BMWPower Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 Så den i Haugesund igår på treffet ja. Sykt rå bil, men har nok valgt noe annet til den prisen. Var utrolig gøy å dra på biltreff en annen plass i landet. Bare ukjente biler Var en utrolig pen E30 M3 der og en annen E30 med rekke 6 og en utrolig stor turbo Da såg du bilene til 2 kompiser av meg, må ikke glemme den fine E39`en somm stod ved siden av hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 Om han er medeier i bilfabrikken burde han jo kjøre bilen til treffet. Burde jo reklamere litt. Hva skal han si til potensielle kunder ? Kom og kjøp verdens beste sportsbil, kan brukes om absolutt nødvendig, biltralle følger med på kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 Ang. CCR på tralle så er det jo mulig at eieren hadde bedre fore og at han ikke hadde lyst til at hvemsomhelst skulle kjøre den?? Jeg hadde iallfall vært forsiktig med hvem jeg hadde latt kjøre den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 2 sånne i norge å begge eigd av dekk forhandler/firma Hmmmm... mon ikke det er relativt avslørende for hva slags marginer som er i den bransjen... Er vell ikke bare dekk Johannes holder på med: http://www.lundegruppen.no/ Om Johs Lunde Gruppen Selskapet ble etablert så tidlig som i 1927 da som et familie eid foretak. Virksomheten besto stort sett av kjøp og salg av grønnsaker. Dette var hovedvirksomheten frem til midt på åttitallet da det også ble satset på transport. Selskapet ble i sin helhet overtatt av dagens eier Johannes Lunde i 2002. Selskapet vokser jevnt og trutt gjennom strategiske oppkjøp innenfor satsingsområdene og er nå blant de 5 store transportbedriftene i Norge. Det er også satset stort innenfor dekksalg der det er etabler dekkbutikker fra Bergen i vest til Kristiansand i sør. Tungbilverksteder er det etablert på Sola utenfor Stavanger samt i Bergen. Disse to verkstedene tar seg også av dekkleveransene til tungbil. Omsetning i 2005 forventes og bli ca 1,25 milliarder, herav ca 900 millioner innenfor transport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 Gode marginer i dekkbransjen ja, det er helt sikkert. Da jeg hadde kjøpt mine Conti sport contact 2 245/40/17 i Tyskland for kr. 1600,- pr stk. ringte jeg Dekkmann i Haugesund for å få pris på samme dekkene, de skulle ha kr 2500,- pr stk. Dette viser en hårreisende fortjeneste hos enkelte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Tommy Sharif ble tilbudt kjøreopplæring av eksperter, men avslo. Det endte med en spektakulær utforkjøring på Rudskogen. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130236 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Fra VG: "Farten i svingen er altfor høy. - Jeg fikk skrens på bilen og skled sidelengs. Men jeg var ikke så overivrig at jeg mistet kontrollen totalt. Det er tross alt en bil til 7,5 millioner kroner. Jeg hadde ikke full kontroll, men bilen var heller ikke helt ute av kontroll, sier Sharif." * Kuul uttalelse. Han var nok bare "litt" ute av kontroll da... Akkurat nok til å dra i sandkassa på en måte... Og siden bilen kostet 7,5 million så kunne han ikke miste kontrollen ? Det kan da ikke være mange setninger den gutten sier som ikke inneholder ordene "7,5 million" eller "pappa"? . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Hvordan har de egentelig klemt ut så mye a? Turboer eller kompressor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Hvordan har de egentelig klemt ut så mye a? Turboer eller kompressor? http://www.koenigsegg.com/thecars/engin ... ineering=2 "The CCR engine delivers 806 Hp at 7000 rpm and 920 (550 ft-lb) Nm of torque at 5,400 rpm. It is a state-of-the-art Quad Cam semi-stressed V8 construction with a 4.7 litre displacement and 32 valves. The CCR is boosted to its extreme power output by a unique Bi-compressor Supercharging system, which employs twin centrifugal compressors to enable a 1.4 bar maximum boost pressure at 5000 RPM. This system significantly increases power and torque across a broad rev band, and it also includes the revolutionary Koenigsegg RBC-System (Response Boost Control) (pat. pend), which completely obliterates on-off throttling lag time." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
führbötern Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 ...må nesten bare legge til at den yter ca. 60 gamp til på miljøbensin E85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå