JE

Medlem
  • Innholdsteller

    490
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JE

  • Rang
    Major

Contact Methods

  • MSN
    bmweriksen@hotmail.com

Profile Information

  • Bosted:
    Tønsberg
  • Kjøretøy
    e60 525xd, e46 "320i" ESS

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. JE

    Ole Martin's e30 m10 turbo

    Tia flyr, så er ikke godt å si.. 😎
  2. JE

    JE`s e30 prosjekt

    Det står dessverre helt stille her, eneste som har skjedd er at bilen er flytta til midlertidig lagring, pga salg av hus og flytting. Det blir etterhvert større verksted med to-søyler, så da blir det litt enklere
  3. JE

    L.E & J.E`s e46 320i coupe

    Det blei vel totalt 4 banekjøringer denne sesongen. Det siste som har skjedd er at bilen har vært på EU kontroll. Måtte ha ett nytt hjullager på høyre side også, så da er begge sider bytta i år.
  4. Strøkent! 👍
  5. JE

    JE`s e30 prosjekt

    Takk Takk, ja skal boltes til en blokk før det sveises Takk Takk, ja får prøve å forhindre at det slår seg for mye. Skjer lite for tia, har dessverre fullt opp med alt annet, men man får nok litt mer tid etterhvert. Har bestilt lager og tetninger til diffen, siden jeg rappa noen deler fra den for å bruke på e46`n. Det har også dukka opp ett rustfritt eksoshus
  6. JE

    L.E & J.E`s e46 320i coupe

    Høyre hjullager er bytta, det gamle var rimelig gåent! Fikk av de gamle bærearmsforingene forran, og de var sjukt myke. Virker som om febi bilstein foringer er av det mykere slaget. Siden venstre foring var gåen, bytta jeg begge til Meyle HD. Det var enorm forskjell i hardhet på gummien.
  7. JE

    L.E & J.E`s e46 320i coupe

    Takk Takk Blei en runde til på trackday den 13 mai. Knall bra vær og mye kjøretid. Vi måtte desverre gi oss før dagen var over pga slitent hjullager og gåen bærearmsforing på høyre side forran. Gikk greit å kjøre hjem, siden man ga seg i tide på banen. Blir å bytte litt deler en av de kommende dagene.
  8. JE

    JE`s e30 prosjekt

    Det går sakte med sikkert framover med bånnpanna. Hvis den passer som tenkt, så er det straks tid for helsveising 😁
  9. JE

    L.E & J.E`s e46 320i coupe

    Etter et par dager med stress-skruing, blei det årets første banekjøring på Trackday på Lørdag 😁 Etter overhaling av diffbremsen, var det egentlig kun bytte av termostat og bremsevæske som var planen. Men siden Nordic Motorsport greide å levere det nye BC Racing understeller to dager før trackday, så måtte jo seff det monteres.. Det er da snakk om full coilover bak, så er det lurt å forsterke litt i øvre demper innfestning, og da balla det fort på seg.. Avstivnings stag som er skrudd både i demper fester og ned i feste til bakre foringer i bakstillinga blei til slutt løsninga. Blei ferdig med staget rett før avreise, så blei justering av høyde og testing av forskjelig justeringer på rudskogen. Er veldig fornøyd med understellet, var en stoor oppgradering fra den gamle slitne raceland møkka!
  10. JE

    L.E & J.E`s e46 320i coupe

    Da er endelig coupe'n ute fra vinterdvale 😁 Etter en liten kjøretur, bar det rett hjem for full overhaling av diffen, med nye lager, tettninger og oppgradering til 4 clutcher i diffbremsen. Etter at alt var demontert, var det rimelig klart at det bakre lageret på ingående aksel hadde gjort sitt. Alle lagre var forsjovidt slitne, så en full overhaling var på tide. Tomt diffhus klart for montering av nye lagerbaner. Når diffbremsen blei demontert, sist gang, blei "koppene" kjapt fiksa opp og polert, men siden jeg monterer nye lameller denne gangen, så fikk jeg låne litt deler fra diffbremsen til E30'n. Øverst er de som satt i E46'n, nederst er de fra E30'n. Siden det blir 4 clutcher, så må lokket på diffen maskineres 4mm. Rappa lokket også fra E30'n siden den får nytt cnc maskinert lokk 😁 Venstre orginal, maskinert originalt i midten og nytt cnc maskinert til høyre. Etter at pinion var montert med nye lager, og forspenning blei justert til 2,5nm i rotasjons motsand. Blei alt montert sammen og gjort klart for montering i bil. Ny castrol diff olje for LSD blei fylt, og bilen kjørt på en testrunde. Alt det summende støyet fra diffen er borte 😁 blei faktisk overraskende lite støy med tanke på at bakstillinga henger i foringer som har 95A i hardhet.
  11. JE

    JE`s e30 prosjekt

    Selv om jeg ikke får gjort noe fysisk med bilen om dagen, så får man i det minste bestilt litt deler, noe som kan være ganske kjekt det og Har lenge leita etter ny original(eller VDO) intank pumpe til preface som har akseptabel pris, men det har vist seg å være litt utfordrende. Koed skal ha ca 5200,- for org. pumpe med armatur (318is), på ebay finner man VDO pumper til rundt 2000,-, noe som forsjovidt er ok pris. Fant også en på finn som jeg kunne få for 3000,- men det var en NOS del, så ikke godt å vite hvor lenge den har liggi på hylla. Endte til slutt opp med å bestille en brukt armatur som var kompett med armatur og tankmåler, slik at jeg slipper å kjøpe tankmåler utenom. Er ikke veldig lysten på å stole på en gammal bensinpumpe som muligens er fra 80 tallet, så bestilte en Deatschwerks 255 L/H intank pumpe med universal installasjons kit. Trur nok den skal greie jobben, siden den kun skal pumpe fra original tank til catch tank.
  12. JE

    JE`s e30 prosjekt

    Takk Bare synd det går så treigt.. Anyway, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves heter det visst... Sånn ca skal bånnpanna bli, uten de to trekanta høla da Flensen til bånnpanna blir til
  13. JE

    JE`s e30 prosjekt

    Må ha litt high tech Festebraketter til servoen er ferdige, gjenstår bare litt grunning og lakk, samt å lage til feste til styreenheten 🙂 Har også bytta om, så det er muttere istede for bolter i innfestninga til mellomaksel opplagringa. Så da kan man bruke org innfesting om det skulle være nødvendig.
  14. JE

    JE`s e30 prosjekt

    Tilpassing av elservo på gang. Gjenstår et par braketter og maskinering av overgang fra E30 rattaksel til servo, med feste til rattvinkel sensor. Har også fått litt mere hjelp med prototypen på bånnpanna, begynner å ligne på noe nå 😁
  15. JE

    JE`s e30 prosjekt

    Takk 😊 Fremre del er fra e46 med m52 og gm automat kasse, bakre del er fra e46 med m52 og manuell (sansynligvis, er litt usikker) Var ikke mye om å gjøre før det passa, så det holdt å lage nye høl og montere bolter eller muttere i original brakett.