BMW_frelst Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Hadde noen ventiler som tikka en del.. Fått justert de å det ble vanvittig mye bedre! Men det er fremdeles litt tikking... Jeg kjører nå med helsyntetisk olje. Hørt at ved å bytte til mineralolje vil tikkingen gi seg. stemmer dette? Evt hvilken olje anbefaler dere til denne motoren? takker for svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Tikking fra denne motoren vil du alltid ha. Dysene står for mye av tikkingen som mange tror kommer fra ventilene. Hvis ventilene er justert 100% og vippetøy/kam er ok så er det nok bare dysene du hører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet August 31, 2006 Forfatter Share Skrevet August 31, 2006 okay, takker men i prinsippet vil tykkere olje gi mer motstand og dempe ventiltikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet September 1, 2006 Share Skrevet September 1, 2006 okay, takker men i prinsippet vil tykkere olje gi mer motstand og dempe ventiltikk? For så vidt, men syns ikke det virker som noe god løsning å bruke dårligere olje for å få mindre tikking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet September 1, 2006 Forfatter Share Skrevet September 1, 2006 okay, hva slags olje er det mest optimale da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet September 1, 2006 Share Skrevet September 1, 2006 Bmw anbefaler ofte Castrol på bilene, men vil tro at de fleste syntetiske/delsyntetiske oljen som holder kvaliteten du skal ha på motoren din er OK. Har hørt en del negativt om Shell olje, men om det er noe i det er jeg ikke sikker på. På min 318i (M40B18)har jeg brukt Castrol TXT siden jeg fikk bilen og den tikker nesten ikke i det hele tross høy km stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå