thorris Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Kan noen hjelpe meg? har nå stått og skrudd i ja, 22 timer i strekk og da jeg skulle starte bilen så starta den på første forsøk og går fint, men oljelampa slukket ikke:( og den får ikke smøring heller, toppen er knusktørr. hva skal jeg gjøre? bilen har stått uten topp i hele sommer uten olje. kan oljepumpa ha satt seg eller blitt ødelagt? aldri vært noe tull med oljetrykket før.. Hadde tenkt meg til Tyskland med bilen om en uke så det haster litt..... MVH Thor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Er nok oljepumpa som ikke klarer og suge opp olja, er en ting som kan skje når pumpa er helt tørr. Hvis du har M20 motor kan du skru av oljefilteret og pumpe litt olje inn i kanalene i blokka, ene av de går rett ned til pumpa slik at den får litt olje på seg. Den metoden har hjelpt meg før. På M50 kan en vel helle olje rett i filterhuset, hvis det ikke er noen for ventiler nede i filterhuset?? Har ikke prøvd på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Vet jeg har hatt samme problem før. Løsnet filteret litt jeg,startet opp og skrudde opp filteret litt til(egentlig så det blir lekksaje),for så å skru det igjen når det kom olje.Litt grisete,men funker.Hvis du får litt hjelp,så kan du jo ta av coil-ledningen,så kan kompissen din kinne på starteren mens du du gjør oljefilter prosedyren. Eller(litt dumt men),har du satt på ledningen til oljetrykks-bryteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorris Skrevet August 24, 2006 Forfatter Share Skrevet August 24, 2006 Takk for hjelpen gutter! tok ut oljefilteret og pumpet inn en del olje der og lot det stå litt.. fylte opp filteret litt, men fikk nesten ikke noe olje inn der da.. ventil? så ble det oljetrykk:) står i boka mi at kjølesystemet tar 10,5 liter, men fikk kun på 3-4 liter først.. så starta jeg og fylte på mer etterhvert men motortemperaturen går fort mot det røde og jeg får ikke varme i varmeanlegget. prøvde å kjøre den litt med lufteskruen åpen og da kom det en del damp ut derfra men fortsatt ikke bra kjøling:( Kan termostaten ha tatt kvelden siden den har stått tørr over tid? har selvsagt vært forsiktig med å kjøre motoren varm.. aldri helt opp på det røde.. noen ideer?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 kan veldig ofte lønne seg og fylle opp radiator og litt rundt om kring inn i slangene bare så du får mer van i systemet. lettere og få ut luften da. har du koblet rett tur og retur på kjøleanlegget inn i coupen da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå