Arimanni Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Det måtte skje at bilen min ein eller anna gong havna i svartelista til politiet Var ikkje eg som kjøyrte når bilen blei knipsa, var ein kompis av meg. Men kva kan han seie for at bota blir mindre? Han vart tatt i 81 Km/t i 60-sone kokka 23.47 ein Laurdagskveld. Nokon som har nokre tips på korleis kan minske bota på 6500 kr + 2 prikker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 sakl du betale bota?? hadde aldri betalt bota vist det ikke var jeg som kjørte, så lenge det var kjøringa som var grunnen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet August 26, 2006 Forfatter Share Skrevet August 26, 2006 Eg betaler sef ikkje bota. Men sia dette er ein god kompis av meg, så vil eg no prøve å hjelpe han med å redusere bota. Dessuten var det inndirekte min feil og Eg var på vorspel og sku ut, men han kom seg aldri avgåre fra sentrum og ut og hente meg :/ Så han gav litt ekstra på opp mot Nestun i Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Du sier at du prøver å selge bilen, og det var en som var ute på prøvekjøring, og du husker selvfølgelig ikke hva han heter... Er jo ikke deg det er bilde av, så du betaler jo ikke boten! Og du har heller ingen opplysningsplikt til å opplyse hvem som kjørte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 du har opplysningsplikt! men ikke vist det var en slektning eller samboer som kjørte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 du har opplysningsplikt! men ikke vist det var en slektning eller samboer som kjørte! Ja, hvis du vet det. Men du er ikke pliktig til å loggføre alle som har lånt bilen din! Du er kun pliktig å sjekke at vedkommende har gyldig førerkort, ikke er beruset, samt at bilen er i forskriftsmessig stand! Det er politiets jobb å etterforske. Så hvis du ikke VET hvem som kjørte, så må politiet finne ut av det. Når bota kommer, så be om å få se beviset. Da må du ned på stasjonen å titte på bildet. Så lenge de ser at det ikke er deg, så kan de ikke ta deg heller. La dem jobba for de 6500kr. Det beløpet burde jo forsvare ganske mange timer etterforskning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Menne... vi HAR jo opplevd at forsikringsselskaper finner ting på nettet.. Altså.. info.. arimanni har jo allerede "avslørt" seg i første innlegget.. Blir en deilig bot/etc for å lyve til politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jelpoole Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Hvis du kan bevise at det ikke var deg som kjørte bilen når den ble tattt bilde av så slipper du bot du har rett på å få se det bildet som ble tatt de er så dårlige uansett at men ikke kunne sett forskell på deg og morra di!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Menne... vi HAR jo opplevd at forsikringsselskaper finner ting på nettet.. Altså.. info..arimanni har jo allerede "avslørt" seg i første innlegget.. Blir en deilig bot/etc for å lyve til politiet. haha...eid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 All your base are belong to us Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet August 26, 2006 Forfatter Share Skrevet August 26, 2006 For det første så har verken eg eller han som kjøyrte bilen min nokon som helst plan om å prøve å "snike" seg unna bota! Han kjøyrte for fort og vart tatt i kontroll av ein fotoboks, noko som han er vaksen nok å ta ansvar for! Spørsmålet mitt er korleis du kan "krangle" deg til å få redusert bota?! F.eks at bota skal stå i størrelse med inntekta til vedkommende (student) og at det ikkje var så mykje trafikk på denne strekninga om kvelden, avsidesligende plass osv. For det andre, han som kjøyrte bilen min er farga, og eg er kvit. Så kan bli litt problem å krangle på at han er i familie med meg o.l. Ein anna ting eg skal ta opp med politiet når eg er inne og avgir forklaring, er ein film eg har der to politibiler har 100 km/t i 70-sone. Einaste problemet er at eg også kan få bot for brudd på fartsgrensa samtidig som eg har filma det :S Ja, det høyrest innvikla ut. Men vist eg anmelder dei to politibilene (og dei fire tenestefolka) blir både eg og han som var vitne til dette (har nr skiltet på ein anna som hang seg på) sikta for uaktsomkjøyring og får ei ganske grov bot! Venner av meg meiner at eg skal anmelde det, er eigentleg veldig fristende (vurderer å legge ut filmen her på bimmers og håpe på at nokre politijevler finner den ), men på ein anna måte så er jo ikkje politiet anna ein folk som bryte reglene innimellom dei også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 det er derfor fotobokser er så kjipe.de tar ikke hensyn til tid på døgnet,annen trafikk eller sted.de dømmer blindt. og bøtesatsene er til de med pengers fordel iom at det er faste takster.om det svir el ikke avgjøres av lommeboka. dette er også penger komunen din gjerne vil ha så tviler på om han får avslag på "prisen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet August 27, 2006 Share Skrevet August 27, 2006 Har vel blitt nye regler på det der nå, så eier av bilen må betale boten uansett hvis han ikke sier hvem som kjørte bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet August 27, 2006 Share Skrevet August 27, 2006 For det første så har verken eg eller han som kjøyrte bilen min nokon som helst plan om å prøve å "snike" seg unna bota! Han kjøyrte for fort og vart tatt i kontroll av ein fotoboks, noko som han er vaksen nok å ta ansvar for! Spørsmålet mitt er korleis du kan "krangle" deg til å få redusert bota?! F.eks at bota skal stå i størrelse med inntekta til vedkommende (student) og at det ikkje var så mykje trafikk på denne strekninga om kvelden, avsidesligende plass osv. For det andre, han som kjøyrte bilen min er farga, og eg er kvit. Så kan bli litt problem å krangle på at han er i familie med meg o.l. Ein anna ting eg skal ta opp med politiet når eg er inne og avgir forklaring, er ein film eg har der to politibiler har 100 km/t i 70-sone. Einaste problemet er at eg også kan få bot for brudd på fartsgrensa samtidig som eg har filma det :S Ja, det høyrest innvikla ut. Men vist eg anmelder dei to politibilene (og dei fire tenestefolka) blir både eg og han som var vitne til dette (har nr skiltet på ein anna som hang seg på) sikta for uaktsomkjøyring og får ei ganske grov bot! Venner av meg meiner at eg skal anmelde det, er eigentleg veldig fristende (vurderer å legge ut filmen her på bimmers og håpe på at nokre politijevler finner den ), men på ein anna måte så er jo ikkje politiet anna ein folk som bryte reglene innimellom dei også hahahahha må bare le av deg jeg, ja tror de kan anmelde deg pga at du kjørte for fort. politiet har faktisk lov til å kjøre fort hvis de er på oppdrag selv om de ikke har blålys eller sirene på men du derimot har ikke lov til det.. bevis til poliet at de IKKE var på oppdrag, da har du saken i boks, ellers hadde jeg begynt å være litt mere stille på nettet kanskje litt dumt å si på nettet, hei jeg har kjørt i 200 km/t i norge på nettet?? hehe u get the point? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet August 27, 2006 Share Skrevet August 27, 2006 kanskje litt dumt å si på nettet, hei jeg har kjørt i 200 km/t i norge på nettet?? hehe u get the point? Hei,jeg har kjørt i 200 km/t i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå