Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bare å passe på å vente 12 timer fra siste slurk det så er du sikker ;)

12 timer er ikke alltid nok hvis man har vært skikkelig på fylla.

Vet med meg selv at jeg har hatt promille 16 timer etter at jeg har sluttet å drikke.

12 timer holdt tidligere da det hva 0,5 promille grense.

Nu minst 15 timer men ofte mer ved høyt inntak :)

Er ikke gjennomsnitts bergning rundt 0,15 pr.time enn forbrenner?

Min lege sa ca 15timer etter normal intak. Vel normalt kan være så mangt, (høyde,vekt etc..). Enn ting med disse målerene er at de bør kalibreres også ved intervaller.

Derfor til tråd starter, har du tilbud på kalibrering eller er det noen form for garanti enn periode?

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ok dere

Da har jeg fått presset prisen fra leverandør litt.

Jeg kan gi dere en pris på Kr 765.- men da må det bli ca 10 bestillinger på dere til sammen :D

De som betaler på forskudd slipper oppkravet. :wink:

Skrevet

Vaer forsiktig med aa stole paa slike billige varianter av "alko indikatorer" da de som regel viser feil. Et annet problem er at de ogsaa trenger kalibrering etter et vist bruk som igjen gir stoerre feilvisning hvis dette ikke blir gjennomfoert.......

Skrevet

OM den så var testet av UP-sjefen selv, er den tvilsom.

Små webshopper som er Norskregistrert utenlandsk foretak med kun postboksadresse å forholde seg til, så stiller jeg meg svært skeptisk til hele butikken...

Skrevet
OM den så var testet av UP-sjefen selv, er den tvilsom.

Små webshopper som er Norskregistrert utenlandsk foretak med kun postboksadresse å forholde seg til, så stiller jeg meg svært skeptisk til hele butikken...

Trur ikke du skal være så skeptist du.

At mitt selskap er registrert i utlandet og i norge har da ingenting å si.

Og har du noen tester som viser at den er tvilsom.

Skrevet

Her kommer et lite regnetips som gir en veldig god indikason på når du kan kjøre...

La oss si at du drikker to seksere med 0,5 liters bokser som hver har en alkoholdprosent på 4,5 %.

Det vil si 6000 ml øl som blir 6000 x 4,5% = 270 ml rein alkohol.

Hadde du drukket alt sammen "der" altså pempet alt i deg på 1 sec ville du hatt en promille ca 10 min etterpå på: 270 / kroppsvekta di. I mitt tilfelle 72 kg: Altså 270 / 72 = 3,75 i promille.

Så tar jeg 3,75 / 0,15 og finner ut hvor mange timer det tar før jeg edru. Altså 25 timer.

Kan jo egentlig trekke fra en time siden du har lovt å ha 0,2 i promille. Men jeg foretrekker å være på den sikre siden ;)

Det betyr i praksis at jeg kan kjøre 25 timer etter første pils ;) Så det folk sier om at du skal vente 12 timer er bullshit!!

Skrevet

Sunn fornuft tilsier at man handler kun hos registrerte firmaer i Norge.

Firmaer som faktiskt har noen som er ansvarlige for det de selger.

Har en kompis som jobber i politiet og han har tatt en del personer som har prøvd slike "billige" duppeditter fra Korea. En ting har de som blir tatt til felles, De skulle gjerne fått fatt i fyren som sa slike målere er helt greit. Den måleren politiet bruker koster vel rundt 15 000 kroner, så man får vel hva man betaler for.

Nå sier jeg ikke at den der CA2000 gir feilt utslag ved alkohol i blodet, men flere her inne har i denne tråden spurt om garantier og de har ikke blitt besvart, i allefall ikke i denne tråden. Hvilken kvalitetsikring har du for dette produktet? Hvordan er reklamasjonen ved eventuelle feil? Hvordan kan kunden vite når han kan kjøre når ingen garantier gis?

Nei som sagt. Sunn fornuft er billigere.

Sunn fornuft tilsier at man ikke gambler med alkoholkonsentrasjonen dagen derpå.

Skrevet

Sunn fornuft tilsier at man handler kun hos registrerte firmaer i Norge.

Firmaer som faktiskt har noen som er ansvarlige for det de selger.

Svar : Jeg er registrert i norge også.

Har en kompis som jobber i politiet og han har tatt en del personer som har prøvd slike "billige" duppeditter fra Korea. En ting har de som blir tatt til felles, De skulle gjerne fått fatt i fyren som sa slike målere er helt greit. Den måleren politiet bruker koster vel rundt 15 000 kroner, så man får vel hva man betaler for.

Svar: Ja den er laget i Korea.. det er 75 % av alle el- produkter :wink:

Den er CE merket.

Nå sier jeg ikke at den der CA2000 gir feilt utslag ved alkohol i blodet, men flere her inne har i denne tråden spurt om garantier og de har ikke blitt besvart, i allefall ikke i denne tråden. Hvilken kvalitetsikring har du for dette produktet? Hvordan er reklamasjonen ved eventuelle feil? Hvordan kan kunden vite når han kan kjøre når ingen garantier gis?

Svar : Jeg har ikke sett noen som har spuirt etter garantier. Jeg driver firmaet i norge og er registrert på Brønøysund.

Nei som sagt. Sunn fornuft er billigere.

Sunn fornuft tilsier at man ikke gambler med alkoholkonsentrasjonen dagen derpå.

Du trenger ikke kjøpe produktet :!: Det var ment som et tilbud til de som kunne tenke seg en ekstra sikkerhet.

Skrevet

Svar : Jeg har ikke sett noen som har spuirt etter garantier. Jeg driver firmaet i norge og er registrert på Brønøysund.

Litt tidligere i tråden.

Derfor til tråd starter, har du tilbud på kalibrering eller er det noen form for garanti enn periode?

Du trenger ikke kjøpe produktet Det var ment som et tilbud til de som kunne tenke seg en ekstra sikkerhet.

Du har helt rett i at jeg trenger ikke produktet, for jeg kjører ikke dagene etter ei skikkelig rotbløyte.

Se for deg dette senarioet. En person som har kjøpt den måleren hos deg har vært på fest og drukket godt. Han blåser dagen derpå og den viser feilaktig at han kan kjøre. Noen mil etter å ha startet på sin kjøretur, kjører vedkommende på noen som blir sterk kvestet. Personen ender opp i rullestol eller enda værre personen dør. Hvem har da ansvaret for denne ulykken??? Er det da ditt ansvar?? Kan ditt firma saksøkes for å ha solgt noe som ikke holdte mål??

Nå skal ikke jeg være moralens vokter her, men å legge framtias hender i et billig produkt fra Korea, importert av et firma som kanskje ikke kan stilles til ansvar for sine produkter her i landet.....

PS. Selv Kinderegg er CE merket....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...