mbrothe Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Heisann! Jeg driver for tiden på å bygger stereo biln. Ser at mange legger ut av biler og prosjekter så jeg tenkte å følge etter. Ligger mye arbeid i et slikt prosjekt hvis man velger å gjøre noe utav det. Jeg håper at det å legge ut bilder kan føre til at folk kommer med tips og råd videre i prosjektet. Uansett er det morsomt med prosjekter med bilder, det synes iallefall jeg Jeg starter med et bilde av reservehjulsbrønnen: Her er plata plata jeg lage som bunn i reservehjulsbrønnen, ene forsterkeren montert: Under forsterkeren står kondensatoren, for å få plass til alt nedi der. Trekking av kabel er noe av det værste, synes jeg.. Forsterkere og kabler på plass. Fire par 2,5mm2 Høyttalerkabel (skal ha delefiltra bak, og mulighet til å bygge om til aktiv deling) To par signalkabel og to kabler for styrestrøm. Alle kabler fra Audison. Demonterte alt igjen for å lakkere bunnplata. Her er jeg i gang med å legge strøm. Kjekt at startbatteriet bak, kjøpte 2 meter pluss og 2 meter jord 25mm2 kabel, og det holdt. Automatsikkring og fordelerblokk for strøm: Fordelerblokk for jording: Her er forsterkerne på plass, kommer snart et nytt batteri fra Stinger om noen dager. Battreriet på bildet er det Nautilus, her på forumet tidligere hadde i sin IX. Trenger du bilstereo tar du kontakt med han, eller bug boys i Fredrikstad, der har de masse godsaker Nå er det fredag og om et par timer er jeg på vei hjem, tilbake til prosjektet. Tenkte å bruke helga på dørene forran, der skal Focal K2P inn, (takket være Nautilus, hehe). Flere bilder kommer i kveld eller utpå lørdagen antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patriktg Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Du har vel glemt d viktikste under hele prossen.. Den kjekke gutten som satt i garasjen din å drakk cola Tenker dette blir bra.. Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet August 25, 2006 Forfatter Share Skrevet August 25, 2006 Du har vel glemt d viktikste under hele prossen.. Den kjekke gutten som satt i garasjen din å drakk cola HAHA! du skal nok få din ære for resultatet;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jani Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 blir bra detta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 se her ja liker dette du driver med skal bygge stereo i min touring i vinter regner jegmed.får den igjen fra lakkerer i morgen.stå på venter på flere bilder etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet August 26, 2006 Forfatter Share Skrevet August 26, 2006 Flere bilder Til min store irritasjon kom jeg ikke inn på bimmers.no i natt, aner ikke hvorfor. Men får komme med de nye bildene nå. Holdt som sakt tidligere på med dørene i går. Av med dørtrekka for å dempe med veskebasert demping. Holodt vel naboene våkne halve natta, da kobpressoren gikk i ett fra tolv til to Men så over til bildene Dørtrekket er demontert: Her er innsiden av dørtrekket i gang med å bli dempet: I gang med innsiden av døra: Må snart ut å sjekke hvordan det ser ut. Lurer på om jeg ikke begynner med basskassen i dag, mens dempingen tørker.. får se.. Flere bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Pass på å legge godt på dørtrekket. Siden du skal bruke hele døren som "kasse". Fått tak i karosseri kit eller "sicateip" som du kan ha på mellom døren og dørsidene når dem skal på igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet August 28, 2006 Forfatter Share Skrevet August 28, 2006 Da er Focal 165K2P på plass i dørene Frest ut diskantholderne for å få plass til de (noe:P) større Focal diskantene: Begynner å ta form dette: Her er dørtrekket på plass igjen, fast og fint Knakk foresten ikke en eneste klips når jeg tok da av (hadde ikke forventet det etter al dritten jeg har lest om disse dørtrekkene).. Akkurat nok plass til å få justert sete: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 Noen flere bilder av døra, slik den ble.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Stilig prosjekt, det eneste minuset er plasseringen av 6,5" i døra, den spiller rett inn i sete/låret ditt, så du mister en god del lyd/effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 Stilig prosjekt, det eneste minuset er plasseringen av 6,5" i døra, den spiller rett inn i sete/låret ditt, så du mister en god del lyd/effekt. Synes det var vanskelig å finne en bra plassering. Dashbordmontering tviler jeg på at jeg ville fått til, og ellers er e36'en såpass kompakt at det er lite andre steder det er nok plass, (også med tanke på dybde). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Jeg har ved flere anledninger montert 6,5" i sparkeplatene foran i E36, med veldig bra resultat, å det er ikke mye modifikasjoner som skal til. E36 318is coupe med 6,5" pioneer TS-C1700R Men for all del, du viser ståpå vilje og fremgangsmot, så du blir nok fornøyd til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Stilig prosjekt, det eneste minuset er plasseringen av 6,5" i døra, den spiller rett inn i sete/låret ditt, så du mister en god del lyd/effekt. Synes det var vanskelig å finne en bra plassering. Dashbordmontering tviler jeg på at jeg ville fått til, og ellers er e36'en såpass kompakt at det er lite andre steder det er nok plass, (også med tanke på dybde). I kickpanelet framme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 I kickpanelet framme? Det var planen, men å få plass til et 6,5 der var bare å glemme. Det 5,25" som står der orginalt er fellt inn bak fothvileren. Når jeg la ringen til K2P'n helt inn mot fothvileren er den så stor at den gikk godt over panseråpnern.. Måtte ha bygget om hele greia, vinkla elementa, og offra fothvileren. Ville vel egentlig kommet i velen hele tia.. E36 er i grunn en liten og kompakt bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 Jeg har ved flere anledninger montert 6,5" i sparkeplatene foran i E36, med veldig bra resultat, å det er ikke mye modifikasjoner som skal til. så ikke det der først jeg.. Imponert men jeg sjønner ikke hvordan du har fått det til Nå har har jeg prøvespillt en del og ble egentlig veldig fornøyd, (skulle bare mangle så dyrt et frontsett). Mulig det ville blitt bedre lydmessig med montering i fothusa, men nå er gjort, gjort... Nå må jeg få si at jeg mener det ble veldig fint også hehe Kan det ikke være at det det er bedre plass forran i coupe'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå