sundan2k Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Min fantastiske E46 316Ti fikk skiftet kamsensor. Etter det ble det en liten summelyd når motoren drar tungt. Nesten som om der er noen gresshopper som spiller frammi der. Var fremme på motoren og kjente og vrikket på endel kontakter til noe jeg tror er kamsensor og noen fler, og lyden forsvant. Er vel 4 sensorer alt i alt fremme på motoren. Nå er den kommet tilbake igjen. Hva i guds navn kan dette være. OT (ja jeg er nesten grønn på motor) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 vrikk mere.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sundan2k Posted August 30, 2006 Author Share Posted August 30, 2006 Kan være at det skal være gresshopper som er drivkraften i den motoren.... Hvor fyller man på de da???? he he. Neida skal nok vrikke litt mere på de kontaktene. Er jo kanskje en ledning som har litt dårlig kontakt, men forbruket økte etter at kamsensoren ble skiftet. Tro om slikt kan måles på diagnosen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Om kam og/eller veivsensor virker kan man få opp på en diagnosetest ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts