e30 tic Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 eg har noen aluminims deler som er glass-blåste og pene, klar for lakkering, men hvilken grunning osv bruker dere, vis eg feks skal ha en vanlig metalic lakk oppå?? (eneste eg har lakkert av alu er en girkasse, brukte da kun felg lakk som sikkert er beregnet for alu, det ble meget slite sterkt!)
Mr_Sunde Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 Bruk skikkelig syregrunning for aluminium som primer. Deretter så bør du ha på et par strøk med fyller før du har på base(metallic farge) og klarlakk. For best resultat så bør du slipe fyller med veldig fint sandpapir evt. vannslipe med enda finere papir. Du kan jo også legge fyller og lakk vått i vått, men da blir ikke resultatet like bra.
e30 tic Skrevet August 29, 2006 Forfatter Skrevet August 29, 2006 Bruk skikkelig syregrunning for aluminium som primer. Deretter så bør du ha på et par strøk med fyller før du har på base(metallic farge) og klarlakk.For best resultat så bør du slipe fyller med veldig fint sandpapir evt. vannslipe med enda finere papir. Du kan jo også legge fyller og lakk vått i vått, men da blir ikke resultatet like bra. okei..takk for tipsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå