) Endte opp med køhler bakre og mittre eksos , og en magnsflow 2 x 2,5» til mellompotte.. ok lyd nivå på eksos . Innsugslyden er fortsatt ganske brutal , den rauter godt når giljotinen åpnes for fullt 👍
  12. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Ønsker å få eksosen stille igjen, og tror den originale 50mm potta skal flowe nok (skal iallfall prøve). Så vidt eg har forstått hadde de pre cat bilene som originalt kom med 50mm "rallye" grenrør ha 50mm eksos hele veien. Men eg klarer ikke å finne ut i ETK hvilken av de 3 alternativ som er den største. Noen her som vet? https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-eksos-18_0135
  13. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    I så fall ikkje sammenlignbare biler. Det ble uansett ikkje salg i dag. Budet landet på 351k sånn sett ikkje ille i forhold til info gitt i annonse. Det positive med annonseringen var at eg fikk blod på tann, så nå er bilen oppe å går. Og klar for EU 😅
  14. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Det er vel sikkert enkelte som er villig til å betale mere for en som er ombygd med turbo , men slik som eg tolker markedet vil eg tro det er et stort minus for de aller fleste som er villig til å betale litt for en e30m3. Til denne bilen har eg liggende både godkjent søknad på s54 Med kompressor , og eg har både motor og kompressor liggende. Men eg feiga ut, da det I mine øyner er råere med en skikkelig suge s14. Men meninger er det jo opptil flere av
  15. Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    La bilen inn på auksjon, det ser ut som bilen blir værende i mitt eie, dersom ikke budgivning tar av mot slutten . https://www.auksjonen.no/auksjon/134976/134976 Har iallefall leita fram bilen å begynt såvidt på klargjøring. Det er mindre å ta tak i en eg trodde 😅 Er på leit etter en stille eksos, aller helst original 50mm eller større. Skrik ut om noen har.