Gå til innhold

Fresende damp fra lufteskrue...


Odland318is
 Share

Anbefalte innlegg

Når bilen blir driftsvarm så begynner det å frese varm damp fra lufteskruen, temperaturen stiger også litt, men holder seg til dels stabil. Har kjøpt ny vannpumpe og termostat, men avventer montering...

Lufteskruen er helt ny by the way

Suger kjølesystemet falsk luft eller hva i svarte er dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen blir driftsvarm så begynner det å frese varm damp fra lufteskruen, temperaturen stiger også litt, men holder seg til dels stabil. Har kjøpt ny vannpumpe og termostat, men avventer montering...

Lufteskruen er helt ny by the way

Suger kjølesystemet falsk luft eller hva i svarte er dette??

Når du skrur løs lufteskruen eller når den skal være skrudd til? Skal nemlig ikke komme ut noen ting der når den er skrudd til.

Dersom det freser ut vanndamp kan det være at toppakningen lekker og sylindra pumper trøkk i systemet. kjenn om radiotorslangene står som ballonger, om de er harde.

Vær forsiktig med å kjøre med dette, radiatoren kan sprekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når den er skrudd til... Men jeg klarer å klemme sammen slangen når den er løs og fast så... men for 4 mnd siden målte jeg kompen i bilen også, og fant ut at sylinder 1 og 4 har tilnærmet lik komp, men 2 og 3 hadde lav komp.

En eventuell lekk toppakning; kan den forårsake kompresjonsfall i 2 sylindre uavhengig fra de 2 andre?

Virker litt snålt dette her...

Så du kan jo være inne på noe med toppakningen ja...

Huff, høres tidkrevende ut alt dette her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når den er skrudd til... Men jeg klarer å klemme sammen slangen når den er løs og fast så... men for 4 mnd siden målte jeg kompen i bilen også, og fant ut at sylinder 1 og 4 har tilnærmet lik komp, men 2 og 3 hadde lav komp.

En eventuell lekk toppakning; kan den forårsake kompresjonsfall i 2 sylindre uavhengig fra de 2 andre?

Virker litt snålt dette her...

Så du kan jo være inne på noe med toppakningen ja...

Huff, høres tidkrevende ut alt dette her :(

Ja, det kan skje. Lekker over to sylindere. De to i midten.

Hvor stor var differansen? Veldig lett å se forskjell eller var den minatyrisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen var radikal kan du si...

Må jeg kjøpe meg et slipesett eller hva det heter? Et sett med toppakning og det hele. Har også ulyder i motoren, ser det er flere med ISbil her som har det problemet.

Det sies at IS motorene skal være noe av det mest slitesterke...but what do I know?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen var radikal kan du si...

Må jeg kjøpe meg et slipesett eller hva det heter? Et sett med toppakning og det hele. Har også ulyder i motoren, ser det er flere med ISbil her som har det problemet.

Det sies at IS motorene skal være noe av det mest slitesterke...but what do I know?

I et slipesett så får du med innsugspakninger, eksospakninger, toppakning, ventiltetninger og diverse andre pakninger til topplokket, så ja, skal du skifte toppakning er det fint å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...