Platepratar Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Kan noe bli ødelagt hvis eg kjører med det for lenge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 kjør til lyden blir værre. så byttet du! en kompis av meg har kjørt med gåen lager i 2 år nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick B Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 kjør til lyden blir værre. så byttet du!en kompis av meg har kjørt med gåen lager i 2 år nå Virkelig ikke anbefalt å kjøre med dårlig lager! bytt fort som mulig, må jo byttes en gang uansett, hvorfor ikke med en gang! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedfelt Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Er det mye arbeid å skifte dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 må vel ut med hele girkassa? og vis du har e36 er det nesten umulig å få skrudd den på igjen - skader jo ikke vis lyden ikke blir værre Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfh Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 trøstelager...? eller truste-lager..som i rammelager...på veiva..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BARCELONA Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Dette er ikke noe å kjøre med, blir ikke akurat bedre. Bør skifte clutch og lager i samme slengen. Må ut med kassa uansett. Kan ordne det hvis du er usikker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platepratar Posted August 27, 2006 Author Share Posted August 27, 2006 Dette er ikke noe å kjøre med, blir ikke akurat bedre. Bør skifte clutch og lager i samme slengen. Må ut med kassa uansett. Kan ordne det hvis du er usikker. Blei bytta for 30000km siden, clutch og lager. Men lurer på om det blei satt inn feil lager, sto på pakka at fet var til bil uten klima. Min har klima. Trudde ikke den gang at det kunne ha noen betydning, men virker som det har det. Lageret har nesten lagd litt ulyd fra det var nytt. Veit åssen eg skal få bytta det, men frister ikke å gjøre det, er ganske mye jobb for så lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
BARCELONA Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 er lyden der når du har clutchen inne eller når den står i fri? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platepratar Posted August 27, 2006 Author Share Posted August 27, 2006 er lyden der når du har clutchen inne eller når den står i fri? I fri med clutchen ute. Forsvinner så fort eg trår inn clutchen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BARCELONA Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 da er det nok ikke trøstelageret ditt som er gåent, men lager til inngående aksel på girkassa. Dette er ganske vanlig på de kasene Trøstelageret er kun i " bevegelse når du har cluchen inne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platepratar Posted August 27, 2006 Author Share Posted August 27, 2006 Sikker på det? Bråker ikke noe når bilen er kald. Stor jobb å eventuelt bytte det lageret da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BARCELONA Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Da er olja på girkassa antagelig så kald og tykk at ikke man får frem lyden... Må ut med kassa, og dele den, er litt jobb. Ville kanskje vurdert en brukt kasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 må vel ut med hele girkassa? og vis du har e36 er det nesten umulig å få skrudd den på igjen -skader jo ikke vis lyden ikke blir værre Hvorfor er det så vanskelig å ta en E36 kasse inn og ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lien Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Det lurer jeg på og. Har ikke vært noe problem når jeg har vært med å gjort det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts