Odland318is Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Når bilen blir driftsvarm så begynner det å frese varm damp fra lufteskruen, temperaturen stiger også litt, men holder seg til dels stabil. Har kjøpt ny vannpumpe og termostat, men avventer montering... Lufteskruen er helt ny by the way Suger kjølesystemet falsk luft eller hva i svarte er dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Når bilen blir driftsvarm så begynner det å frese varm damp fra lufteskruen, temperaturen stiger også litt, men holder seg til dels stabil. Har kjøpt ny vannpumpe og termostat, men avventer montering...Lufteskruen er helt ny by the way Suger kjølesystemet falsk luft eller hva i svarte er dette?? Når du skrur løs lufteskruen eller når den skal være skrudd til? Skal nemlig ikke komme ut noen ting der når den er skrudd til. Dersom det freser ut vanndamp kan det være at toppakningen lekker og sylindra pumper trøkk i systemet. kjenn om radiotorslangene står som ballonger, om de er harde. Vær forsiktig med å kjøre med dette, radiatoren kan sprekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet August 24, 2006 Forfatter Share Skrevet August 24, 2006 Det er når den er skrudd til... Men jeg klarer å klemme sammen slangen når den er løs og fast så... men for 4 mnd siden målte jeg kompen i bilen også, og fant ut at sylinder 1 og 4 har tilnærmet lik komp, men 2 og 3 hadde lav komp. En eventuell lekk toppakning; kan den forårsake kompresjonsfall i 2 sylindre uavhengig fra de 2 andre? Virker litt snålt dette her... Så du kan jo være inne på noe med toppakningen ja... Huff, høres tidkrevende ut alt dette her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Det er når den er skrudd til... Men jeg klarer å klemme sammen slangen når den er løs og fast så... men for 4 mnd siden målte jeg kompen i bilen også, og fant ut at sylinder 1 og 4 har tilnærmet lik komp, men 2 og 3 hadde lav komp.En eventuell lekk toppakning; kan den forårsake kompresjonsfall i 2 sylindre uavhengig fra de 2 andre? Virker litt snålt dette her... Så du kan jo være inne på noe med toppakningen ja... Huff, høres tidkrevende ut alt dette her Ja, det kan skje. Lekker over to sylindere. De to i midten. Hvor stor var differansen? Veldig lett å se forskjell eller var den minatyrisk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet August 24, 2006 Forfatter Share Skrevet August 24, 2006 Forskjellen var radikal kan du si... Må jeg kjøpe meg et slipesett eller hva det heter? Et sett med toppakning og det hele. Har også ulyder i motoren, ser det er flere med ISbil her som har det problemet. Det sies at IS motorene skal være noe av det mest slitesterke...but what do I know? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Forskjellen var radikal kan du si...Må jeg kjøpe meg et slipesett eller hva det heter? Et sett med toppakning og det hele. Har også ulyder i motoren, ser det er flere med ISbil her som har det problemet. Det sies at IS motorene skal være noe av det mest slitesterke...but what do I know? I et slipesett så får du med innsugspakninger, eksospakninger, toppakning, ventiltetninger og diverse andre pakninger til topplokket, så ja, skal du skifte toppakning er det fint å kjøpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå