Gå til innhold

Bilen min. E38 750iL


Andreas 750iL
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som jeg har sakt tidligere i denne tråden har jeg hatt en lite problem med at når jeg starter mottoren går den litt ujevnt når det her kalt ute. Er bare det første minuttet.

Leste litt på www.autopower.se å fant dette om e38 m73

"M73 får anses som en lyckad och slitstark motorkonstruktion. Lider inte av samma problem som sin föregångare. Motorns svaga punkt är insugsmembranen, det sitter två membraner i varje insug och dessa fungerar även som vevhusventilation. Trasigt membran gör att ett övertryck byggs upp som till slut förstör ventilkåpspackningarna. Detta kännetecknas oftast av att motorn går ojämnt på tomgång samt att det finns olja kring tändstiften. Problemet med lösa oljepumpsbultar som drabbat V8:orna gäller även M73!"

Noen som kan hjelpe meg å finne disse "insugsmembranen, det sitter två membraner i varje insug", gjerne et sjermbilde av Online ETK

Eller om det er noen som har noen gode forslag på hva det kan være, V12 er jo kjent for at det skal gå veldig stille. Skulle kunne sette en mynt på høykant på mottordekslet å den nesten ikke rører på seg. Jeg vet at det kan være masse forskjellig som gjør at den oppfører seg slik. Men skulle gjerne ha feilsøkt litt selv før jeg oppsøker et BMW verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo at settet passer bilen din, så det burde jo det.

Du må evt. justere højde reguleringen på bilen siden det ikke senker likt for/bak, eller få det programmeret hos BMW.....veit ikke helt åssen det fungere på din.

sat og leitet litt på online ETK etter de membraner, men fannt ikke noe.

Prøv å kjik litt på denne sia : http://www.e38.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Andreas

Så jeg helt skjevt i dag, eller er det "noe" med den høyre (passasjerside) nyren på bilen din?

Ja den er skadet...snufs..hehe. En liten fugl som skulle appsolutt skulle inn å varme seg i mottoren... 2 stenger i nyrene ble knekt... Må vel bestille orginale neste gang nå... Var ikke helt topp kvalitet de jeg kjøpte sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo at settet passer bilen din, så det burde jo det.

Du må evt. justere højde reguleringen på bilen siden det ikke senker likt for/bak, eller få det programmeret hos BMW.....veit ikke helt åssen det fungere på din.

sat og leitet litt på online ETK etter de membraner, men fannt ikke noe.

Prøv å kjik litt på denne sia : http://www.e38.org/

Er rimelig sikker på at de fjørene forran passer men de bakdemperne mine er litt anderledes.

k20bn6yersllg1nul0op.png

er en oljeledning som går inn på siden av demperen helt nederst.

63cgk1ktwfxolgpfaawz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å legge opp ledninger til de to ekstra sjermene i nakkestættene+ryggekamera og jeg legger om litt på de jeg har lagt før. Skal ha det helt sjult selfølgelig. Men det innerbærer en go del demontering i 7 serien.

Masse org ledninger der, går nesten i surr... hehe

Siden 750iL er så lang, så er det nesten slik at pioneer har for korte ledninger mellom hovedspilleren og Hide-Avay unit...Mye hodebry...

Alt blir flyttet i bagasjen der den orginale forsterkeren og cd veksleren.

xpbi7907hfwr3k3uaqx2.jpg

yuq1afao31c2ezzwuoxj.jpg

k5nn23l9r3lpbxwjiwgs.jpg

u7h53qt8zy4bwcliaj6t.jpg

xme6ncf37o81jcx0d6yi.jpg

Beklager dårlige bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja hadde den innstillingen en gang jeg å. Men vil gjerne ha ting sjult. Hadde måttet gjort det samme vist jeg skulle oppgradert til org Navi. Det som er positivt er at man får gått over alle kontakter og knapper å reigjort de. Behandlett teppet med tepperens. Smørt opp alle glidepungtene i sete, masse skinner å dritt når man har komfortseter. Har funnet 33kr i bilen å, ser ut som det er fra forige eier.

Så får jeg også sjekket om det er fukt under teppet, for det er jo over 5 cm på det tykkeste, ikke lett å se elles. Fukt var det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...