Bjorns Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Hei, spurte om tips/råd for ca 1 mnd. siden, prøver for eventuelt nye. Kjører stolt rundt i en -99 E39 525tdsa touring, men ikke like kjekk hele tiden fordi: Glødelampe/DDE lyset kommer opp og motor mister all trekkraft med jevne og ujevne mellomrom.Har lagt merke til at det helst skjer når pedalen slippes opp, men ikke hver gang det heller. Diagnose viser def. pumpe en gang, og feil i mengdereg. en annen. Får sikkert en annen melding neste gang. Blir dyrt med så mye testing. Har 170hk-chip, kan den lage problemet? Hjelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Hva sier BMW verksted eller BMW norge? Prøv å bank litt på dieselpumpereléet når bilen går på tomgang og sjekk om det skjer noe. om pumpa fusker eller motoren fusker.. Da kan det være så enkelt som det... Menmen.. ikke godt å si dette her.. Litt OT men: hvordan går bilen din med den motoren? Er den frisk eller daff? Bråker den fælt? Rakler som f eller er det stille og kultivert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorns Skrevet August 29, 2006 Forfatter Share Skrevet August 29, 2006 BMW-verkst. påstår at pumpa er gåen, Steinkjer Diesel-Elektro sier mengdereg. ikke er i form og anbefalte bytting av stillverk. Dyrt og ingen garanti for at det var feilen!!! Derfor denne høringen om det var noen der ute som hadde vært borti noe lignende. Går som ei kule og maler som en katt når den er i form, 0,62 på mila fra Kr.Sand til Trøndelag med snitt 86km/t lar seg høre, ikke sant?Men når DDE og glødinga kobler inn blir det lite RAI RAI Vurderer å sette inn orig. chip for å se om det er det samme tullet da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Prøv å spør på Forumet til BMWCCN også Får du svar så post det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorns Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 Jepp, skal prøve det, kan være noen der som vet. Irriterende når det ikke er samme feil-indikasjon på testene?!?! Blir jo å skyte i blinde å skifte pumpe hvis det kanskje bare er en fis-feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joncarlos Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Høyrest ut som samme feil som eg hadde på 95 318 tds en min. Fra kvart tank ca kom problema.. eg bytta pumpa og vart kvitt feilen. Er problemet ditt når du har nesten tom tank eller alltid??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Høyrest ut som samme feil som eg hadde på 95 318 tds en min. Fra kvart tank ca kom problema.. eg bytta pumpa og vart kvitt feilen. Er problemet ditt når du har nesten tom tank eller alltid??? Da mener du hjelpepumpa i tanken ja, går jeg ut ifra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorns Skrevet August 31, 2006 Forfatter Share Skrevet August 31, 2006 Er muligens når det er under halv tank det inntreffer oftest, men også ved full. Kjørte forresten varm igår, visko-koblingen på vifta kaputt, bare å stoppe den med fingrene når motoren gikk. Ny bestilt og det er bare å belage seg på skruing Nesten ikke trangt heller..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Hjelpepumpa/fødepumpa i tanken på bin e39 tds er ødelagt, så kutter diesel tilførsel ved under 20 liter. Motoren blir da nesten umulig å starte og går i et nødprogram vist nok. Sannsynligvis for å ikke skade dieselpumpa kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå