simen_solberg Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 hei jeg går med tanker å bygge meg ny motor og lurer på 325 motoren fra e30... og har fått med meg att man kan stroke disse til 2.7 liter.. så da kommer tusenkroners spøsmålet hvilken deler trenger jeg?? motorkoder osv.. hvilken deler egner seg til overladning.. tenker på å oringe blokka noen med erfaring fra dette?? har kun brukt skjærkant før mvh simen solberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 for å få m20b25 til b2.7 så kan du bruk M21 D24td veiv som er smid veiv. men du kan også bruk M20 B25E veiv men den er igjen ikke smid. Råd kan du bruk i fra m20 B20/b23 og B25E Så kan du bruk vilken som hels stempel etter som du skal har turbo. da må du regn ut komp forhold etter den stempel du skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen_solberg Skrevet September 3, 2006 Forfatter Share Skrevet September 3, 2006 den smidde diselveiva passer den rett i?? eller må den slipes om?? hvordan er tilgangen på disse... hadde tenkt å jekke nedi smidde stempler, noen forslag på merke??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 CP eller JE er mest brukt i stempel. Du trenger ikke den nitrerte dieselveiva,holder med eta veiv,bare det er 81mm slag så er det 2.7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen_solberg Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 eta veiva ?? er ny innen bmw jeg skjønner dere, har skrudd mest ford før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 eta veiva er den standar 2.7l veiva som ikke er smidd. finnes i 325e og disel/eta veiva går rett nedi. men du må ha tak i kortere råder. (130mm finnes i bla. 320i) eller smidde hvis det er ønsklige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen_solberg Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 okey takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen_solberg Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 lurte også på hvem som er store på deler trim deler til disse motorene her i norge gjerne i sverige også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 lurte også på hvem som er store på deler trim deler til disse motorene her i norge gjerne i sverige også http://www.pure-pf.com/ https://www.koed.dk/ http://norway.schmiedmann.com/index2.htm http://www.gsbildeler.no/ er dem jeg kommer på nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 lurte også på hvem som er store på deler trim deler til disse motorene her i norge gjerne i sverige også fikk dette tilbudet fra protrim: Nå har jeg sett litt på et motorkit til M20B25. Det ser ut til at prisen blir ca. 27.500kr. Da følger det med Cometic ståltoppakning, Crower smidde råder, Wiseco smidde stempel, head stud kit (ikke ARP, men tilsvarende), bære- og rådelager, samt et bunnsett (bunnpannepakning, simringer osv). Dette er altså alle deler som trengs for å overhale blokka. I tillegg vil du trenge innsugspakning, eksospakning osv. Dette kan vi selvsagt levere, men motorkitene våre er hovedsaklig basert på å fullføre blokka og ikke toppen. Du nevner lengden på rådene, men siden vi her må bestille både råder og stempel på mål kan vi redesigne stemepelet litt slik at vi kan få en lengre råde og lavere stempel med det resulatet at stempelet blir lettere og motoren mer moderne. Skal man bygge blokk skal man ikke bare forsterke, man skal også se på ting som kan forbedre motoren, forbrenning, vekt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 har to dieselveiver eg ring 91149555 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen_solberg Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 lurer litt på å oringe blokka mi da jeg har litt trua på det.. har kjørt med skjærkant før og det funker det men morro med no nytt... hvem gjør detta i østfold oslo området?? må det maskineres spori blokka og toppen eller bare blokka?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 lurer litt på å oringe blokka mi da jeg har litt trua på det.. har kjørt med skjærkant før og det funker det men morro med no nytt... hvem gjør detta i østfold oslo området?? må det maskineres spori blokka og toppen eller bare blokka?? de maskinerer bare blokka, mulig noen av disse gjør det http://www.gulesider.no/gs/categoryList ... rvise+oslo bildet fra blokka til en på forumet her som e fresa spor i-(håper det er greit) lønner seg å få sveisa igjen litt av kjølekanalene oxo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen_solberg Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2006 noen som har brukt trotle bodiesene fra en "m" motor i et lignende prosjekt før?? lurte litt på om jeg skulle bruke dette på min motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 noen som har brukt trotle bodiesene fra en "m" motor i et lignende prosjekt før?? lurte litt på om jeg skulle bruke dette på min motor var og tittet på en m20b27 motor i sommer, de hadde modda fra cosworth, mosselman innsug om jeg ikke tar helt feil. kan høre me han hva som ble brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå