Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mEhE: Ja jeg lagde verktøyet for 3-4år siden, og har dreid en del stempler etter det. Pleier å ta et lite kutt på verkøyet før dreiing for å sjekke at det ikke er helt på tur. Om det så skulle stå noen hundredeler skjevt på benken så betyr det ingenting i praksis, det er tross alt ikke romferje vi bygger :wink:

S3TR: Helt riktig, men jeg tar alltid cc-måling av toppen. Det er jo vanlig å polere eller å ta bort litt gods i kamrene i toppen ifm porting. Så legger jeg til volumet toppakningen utgjør og beregner dreiingen til sist. M20B20/B23 stemplene er enkle å regne på siden de går opp til deck i TDC :wink:

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvor mye er målet å få klemt ut av maskinen med fønerene?

ca450?

Sinnsykt rått prosjekt anyway.

regner med at du er på rudskogen neste år hvis bilen er ferdig.

Skrevet

Vi får se hva effekten blir når den skal dyna pack'es til våren, kanskje hos Bjørnstad. Håper på bra resultat :D

Det er mye arbeid, så jeg kommer til å prioritere bort svært mange byturer i løpet høsten og vinteren for å jobbe med bilen. Drar jeg ut på byn så våkner jeg med skallebank, har brukt masse penger og får ikke gjort en dritt med bilen dagen derpå :wink:

Den SKAL være ferdig i mars eller april :!:

Skrevet
Hvor mye er målet å få klemt ut av maskinen med fønerene?

ca450?

Sinnsykt rått prosjekt anyway.

regner med at du er på rudskogen neste år hvis bilen er ferdig.

Hvis effekten havner der blir nok både Stian og jeg skuffet! ;) Potensiale i denne maskinen er nok endel mer...

Skrevet
Hvor mye er målet å få klemt ut av maskinen med fønerene?

ca450?

Sinnsykt rått prosjekt anyway.

regner med at du er på rudskogen neste år hvis bilen er ferdig.

Motoren var målt til mer en 450gamp før stian begynte på den:)

Skrevet

e30 tic: jeg kjører ikke over fartsgrensa :twisted:

bimmerlars: det står i første setningen på side 1 :wink: Er ombygd i '97 og nå får man se resultatene av litt slett arbeid kombinert med kun vinterkjøring skulle man tro :wink: Og her på vestlandet er det ikke akkurat få tonn salt som strøs i løpet av en vinter!

Rusthull begge sider/hjørner foran i overgangen mellom gulv/torpedovegg, hull midt i gulvet pluss en del diverse rundt omkring.

Går vel et par tonn sand når vi begynner sandblåsingen :P

Skar ut ca 0,5kvm til sammen i kveld. Jeg har ikke noe særlig peiling på karosseri sveising, pleier man å punkte eller å helsveise om man for eksempel skal lappe et hull i gulvet? Punkting pluss karosserimasse?

Må få tak i Argon til tig-apparatet også, så jeg får begynt å bygge nye down pipe'r. Skal også bygge ny oljeretur slik at det blir bedre plass til down pipen fra den fremste turboen.

Motoreffekten får vi som sagt se hva blir når den skal måles :)

Stian

Skrevet

punkt med ca 2-3 tommer mellom rom og beveg deg rundt plata til du har fått "helsveisa" den med punkter hvis du skjønner?? da ungår du att det vrir seg for mye!! men det er også utrolig viktig å tilpasse den nye biten bra og fjerne alt av lakk og dritt rundt!!

da skal du se det blir så fint som nytt!!

Skrevet

e30 tic: jeg kjører ikke over fartsgrensa :twisted:

her på vestlandet er det ikke akkurat få tonn salt som strøs i løpet av en vinter!

Rusthull begge sider/hjørner foran i overgangen mellom gulv/torpedovegg, hull midt i gulvet pluss en del diverse rundt omkring.

Skar ut ca 0,5kvm til sammen i kveld. Jeg har ikke noe særlig peiling på karosseri sveising, pleier man å punkte eller å helsveise om man for eksempel skal lappe et hull i gulvet? Punkting pluss karosserimasse?

Må få tak i Argon til tig-apparatet også, så jeg får begynt å bygge nye down pipe'r. Skal også bygge ny oljeretur slik at det blir bedre plass til down pipen fra den fremste turboen.

-kjenner til alt det ovennevnte..alt fra fartsgrenser og salt til rusthull..hehe...

noe foretrekker overlapping med punktsveising og lim, eller bare heilsveis, men jeg legger det oftest kant_i_kant og punkter først alle hjørner og kroker å kriker, for så å gå fra ene siden til den andre,motsatt side av plata til alt er tett. tilpassing av plata er et must, og kapp gjerne langt utenfor rusten (som mulig) så du er sikker på du sveiser i friskt metall. om mulig kan du jo banke til en plate før du kapper rusten,om det ikke bare er et stort hull da..

anbefaler sveisegrunning på boks fra Kent, tåler varme og beskytter bra mot rust, spes om det overlappes. og under/over dørken bruker jeg jotomastic87 fra jotun, to-komponent epoxy grunning ;)

jeg kjøpte liten flaske med Mison AR, grei å ha om det skal sveises med tig/aluminium også. kosta ca.3000 da men..hehe..

å ja...kompressor er grei å ha for å blåse ut eventuelle små flammer som blir av litt for varm tectyl feks...hehe..og for å kjøle ned ting.

Motoreffekten får vi som sagt se hva blir når den skal måles :)

Stian

ser vi nok alle fram til :)

-stig

Skrevet

Det er ikke alltid så lurt å punkte hjørnene først. Da "låser" en plata og spenningene har ingen plass å gjøre av seg. Eg punkter midt mellom hjørnene og jobber meg utover. På denne måten unngår eg at det bulker seg. Må bare passe på så plata ligger flush hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...