Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da var d min tur... kjøpte en 89-mod 320i for 5 uker siden og nå er d vann i olja.. må si bilen har virkelig fått prøvd seg så er vell kun meg selv å skylde på+at d står 285.000 på telleren DSC00515.jpg

peilepinne DSC00514.jpg

toppdeksel :(DSC00516.jpg

første 320`n med konkave stempel jeg har sett... DSC00517.jpg

hvor bruker m20 toppene å sprekke? tenkte jeg skal sjekke d før jeg bestiller slipesettet

bilen ble ikke varmkjørt,fant d ut når jeg peila oljen. har ikke merket noe annet enn at den brukte vann...

Skrevet

Vask av den og se nøye på undersiden, sprekken kan være så liten at du ikke ser den engang. På min M30B35 måttet jeg nesten bruke forstørrelsesglass for å se sprekken...

Skrevet

Akkurat slik så det ut på undersiden av min M40 også.. Ville studert toppen nøye/demontert den. Hadde jeg ikke funnet noe feil ville jeg bare kjøpt en ny toppakning og strekkbolter og prøvd. Funker det ikke så er toppen sprekt.

Tryktesting er dyrt..

Skrevet

vet ikke om den har vært varmkjørt før.men har ikke hatt nå prob i 5 uker. bare den siste uka den begynte å bruke vann.

har nå plukket av løftere og kam og vasket den i diesel,men kan ikke finne noe. har også pusset av kokksen rundt ventilene og finner ikke noe der heller...

sjekket vasspumpen med d samme alt er av og d var en merkelig lyd når jeg snurret på den.. skrudde den av

å gjett hva jeg fant!!!!!! bolten å fjæra til stremmeren (rusten) skjønner ikke åssen den kom dit??? (det står en fra før på stremmern) DSC00520.jpg

vasspumpen mangler litt tenner... DSC00519.jpg

Skrevet

En som har byttet vann pumpe før og mistet fjæra nedi blokka.

Og den har ikke gått varm med den vannpumpa??

Skrevet

rart men den har ikke vært over halv temp. man bør lete til man finner d man mister når blokka er åpen... :lol:

kjøper slipesett imorgen å håper på d beste,ny pumpe har jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...