stian329 Skrevet September 5, 2006 Forfatter Skrevet September 5, 2006 mEhE: Ja jeg lagde verktøyet for 3-4år siden, og har dreid en del stempler etter det. Pleier å ta et lite kutt på verkøyet før dreiing for å sjekke at det ikke er helt på tur. Om det så skulle stå noen hundredeler skjevt på benken så betyr det ingenting i praksis, det er tross alt ikke romferje vi bygger S3TR: Helt riktig, men jeg tar alltid cc-måling av toppen. Det er jo vanlig å polere eller å ta bort litt gods i kamrene i toppen ifm porting. Så legger jeg til volumet toppakningen utgjør og beregner dreiingen til sist. M20B20/B23 stemplene er enkle å regne på siden de går opp til deck i TDC
Hankook Skrevet September 6, 2006 Skrevet September 6, 2006 Hvor mye er målet å få klemt ut av maskinen med fønerene? ca450? Sinnsykt rått prosjekt anyway. regner med at du er på rudskogen neste år hvis bilen er ferdig.
stian329 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Skrevet September 6, 2006 Vi får se hva effekten blir når den skal dyna pack'es til våren, kanskje hos Bjørnstad. Håper på bra resultat Det er mye arbeid, så jeg kommer til å prioritere bort svært mange byturer i løpet høsten og vinteren for å jobbe med bilen. Drar jeg ut på byn så våkner jeg med skallebank, har brukt masse penger og får ikke gjort en dritt med bilen dagen derpå Den SKAL være ferdig i mars eller april
stian329 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Skrevet September 6, 2006 Et lite inntrykk får man av hvordan det kommer det kommer til å se ut. Ikke direkte pent nå, men til slutt forhåpentligvis!
Kristov Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 Hvor mye er målet å få klemt ut av maskinen med fønerene?ca450? Sinnsykt rått prosjekt anyway. regner med at du er på rudskogen neste år hvis bilen er ferdig. Hvis effekten havner der blir nok både Stian og jeg skuffet! Potensiale i denne maskinen er nok endel mer...
Co|a Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 Hvor mye er målet å få klemt ut av maskinen med fønerene?ca450? Sinnsykt rått prosjekt anyway. regner med at du er på rudskogen neste år hvis bilen er ferdig. Motoren var målt til mer en 450gamp før stian begynte på den:)
ArneR. Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 Tror nok sifrene blir på riktige siden av 600hk. Ellers blir eg skuffa Stian.
e30 tic Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 uansett hvorr effekten havner er det mange som blir fra kjørt av en rå m3 til nestevår
jani Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 denna tror jg blir sinsyk!!! gleder meg til å se ferdig resultatet:) må følge med her ja:)
Bimmerlars Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 Er det en orginal M3 du bygger på, eller en ombygd? Ser forresten veldig bra ut sålangt
stian329 Skrevet September 7, 2006 Forfatter Skrevet September 7, 2006 e30 tic: jeg kjører ikke over fartsgrensa bimmerlars: det står i første setningen på side 1 Er ombygd i '97 og nå får man se resultatene av litt slett arbeid kombinert med kun vinterkjøring skulle man tro Og her på vestlandet er det ikke akkurat få tonn salt som strøs i løpet av en vinter! Rusthull begge sider/hjørner foran i overgangen mellom gulv/torpedovegg, hull midt i gulvet pluss en del diverse rundt omkring. Går vel et par tonn sand når vi begynner sandblåsingen Skar ut ca 0,5kvm til sammen i kveld. Jeg har ikke noe særlig peiling på karosseri sveising, pleier man å punkte eller å helsveise om man for eksempel skal lappe et hull i gulvet? Punkting pluss karosserimasse? Må få tak i Argon til tig-apparatet også, så jeg får begynt å bygge nye down pipe'r. Skal også bygge ny oljeretur slik at det blir bedre plass til down pipen fra den fremste turboen. Motoreffekten får vi som sagt se hva blir når den skal måles Stian
simen_solberg Skrevet September 8, 2006 Skrevet September 8, 2006 punkt med ca 2-3 tommer mellom rom og beveg deg rundt plata til du har fått "helsveisa" den med punkter hvis du skjønner?? da ungår du att det vrir seg for mye!! men det er også utrolig viktig å tilpasse den nye biten bra og fjerne alt av lakk og dritt rundt!! da skal du se det blir så fint som nytt!!
sfh Skrevet September 8, 2006 Skrevet September 8, 2006 e30 tic: jeg kjører ikke over fartsgrensa her på vestlandet er det ikke akkurat få tonn salt som strøs i løpet av en vinter! Rusthull begge sider/hjørner foran i overgangen mellom gulv/torpedovegg, hull midt i gulvet pluss en del diverse rundt omkring. Skar ut ca 0,5kvm til sammen i kveld. Jeg har ikke noe særlig peiling på karosseri sveising, pleier man å punkte eller å helsveise om man for eksempel skal lappe et hull i gulvet? Punkting pluss karosserimasse? Må få tak i Argon til tig-apparatet også, så jeg får begynt å bygge nye down pipe'r. Skal også bygge ny oljeretur slik at det blir bedre plass til down pipen fra den fremste turboen. -kjenner til alt det ovennevnte..alt fra fartsgrenser og salt til rusthull..hehe... noe foretrekker overlapping med punktsveising og lim, eller bare heilsveis, men jeg legger det oftest kant_i_kant og punkter først alle hjørner og kroker å kriker, for så å gå fra ene siden til den andre,motsatt side av plata til alt er tett. tilpassing av plata er et must, og kapp gjerne langt utenfor rusten (som mulig) så du er sikker på du sveiser i friskt metall. om mulig kan du jo banke til en plate før du kapper rusten,om det ikke bare er et stort hull da.. anbefaler sveisegrunning på boks fra Kent, tåler varme og beskytter bra mot rust, spes om det overlappes. og under/over dørken bruker jeg jotomastic87 fra jotun, to-komponent epoxy grunning jeg kjøpte liten flaske med Mison AR, grei å ha om det skal sveises med tig/aluminium også. kosta ca.3000 da men..hehe.. å ja...kompressor er grei å ha for å blåse ut eventuelle små flammer som blir av litt for varm tectyl feks...hehe..og for å kjøle ned ting. Motoreffekten får vi som sagt se hva blir når den skal måles Stian ser vi nok alle fram til -stig
ArneR. Skrevet September 8, 2006 Skrevet September 8, 2006 Det er ikke alltid så lurt å punkte hjørnene først. Da "låser" en plata og spenningene har ingen plass å gjøre av seg. Eg punkter midt mellom hjørnene og jobber meg utover. På denne måten unngår eg at det bulker seg. Må bare passe på så plata ligger flush hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå