Gå til innhold

Noen gang tenkt på dette?

c_ellef
 Share

Anbefalte innlegg

Regnestykket ditt holder ikke helt mål.....

Greit nok at gjerdet ditt er 50 meter, men munnen din, som puster inn luften, er ikke 50 meter bred...

Munnen er ca 10 cm bred, den utgjør da bare 0,00066 % av strekningen og forbruket på disse 10 cm blir 25,245 liter bensin. 1 % av dette utgjør 252 ml bensin fra 09-12 og pr min kun 1,4 ml.

8)

Jøss du må være svær i kjeften... 10cm! Er bare 5,5 cm jeg.. hehe

Men for å være litt seriøs igjen..

Jeg valgte 1% for å se bortifra en del faktorer. Størrelse på munn og lungekapasitet. Dette er et bilforum, ikke et medisinsk forum, derfor valgte jeg å legge dette i 1 % andelen. Man puster ikke bare inn akkurat den luften som er foran munnen. Er man i aktivitet og puster mye så vil kroppen hente inn luft i større mengder. 1% av 50 meter er 50cm. Med min munn på 5,5 cm så er dette sannsynlig at man henter inn luft i dette spennet. Med din munn er man vel mer oppe i 1 meter :wink:

Men dette blir litt flisespikkeri. Poenget var å belyse at man får faktisk i seg en del mer gasser enn man tenker over. Tenk bare på flyene som går over hodet på deg. Gardermoen flyplass fyller opp fly med 1,1 million liter drivstoff her dag!! 1100 kubikkmeter. Gjør ikke lufta bedre dette heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er overraskende mange som jogger/sykler i sentrum også i rushtiden.. puste ned så mye dritt som er kreftfremkallende bare for å bedre kondisen. like dustete som når vi løp 3000metern i garden,der hvor lastebilene og mb`ene står.. litt umotiverende å løpe etter en scania P93 som nettop er fyrt opp og virkelig vælver ut sur eksos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...